Gå til innhold

Blått en dag..

Anbefalte innlegg

Gjest Queenblue
Skrevet

Helga var fin den Escada.

Alltid hyggelig med besøk av deg Bettie. Du har mange kloke visdomsord.

I dag så jeg nesten ikke pulten min da jeg kom på jobb. Hadde jo vært borte i to hele dager. Det fløyt overalt. Det var bare å begynne i ene enden.. og rydde seg vei. :ler:

Ellers har det blir nye eiere, riktignok en stund siden. Men nå skal det spares og spares. Nå sist er det toalettpapiret. Nå har vi fått et som er som matpapir. Er det mulig? Ja tenk, det er det.

Skrevet

Jeg trodde ikke slikt papir fantes lenger. Jeg husker den typen do-papir som meget, meget ubehaglig. Tror det finnes bedre måter å spare på.

Å komme tilbake på jobb til et skrivebord haugen på er ikke noe særlig. Håper du har fått det litt roligere nå.

Gjest Queenblue
Skrevet

Det var flere enn jeg som reagerte på dopapirsaken. Det ble tatt opp, ikke av meg, og det skal byttes tilbake. Det skulle bare mangle, det kan da ikke være mange kronene en sparer på det. Jeg trodde heller ikke slikt papir fantes mer Bettie, men tro meg - det gjør det.

Ja Svane, jeg kunne jo demonstrere og pakke inn maten min i det. :ler:

Det går an å spare seg til fant, men jeg tror ikke de skjønner det.

Renholdet er det også kuttet ned på, det er enda verre. Lurer på om det finnes noen regler for renhold?

Anyway, jeg blåser i det, vasker hjemme jeg så får det være som det er på jobben.

I dag er jeg hjemme og styrer til jul. Pusser flere vinduer og stryker enda flere gardiner. Vaskemaskinen går jevnt og trutt.. Pus er med meg, han sitter i ledningen til stykejernet. :ler: Har funnet fram dusjflaska.. og den likte han ikke. Så nå skygger han banen, og retter i hodet hver gang jeg dusjer..

Gjest Queenblue
Skrevet

Kreft er en fæl sykdom. Har nylig fått beskjed om at sønnen til noen vi kjenner godt har fått kreft. Det er dessverre ondartet, selv om den er "snill" foreløpig. Han er vel akkurat myndig, men jeg synes han er et barn enda. Vet ikke no mer om oddsen enda, håper han klarer seg.

Klarer ikke å slippe tanken, den surrer rundt i bakhodet og kommer stadig tilbake. Kjenner klumpen i halsen.

Har lest et sted at en av fire får kreft. Det vil jo si at en i vår lille familie får det. Skremmende - da håper jeg det blir meg, eller at det ikke blir en av de andre.

Det verste jeg kan tenke meg, må være å miste et barn - på den ene eller andre måten. Ulykke, sykdom eller selvmord.

Noen kjemper for å få leve, og andre tar livet litt. Noen vil slippe livet, tenker her på gamle og uhelbredelig syke, og andre som gjerne vil leve dør. Livet er urettferdig.

Synes jeg har opplevd mye død i livet mitt. Jeg har sittet ved to dødsleier og våket. Pappa sitt, han var gammel og mett av dage - om jeg kan bruke et slikt uttrykk. Han sovnet stille inn - bare et pust - så var livet forbi. Det er snart 2 år siden.

Uff dette sporer helt av.

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

Døden er vanskelig... en må bare leve livet så lenge en har d.. for en vet adrig når d blir tatt fra en.. :sjenert:

Håper du klarer å få fram litt gode tanker no og kose deg litt i helga.. :klem:

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Du filosoferer nok over eit av verdens mest uforstålige ting nemmlig døden. Den er veldig ofte urettferdig og brutal.

Sjebnens vegar er utrolig vanskelig å skjønne....

Ingen fortjener å bli ramma av noko slikt....

Du må prøve å la hodet få kvile i helga

Skrevet

Man får en støkk når noen man kjenner til får kreft. Det er ikke så rart at man tenker litt ekstra da.

Som du skriver - noen dødsfall er mer naturlige, selv om de setter spor - enn andre.

Håper du får en fin helg likevel

Gjest Queenblue
Skrevet

Lørdag ble en effektiv dag, fikk unna utrolig mye. Rakk tilogmed innom en times tid på jobben og fikk unna det verste. Handlet til mamma, vasket alt på badet, alle skuffer og skap... utrolig effektiv om jeg skal si det selv. Kjørte og hentet barn, rene drosjesjåføren.

Søndag derimot, ble en sofadag med tv og bok. Synes hele dagen ble kastet bort på et vis. Hadde så mange planer som det ikke ble noe av.

Alt i alt ble det en fin helg. Fikk styrt tankene mine i andre retninger, og spilte masse musikk mens jeg drev på. Det pleier å hjelpe.

I dag har jeg fått unna meg litt. Har bestemt at vi skal prøve å spise sunnere her i huset. Og sammen. Så i kveld har barna og jeg lagd grønnsakssuppe - frivillig tvang :ler: - som ble inntatt samlet i stuen. Koselig. Er temmelig mett nå, skal snart gå og legge meg.

Ble så inmari sinna i dag på jobben, en type som provoserer og maser så fælt. Jeg tente nesten på alle pluggene... kanskje jeg er pms? Han bryr seg og blander seg inn i alle samtaler og alt som er. Og på en annen side kjempesnill og omstenksom. Men ikke akkurat i dag da. :ler:

Måtte virkelig stoppe opp og tenke igjennom hva jeg holdt på å si, og jeg har ingen forklaring. Jeg sa heldigvis ikkeno, gudskjelov.

