Gå til innhold

Blått en dag..

Gjest Queenblue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Queenblue

Dette har vært ei fin uke, Spidergirl. Mye å gjøre på jobb og hjemme og det går i ett, men alt i alt har det vært ei fin uke.

Mandag var vi ute og handlet finklær til junior. Det var utsolgt i hans str. (liten og tynn) i hele byen, hadde bare større og mindre klær. Så vi reiste til et storsenter et stykke unna, og der fant vi så fin julehabitt. Samme butikk som hjemme, men større utvalg. Kjøpte oss middag på hjemveien, deilig!

Tirsdag hentet mannen moren min rett etter jobb, jeg begynte å lage middag og hun var her hele kvelden. Var innom og handlet masse med henne på hjemvei. En vellykket kveld. Stupte i senga..

Onsdag - ja da var det noe som skulle flyttes ute her, så vi bar og vi bar. Ble så møkkete, men utrolig deilig å ha det gjort.

Torsdag var jeg ute med en venninne, var på cafe, handlet litt julegaver. Koste oss.

I dag har jeg fri, skal være hjemme og vaske og rydde til jul. Så da er det vel bare å brette opp ermene og sette i gang. Så lenge jeg sitter her blir det ikke gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

I går fikk jeg gjort mye, men det er fortsatt endel som igjenstår.

Julekort? Det skulle jeg ha sendt, men... Må sende noen til utlandet, der er jeg vel ute i siste liten. Ja de begynner vel å bli vant til meg nå.

Ute er det kaldt, var 15 blå idag da jeg sto opp, litt overskyet, men ellers klart og fint. Inmari glatt, har holdt på å ta noen hallingkast :ler: men har reddet meg inn i siste liten.

Har igjen noen julegaver også, men det er sånne som jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe. Så det får vente. Gavekort er jo alltids en utvei.

Jeg finner vel på noe håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Julekortene? De er ikke skrevet enda Svane :ler:

Ligger litt etter skjemaet. Nå driver jeg og rydder, stryker litt klær som har hopet seg opp. Mannen er flink og hjelper til.

Nå er det kvelden og jeg er moden for senga kjenner jeg.

God natt mine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Så bra at du har det bra sjølv om du står mitt oppi julestrida!

Du må ha eiriktig god jul ogeit godt nytt år viss ikkje eg er innom noko meir :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Tusen takk spidergirl :)

En hektisk dag på jobben, men føler meg til nytte og vet jeg har fått unna meg mye. Nå er det her hjemme det gjelder, skulle begynne med julekortene nå + at jeg har igjen noen på presanger...gruble gruble...

En god venninne som ikke drikker, ikke bør spise sjokolade. Hun er meget flink med hendene sine så huset er fullt av ting og tang.. Blomster har jeg ikke lyst å kjøpe, da hun orker ikke å drive med på mye. Hun er sjelden ute av huset, bare til lege/sykehus stort sett. Mye syk med andre ord. Jeg finner vel på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Fine bilderammer med bildet av deg og henne kanskje? :) Ikkje lett det der med julegavar.. Har et par igjen eg og... må få de i boks imorra.. ;) Må no ha ei flott jul då.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du jobbe mye fram mot jul?

Julegaver kommer som regel på plass etterhvert, men det er ikke alltid like enkelt å finne på noe som kan glede andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Takk for alle hilsninger her. :)

Jeg endte opp med et gavekort på et senter til venninnen min, Escada og Svane. Da kan jo hele familien benytte det. Hun går ikke på noe senter, (klarer ikke).. men da har de mange butikker å velge mellom. Har ikke fått levert det enda. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til henne i løpet av romjula, og besøke henne samtidig som jeg leverte det. Hun bor et stykke unna meg. Det er den eneste gaven jeg ikke har levert.

Jeg jobbet helt fram til jul Bettie.

Fredag fikk jeg unna utrolig mye på jobben. Og hjemme... gikk det jevnt unna.

Juleaften var det opp tidlig, ryddet og vasket golvet. Det var kaotisk overalt. Var ute og leverte gaver til 6 stk. Handlet for moren min og fikk levert det. Og det tar tid. På kirkegården og la på kranser og tente lys på 3 graver.

