AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har datet en fra Iran i ca. 2 måneder nå. Han har vokst opp i Iran, og har bare vært i Norge siden august (han skal ta mastergraden sin her, og tenker også å bli i Norge etter han er ferdig, hvis det er mulig). Han er ikke religiøs, men foreldrene hans er. Foreløpig har jeg ikke merket noe særlig til kulturforskjeller.., men er det noe jeg bør være obs på? Vi har hatt sex flere ganger, og han har fortalt meg at jeg er den første jenta han har hatt sex med mer enn en gang. Han har hatt et forhold fra før av, det var i Iran, men siden han var sammen med en veldig religiøs jente, så kunne de ikke ha sex siden de ikke var gift. Men jeg stusset jo litt på at jeg er den eneste jenta han har hatt sex med flere ganger. Jeg liker jo han godt, men så hører man så mye negativt om menn fra Iran, men føler kanskje ikke at det stemmer? Føler at han er ganske vestlig... Anonymkode: 91c9a...8ac
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Generalisering er stort sett farlig. Se individet, bli kjent med han som du ville gjort med enhver annen mann. Kulturforskjeller kan selvsagt spille inn i forholdet, men det kan så utrolig mye annet og. Kos deg og pass på deg selv! Anonymkode: b8738...d1e 10
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Heh, han er ganske vanlig helt til han har deg på kroken så blir han et helvete. OG du, når de sier de ikke har sex, de regner ikke analsex som sex der. Nei, det som er farlig med de fra Iran er de virker så vestlige men egentlig så er de verre enn de andre. Anonymkode: e24cc...375 12
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Iran er ikke vestlig Anonymkode: c5b08...924
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Iran er ikke vestlig Anonymkode: c5b08...924 Jeg sa ikke det, men han virker på mange måter ganske vestlig. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Heh, han er ganske vanlig helt til han har deg på kroken så blir han et helvete. OG du, når de sier de ikke har sex, de regner ikke analsex som sex der. Nei, det som er farlig med de fra Iran er de virker så vestlige men egentlig så er de verre enn de andre. Anonymkode: e24cc...375 Et helvete på hvilken måte? Hva bør jeg være obs på? 2 minutter siden, AnonymBruker said: Generalisering er stort sett farlig. Se individet, bli kjent med han som du ville gjort med enhver annen mann. Kulturforskjeller kan selvsagt spille inn i forholdet, men det kan så utrolig mye annet og. Kos deg og pass på deg selv! Anonymkode: b8738...d1e Ja, jeg prøver å ikke generalisere. Men så hører man så mye negativt og så blir man likevel litt skeptisk. Foreløpig er han bare snill med meg. Behandler meg som en prinsesse. Men en del av tenker at det er for godt til å være sant. Anonymkode: 91c9a...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Hvorfor bry seg om hva andre mener? Gjør det som føles riktig, og det som gjør deg lykkelig. Det finnes mange drømmeprinser i Iran, og det finnes mange drittsekker. Akkurat som i alle andre land i verden. Det er helt umulig å dømme en person ut i fra hvor de har vokst opp. Anonymkode: 18b1c...684 9
Marye Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Eneste problemet med de iranske mennene jeg har hatt er liten tiss. Men det må være tilfeldig:)
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, Marye said: Eneste problemet med de iranske mennene jeg har hatt er liten tiss. Men det må være tilfeldig:) Haha, det problemet har han hvert fall ikke. Han er den største jeg har vært med. Sexen er fantastisk, aldri hatt så bra sex før faktisk. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor bry seg om hva andre mener? Gjør det som føles riktig, og det som gjør deg lykkelig. Det finnes mange drømmeprinser i Iran, og det finnes mange drittsekker. Akkurat som i alle andre land i verden. Det er helt umulig å dømme en person ut i fra hvor de har vokst opp. Anonymkode: 18b1c...684 Ja, du har nok rett Blir dessverre altfor påvirket av venner rundt meg og familie. Vet at mamma ikke hadde likt om jeg daten en muslim (mest pga kvinnesyn), men han er jo ikke muslim heller da. Anonymkode: 91c9a...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 Alle mannlige iranere jeg kjenner er de mest greie, respektfulle menneskene jeg kjenner og det gjelder menn jeg har hatt som gode venner i 10+år og kjenner kjærestene til så det er bare tull at de blir et helvete. Jeg har møtt mange via norsk iranske arrangementer og politiske markeringer også Anonymkode: 742b7...a1f 8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 Ingen som husker filmen Ikke Uten Min Datter? Anonymkode: 0ba5a...65e 10