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

Du får jammen ting unna! :klappe: Føler ik at eg får til d samme... værtfall ik når d hele tiden blir nytt støv og dritt fra oppussingen.. ;)

Gjest Queenblue
Skrevet (endret)

Det er bare innimellom jeg er effektiv Escada, hadde jeg enda vært slik hver dag.. Da hadde det nok vært blåst i huset mitt :ler:

Hei Svane, melk klarer jeg ikke å drikke til suppe. Må ha kaldt vann. Spiste meg nesten fordervet.

I dag har det vært kaotiske tendenser på jobben igjen, jeg blir litt sinna når noen blander seg inn og forklarer om ting de ikke har greie på. Og det de forklarer er feil - JEG har jo rett. :frustrert:

Nå spares det på de få godene som vi ansatte har, de godene skal bort. Det er jo bare peanuts.. Skjønner ikke helt tankegangen til de høye herrer.. :klø:

Endret av Queenblue
Skrevet

De høye herrer har sikkert lest og blitt flinke på BI, men de mangler ofte noe vesentlig - nemlig innsikt, og evnen til å bygge relasjoner. Og det er der det er masse å spare hvis man bare er litt smidig og litt ydmyk. Jeg er ikke glad i unge, fremadstrebende siviløkonomer. Før de får en sjefsjobb burde de hatt en del år på baken, og fått litt erfaring.

Men meg om det.

Synes du hadde en fornuftig helg, jeg. Du har både vært effektiv og det motsatte. Man skal hvile litt i helgen også, vet du.

Ønsker deg en god helg

Gjest Queenblue
Skrevet (endret)

Pusen ligger og sover ved siden av meg, tror jeg skal gå å legge meg også. I morgen er det atter en dag. Før var fredager en stille rolig dag, hvor det ble tid til litt prat, opprydding av det som var blitt lagt til side som 2. prioritet.

Men nå tar det helt av. Har tett program for helga, det blir nok morsomt håper jeg. :)

Endret av Queenblue
Gjest Queenblue
Skrevet

Tenk å få beskjed om at du har ondartet kreft, så går det et par uker og så får du kontrabeskjed, du har ikke kreft allikevel. Nå er det to i min omgangskrets dette har skjedd, nå i høst. Jeg trodde det ble sjekket nøye før det ble gitt en sånn beskjed. De har jo levd i et helvete - og så må det jo bli som å bli bønnhørt eller no lignenede når de da får beskjed om at, neida vi tok feil.

Synes dette høres slurvete ut, eller er det samme stria med nedbemanning og dumme sjefer som det er hos meg?

Jeg er så glad for at mine venner ikke hadde det.

Men så tenker jeg, er det noen som får feilaktig beskjed om at de ikke har det - og så går tiden - og så endag er det for seint.. bare et tankekors...

Håper ikke det..

God natt mine venner.

Gjest seroxata
Skrevet

skummelt med at de slurver så med infoen! men igjen, må jo være deilig å få beskjed om at du kke har kreft likevel! kreft er en skummel ting, i det store og hele...

håper du får ei flott helg!! :)

Skrevet

Huff - det er nesten tortur det. Skal ikke se bort fra at det er nedbemanning og effektivisering som har skylda.

Skrevet (endret)

.

Endret av Smygel
Skrevet (endret)

.

Endret av Smygel
Gjest Queenblue
Skrevet

Når jeg våknet fredag morgen ble jeg litt paranoid. Fikk plutselig for meg at sjefen min (helt tullete) leste dagboka mi her.. Så det var inn å redigere bort det jeg hadde skrevet, selv om jeg står for alt. Følte meg helt paranoid.. nå kommer de og tar meg. Dumt, men tanken klarer ikke helt å slippe meg.

Det er ikke jeg som fikk kreftdiagnosen Seroxata, det er en omgangsvenn. Stakkars han, å få en slik beskjed. Og så kontrabeskjed. Det må jo være å bli bønnhørt. Men jeg skjønner ikke hvordan det kan skje. :klø: Det skulle ikke være lov, Bettie og Svane.

Fredagskvelden var jeg hos en venninne. Vi snakka og drakk vin, og koste oss glugg i hel.Det ble ganske sent :sjenert:

Lørdag var det opp og ordne saker og ting. Mannen og jeg skulle bort på fest. Vi dro ganske tidlig. Det var ganske moro, god mat og drikke og hyggelige mennesker. Jeg gikk over til vann etter maten, ble endel vin og øl og champagne og akevitt - en salig blanding. Følte meg litt uggen, så jeg styrte unna resten av drinkene og holdt meg til isvann. Hadde en ganske lang kjøretur før vi var hjemme igjen. Jeg var lys våken så jeg ble sittende oppe en stund. Det var uvant, bestandig jeg som stuper i senga, og mannen som sitter oppe.

Jeg var oppe tidlig på søndag, og var fit for fight. Begynte å rydde i kjøleskapet og kaste gammel mat.. Fikk unna meg litt, før sofaen kalte :ler: og resten av søndagen ble tilbragt der med fjernkontrollen trygt innen rekkevidde.

I dag var jeg trøtt, men dro meg opp. Kjempeglatt ute, så jeg tok bilen til jobb.

Rolig først på dagen, og siste halvdel stress. Planleggingen min funker ikke når det strømmer på med nye gjøremål. Tiden rekker ikke til.

Nei nå er det sengetid for en trøtt arbeidsdronning. God natt alle mine venner.

Gjest #Spidergirl#
Skrevet
:klem: håper du får ein fin dag på jobben i morra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...