Da jeg kom hjem, hadde resten av familien stått opp. :roll: Hadde ikke ment å sove så lenge..

Vasket gangen, da kom det besøk. :forvirret:

Så var det maten, + dekke bord.

I dusjen.. skifte.. fortsette med maten.. Mannen hentet moren min..

Vi spiste deilig mat.. ryddet av..vasket opp det som må håndvasket.

Sofaen neste.. hvor jeg sovnet sittende.

Så var det dessert, og endelig kvelden høydepunkte: Utdeling av gaver :nisse:

Fikk lurt i meg en kaffekopp så jeg kveknet i.

Fikk mye fint Svane, bl.a. vinsett til å ta opp vinflasker. Det har jeg ønsket meg.

Fikk 3 bøker jeg ønsket meg, 2 av lokale forfattere + en til.

Et fint stort rødt hjerte av glass - av en glasskunster +penger.

En cd av datteren min - hun hadde brent mine yndlingssanger :)

En veldig hyggelig kveld med familien min.

Mannen kjørte moren min hjem..og jeg sovnet i nedslaget. :sove:

1. dagen

Var moren min til middag igjen. Meget tidlig middag. Etterpå reiste vi til svigers - familieselskap. Jeg var nok litt sur for jeg var så sliten og ville gitt ganske mye for å bli hjemme. Men det var hyggelig.. Ja det er det jo bestandlig, det er ikke det.. Men neste år da skal jeg være hjemme 1. dagen. (Det sa jeg i fjor også.)

2. dagen

Sofa + fjernkontroll.

Har gått en lang tur med en venninne, det var glatt, sur og kaldt, men vi fikk pratet om mye. :)

Nå er det sofan igjen, og i morgen er det jobb igjen.

Dette ble mye syting og klaging, men det er ikke så ille. Alt i alt har det vært en kjempefin jul, en av de bedre de siste årene.

Takk for besøket reddelinnea, god jul til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt at du føler du har hatt en god julehelg. Det skulle bare vært noen flere fridager slik at du kunne få nytt noen late dager også.

Det er hektisk før julekvelden kommer, særlig når man, som du, jobber helt til siste dag.

Koselige julegaver du fikk.

Håper det blir noen litt roligere dager på jobben denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Litt kortere dager på jobben er deilig. Sånn skulle det være bestandig.

Har hatt en litt vanskelig opplevelse nå. Var innom med handling til moren min rett etter jobben. Hun var helt forstyrra, alle tankene hennes var borte. Gråt og ville dø. Dette har jeg så store problemer med å takle. Fikk henne til slutt med hjem til meg hvor vi laget mat, spiste, hvilte, drakk kaffe.. Masse spørsmål om hvem som var døde, av søskenene hennes. Formen var mye bedre når hun ville hjem. Men jeg har store problemer med å takle dette. Alt jeg foreslår blir nedstemt, så som dagsenter - avlasting 2-3 uker. At hun hadde vært hos oss hele juleaften + mye av 1. dagen - det hadde hun glemt.

Og sånn som helse-Norge er i dag, står det ingen plass ledig noe sted. Hun er forholdsvis sprek til beins.

Dette tapper meg fullstendig for krefter, opptar tankene mine hele tiden. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det, jeg blir redd og litt ergerlig inni meg (dessverre) og dette er noe jeg ikke mestrer. Lurer på hvordan det går i morgen.

Innimellom har hun dager hvor hun er skarp som en barberkniv - da funker hukommelsen og alt. All grining tar også knekken på meg. Hver evige gang jeg er der så gråten hun når jeg skal gå. Selv om jeg har vært der 1 time eller 3. Hun synes jeg har vært der bare 10 min. Noen som vet hvor jeg kan finne råd om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Jeg har snakket med fastlegen hennes Svane, han er veldig ung, og litt rotete synes jeg. Hun har nok ingen diagnose, jeg tror det er begynnelse på demens. Hun har fått tilbud om plass på dagsenter, men nei da. Det vil hun ikke. Og ikke avlasting heller. Synes det er vanskelig å tvinge henne også.

Nei nå banker hodet mitt. Tar meg en painkiller og stuper i seng. I morgen er det atter en dag med nye utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...