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Heh, han er ganske vanlig helt til han har deg på kroken så blir han et helvete. OG du, når de sier de ikke har sex, de regner ikke analsex som sex der. Nei, det som er farlig med de fra Iran er de virker så vestlige men egentlig så er de verre enn de andre. Anonymkode: e24cc...375 Så dømmende du er. Hvor mange iranske menn har skapt et helvette for deg? Et helvette kan hvem som helst skape. Både kvinner og menn av ulike etnisitet. Vet ikke hvor mye du kjenner til den iranske kulturen før kongen deres døde? Kvinner gikk i miniskjørt og de levde et like vestlig liv som oss her i Norge. Det er regimet som tvinger menneskene der nede og det er nettopp derfor de flytter fra Iran. Jeg personlig syntes iranere tilpasser seg veldig bra når de først kommer hit. Anonymkode: ea33f...b5d 8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #12 Skrevet 2. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet en fra Iran i ca. 2 måneder nå. Han har vokst opp i Iran, og har bare vært i Norge siden august (han skal ta mastergraden sin her, og tenker også å bli i Norge etter han er ferdig, hvis det er mulig). Han er ikke religiøs, men foreldrene hans er. Foreløpig har jeg ikke merket noe særlig til kulturforskjeller.., men er det noe jeg bør være obs på? Vi har hatt sex flere ganger, og han har fortalt meg at jeg er den første jenta han har hatt sex med mer enn en gang. Han har hatt et forhold fra før av, det var i Iran, men siden han var sammen med en veldig religiøs jente, så kunne de ikke ha sex siden de ikke var gift. Men jeg stusset jo litt på at jeg er den eneste jenta han har hatt sex med flere ganger. Jeg liker jo han godt, men så hører man så mye negativt om menn fra Iran, men føler kanskje ikke at det stemmer? Føler at han er ganske vestlig... Anonymkode: 91c9a...8ac Fortsett å vær naiv du. Vestlig ja , ikke sant. Håper virkelig for din skyld at dere kun har hatt sikker sex. Anonymkode: 5f11b...de7 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #13 Skrevet 2. mars 2020 Underbevisstheten din/magefølelsen forteller deg det hodet ikke har oppfattet enda. Hør på den du. Siden du la ut et innlegg her så må det være en del av deg som «føler» hva som kommer. Prøv å vær tilbakeholden en stund og se hvordan han reagerer. De er ikke til å spøke med, religiøs eller ei - de har en stict æreskodeks.. Anonymkode: b8ab6...51f 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har barn med en og kan anbefale deg å komme deg unna før dere kommer så langt. De er ikke engang religiøse, men en kulturell krasj dukker opp før eller siden. Forvent masse løgner og at familien hans kommer før deg og ungene. Du kommer til å få sjokk over hvor mye en person kan forandre seg. Anonymkode: e574c...173 8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #15 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så dømmende du er. Hvor mange iranske menn har skapt et helvette for deg? Et helvette kan hvem som helst skape. Både kvinner og menn av ulike etnisitet. Vet ikke hvor mye du kjenner til den iranske kulturen før kongen deres døde? Kvinner gikk i miniskjørt og de levde et like vestlig liv som oss her i Norge. Det er regimet som tvinger menneskene der nede og det er nettopp derfor de flytter fra Iran. Jeg personlig syntes iranere tilpasser seg veldig bra når de først kommer hit. Anonymkode: ea33f...b5d Er ikke dømmende, snakker av erfaring. Alt du sier, sier og iranerne men det er alikevel en stor kulturforskjell, spiller ingen rolle om de gikk med miniskjørt på 70-tallet, mannfolk som kommer derfra fører sjelden med seg noe bra. Men ts for gå på en smell som oss andre, så for man håpe hun har vett til å gå før det er for seint Anonymkode: e24cc...375 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 Iranske menn generelt tror jeg skal gå greit. Men er han iransk kurder må du passe på. For de er ikke persere og har ikke den persiske kulturen. De er mer som andre muslimer i midt østen. Og det den som ofte skaper problemer, særlig for kvinner. Anonymkode: 24d5a...4a7 1
Perelandra Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring, hetsende og krenkende innhold, og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #18 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har barn med en og kan anbefale deg å komme deg unna før dere kommer så langt. De er ikke engang religiøse, men en kulturell krasj dukker opp før eller siden. Forvent masse løgner og at familien hans kommer før deg og ungene. Du kommer til å få sjokk over hvor mye en person kan forandre seg. Anonymkode: e574c...173 Ja for alle er jo som han ene du har barn med........... TS, følg hjertet ditt men generelt med all dating så ikke tillatt noe dritt hvis noe skurrer! Anonymkode: 742b7...a1f 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #19 Skrevet 2. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Heh, han er ganske vanlig helt til han har deg på kroken så blir han et helvete. OG du, når de sier de ikke har sex, de regner ikke analsex som sex der. Nei, det som er farlig med de fra Iran er de virker så vestlige men egentlig så er de verre enn de andre. Anonymkode: e24cc...375 Anonymkode: 4bc0d...d8a
Melodyy Skrevet 3. mars 2020 #20 Skrevet 3. mars 2020 Typen min er også iransk ( tar også master her i Norge) og jeg er halvt iransk. Det kan godt hende at det han sier er sant. Det vet man jo ikke, men selvom Iran er et muslimsk land så er det mye fester osv der (de hører man ikke om så mye i Norge). De som jeg vet om som nettopp har kommet til Norge har i hvertfall sett på sex som en seriøs greie, og ikke som noe tull. Men har han du dater vært i andre land (vestlige) før han valgte å studere her? Hvis ikke så vil det nok ta litt tid før han tilpasser seg her. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå