Gå til innhold

Blått en dag..

Gjest Queenblue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Queenblue
Ikkje så greit å ha noe v sine kjære som er syke... :tristbla:  Bra at du er sterk.. og klarer det store ansvaret.. :sjenert:  :klem:  :klem:  :klem:  :klem:

Føler meg ikke sterk Escada, bare så vidt jeg har hue over vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Rolllene er byttet om Svane. Jeg er den voksne og hun er barnet. Men det er ikke bestandig jeg klarer å oppføre meg som jeg skulle ønske jeg klarte. Moren min ringte 3 ganger i går kveld, og pratet om barndom, ting som har skjedd. Hun ventet på meg, og håpet hun snart fikk se meg. Dette tapper meg for krefter.

Jeg liker nok ikke høsten når det kommer til stykket Bettie. Det var nok bare noe jeg trodde. Har ikke klart å finne noe positivt i dag. Det høljer ned, tåka er tett..

Var så kvalm da jeg kom hjem fra jobben at jeg måtte legge meg litt. Det har gått over nå, det er jo et lyspunkt da. At det gikk over. Føler meg gå igjennom sliten, ikke ork til noe. Får vel gjore noe i huset, har bestemt at jeg skal gjøre en ting hver dag... så hjelper det jo på. En dag er vel jeg ajour også. Kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

hei og takk for hilsen i dagboka! Hyggelig at du ble fenget av det jeg skrev i den forrige -jeg som syntes det var så mye syt&klag, masse forvirrende saker jeg "bare måtte skrive av meg"...skriving i dagbok er litt terapi - får orden må "hue' mitt".

hejdå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tungt når du føler at du går i motbakke hele tiden. Og det er tungt når rollen mellom barn og foreldre forskyves slik det mange ganger gjør når foreldre blir gamle. Det er liksom ikke sånn det skal være. I tillegg kommer ideen om å ikke strekke til.

Nå er vi damer kjempeflinke til å ta på oss ansvar for det meste - og er utstyrt med et ekstra dårlig-samvittighets-gen.

Jeg håper du klarer å se at du ikke kan overta ansvaret for livet til moren din, selv om hun maser og maser. Du må nemlig få plass til ditt eget liv. Er det et eldresenter eller noe sånt der dere bor, så kunne du jo tvangssende henne dit noen dager i uka. Vi gjorde det med svigermor, og nå trives hun de to dagene i uka hun er på senteret. Og hun maser ikke de to dagene i hver fall.

Sender deg en stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Før var fredager en rolig dag på jobben. Nå virker det som om alle skal ha gjort alt, det er blitt en veldig stressende dag. Det tar helt av liksom!

Overnattingsgjesten vår har kommet, de koser seg og :ler: inne på rommet til junior. Koselig med barnelatter.

Sto opp tidlig i dag og satte på vaskemaskinen. Har så mye klesvask, vet ikke helt hvordan jeg skal få vasket og tørket alt sammen.

Tenk i dag regnet det ikke, og jeg har sett sola :) Det er i hvert fall en positiv ting! Pus er ute, og han kom med ei mus. Jeg rakk akkurat å smelle igjen verandadøra, og sa med sjelvende stemme flink pus. :ler: Det lød nok ikke så overbevisende, for han gikk rundt huset til andre døra. Hang opp litt klær ute, og nå hører jeg musene piper når han kommer med de. Hører de på lang avstand. Klarer ikke helt å venne meg til det med mus, det er jo livets gang. Har ingen annen jeger i familien, så jeg er ikke vant til avliving av dyr, jakt.. etc. Synes så synd på musa, og dyrene.. men det er vel sånn det må være. Er vel bare jeg som er rar.

Nå er det 10 gr ute, helt utrolig. Og jeg ser BLÅ himmel! Skal ut og handle med moren min, og så skal jeg bake brød.. har jeg planer om. Skulle vel ha vært litt ute når det er så utrolig fint vær. Tror jeg venter litt med den bakinga, kan ta den i kveld også. Det tar så lang tid, og da må jeg jo være hjemme.

Storesky, takk for hilsen.

Bettie, dårlig samvittighets-gen fikk jeg inn med morsmelka, sammen med det genet om at jeg aldri skal kaste noe. :ler:

Jeg prøver å overtale henne til å bli med på et dagsenter, hun er nok litt på gli.. men det er vanskelig. Klarer ikke å tvinge henne heller. Takk for :klem:

Spidergirl, jeg har en fin dag i dag så langt. Den blir nok bra.

Takk for helgehilsen Escada.

Jeg har med vilje ikke ringt til moren min på 2 dager Svane. Men jeg har så utrolig dårlig samvittighet. Hun er i tankene mine og sliter meg ut.

Men i dag har jeg ringt, og nå skal vi ut og handle. Så blir hun vel med hit kanskje. Men jeg SKAL gå en tur i dag, hvis det fine været fortsetter.

Det må være fælt å bli så glemsk, og ikke huske ting. :tristbla:

Moren min var 40 da hun fikk meg, så hun er mye eldre enn din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke rar som synes det er ekkelt med pipende mus i kattemunn. Jeg har det sånn også. Så hvis pus og mus kommer inn, prøver jeg å redde musa. Det er ganske latterlig, da.

Nei, du kan nok ikke tvinge moren din til noe som helst, men bare fortsett å fortelle o hvor hyggelig det er på dagsentrene og alt hun kan gjøre der, så kanskje hun tilslutt vil prøve.

Hva med å søke hjemmehjelp til henne? Det ville avlaste deg litt i hvert fall.

Kos deg i kveld,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Kost deg i helga el? :)

Litt av en musejeger du har då.... ingen av våre katter har komt med mus til meg... rart d der kor ivrige noen er.. :ler:

Må no ha en kjempe fin søndag då! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

heia! lenge siden nå, har lest litt i dagboka di fra den siste uka.. leit at du sliter med dårlig samvittghet, men du må ikke slite deg selv ut heller, for å tekkes andre.. men forstår det ikke er lett!

håper du får noen bedre dager fremover...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Queenblue

Hei alle sammen.

Forrige lørdag skar det seg litt. Oppdaget at det var Allehelgensdag - så da ble det tur til kirkegården og tenne lys på alle "mine" graver + i kirken etterpå. Da jeg gikk der i mørket alene for å tenne lys kom alle tankene om de jeg har mistet, og jeg følte meg så ensom og trist. Hvem er det som er der for meg? Hvem trøster meg når jeg gråter og er ensom? Ingen.

Så det ble litt av en nedtur, og uka ble jo ikke så mye bedre. Små dråper som på en god dag ikke hadde betydd så mye, men som akkurat nå får det til å renne over.

Mannen ville gjerne reise på overnattingstur fra fredag til lørdag denne helgen, og jeg ville ikke. Synes det ble bare stress og mas. Så han var ikke akkurat i perlehumør han heller. Sa han kunne reise alene, men neida.

Jeg driver ikke med kniver og sånt, vet ikke riktig hva jeg skal finne på.

Halsen min klør så fælt innvendig, den koker eller brenner periodevis liksom - vanskelig å beskrive. Har smurt meg etter alle kunstens regler, men det hjelper ikke.

I dag søndag vasker jeg hus. Har ikkeno mer å skrive om. Det eneste positive jeg kommer på, er at det ikke regner i dag.. enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å føle seg ensom. Man kan godt være alene, men å være ensom er ikke ok.

Samtidig er det sånn at man så gjerne skal la alt være ok på overflaten. Man viser en fasade, og den er det vanskelig å gjennomskue. Da er det ikke lett for andre å være der når du trenger trøst, for det er ikke sikkert du viser den siden av deg - eller at det du viser ikke oppfattes som tegn på at du trenger trøst.

Jeg håper at du vil oppleve at det er noen der for deg også.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...