Gå til innhold

Blått en dag..

Anbefalte innlegg

Gjest Queenblue
Skrevet

Her er det også stupmørkt Bettie. Jeg har tent levende lys i alle kriker og kroker, det er så koselig. Jeg har nesten ikke vært ute i dag jeg heller, det frister ikke. Har hentet moren min, hun har vært på besøk i hele dag. Kjett å være alene i sånt vær. Men nå har mannen kjørt henne hjem, fulgt henne inn og sjekket at det ikke er noen busemenner der. :ler:

Koselig med besøk pinnestol :) . Stikk gjerne innom mer! Ta med en kake...

Morsom den historien der du. Jeg har faktisk klart noen lignende en gang :sjenert: men det er en annen historie.

I dag har jeg tatt en beslutning. Synes det er så mye kjett og trist, bare jobbing alle steder. Kommer liksom aldri på tur, er aldri ajour. Blir litt deppa og terper kanskje på det negative eller de triste hendelsene.

Men nå er det slutt på det. Skal prøve å fokusere på det positive.. Det har jeg gjort i dag, og det har vært en fin dag tross tåka.

Jeg har også en tendens til å stille høye krav, særlig til meg selv. Og når jeg ikke får gjort alt.. ja da kan jeg jo fort bli litt deppa.

Men nå skal jeg prøve prøve å fokusere på det positive.. hjemme og på jobb. Så da får vi se hvordan det går. Det er jo ingen vits i å gå rundt og være deppa og bekymre seg for ting som kanskje ikke skjer? Det er lett å si det, men ikke så lett å gjennomføre. Får ta en dag om gangen, det har jeg gjort lenge, og så fokusere på det positive. Si positive ting, ikke kjefte på unga, blid mot mannen, blid på jobben.. :) Det er jeg jo.. :ler:

Gjest Queenblue
Skrevet (endret)

Flink og flink Svane, de får da vann innimellom. Før fikk de noen ganger for mye vann, men nå vanner jeg ikke så ofte. Og det er bedre.

Synes du den er skummel? Den er jo blå.. Jeg har en annen som jeg skulle ønske jeg kunne få som avatar, en søt katt med krone på hodet. (queen) Men den er for "stor" og jeg klarer ikke å forminske den. Så det blir det ikkeno av. :grine:

Noen som kan hjelpe meg med det? pliis..

Endret av Queenblue
Gjest Queenblue
Skrevet

Jeg sender over masse positive hyggelige tanker og vibrasjoner... :)

Kjenner du de kommer..

Nå har jeg hatt Halloween-unger på døra 2 ganger i kveld Er det ikke i morgen som er dagen? Jeg hadde ikke kjøpt inn noe godis, men fant da noe i skapet. Ikke helt min greie..., men de får da få noe.

Skal vel igrunn ikke klage, der vi bodde før (masse rekkehus, blokker etc) kom de om og om igjen når de fikk noe. Og de begynte ei uke for tidlig.. jaja , får jeg ikke større irritasjonsmomenter så skal det nok gå bra.

Nå er det sengetid.. godnatt mine venner.

Gjest Madeline
Skrevet (endret)

:vinke: Hei Queenblue. Nå har jeg lest en del av dagboka di. Jeg var nemlig litt nysgjerrig på deg. Håper det er greit at jeg kommer innom senere også :sjenert:?

Jeg kjenner veldig godt igjen det med utspekulerte kattepuser. Her er de også veldig flinke til å lure oss opp av stolen eller sofan. Ikke før har vi reist oss, så ligger det en katt og koser seg i ferdig oppvarmet stol :ler:.

Hvor gamle er ungene dine?

Ha en flott kveld :klem:.

Endret av Hannen
Skrevet

Da er vi to, da Queenblue, som skal jakte på det positive. Jeg har bestemt meg for å finne dagens lyspunkt. Alt kan ikke være grått og svart, vel.

Det er en vanskelig øvelse å senke kravene noe - særlig kravene til seg selv, men når du er klar over at det er i den retningen du vil gjøre noe, så er du allerede på riktig vei.

Skrevet

Bare innom for å lese litt og ønske deg en strålende tirsdag :)

Skrevet

Håper du har det bra i dag, QueenBlue.

Klem fra meg

Gjest Queenblue
Skrevet

Skal prøve med på det når jeg har litt bedre tid Svane. Takk for tipset. håper jeg får det til.. :sjenert:

Dagens lyspunkt - det er der, bare vi finner det Bettie. Håper du fant det i dag?

Jeg har nok ganske store krav til meg selv, ikke lett å gjennomføre. Ikke lett å senke kravene heller. Får bare prøve.

Takk for hilsenen Frysepulver, den varmet.

Hei Hannen og takk for besøket, kom gjerne flere ganger. :)

Junior er 13 og datteren 17, og pus et halvt år. :)

Gjest Queenblue
Skrevet

Positive tanker, ja det er rare greier. Mandagen begynte så fint, mye å gjøre på jobben, men fikk likevel unna meg mye. Hadde 3 tlf. med moderen.. Da jeg kom hjem hadde hun ringt, så jeg måtte ringe tilbake. Så var det ut og handle og hjem, og da hadde hun ringt igjen.

Vi hadde en laang samtale hvor hun tilslutt sa at jeg var så sint at hun ble redd meg .. :tristbla:

Jeg kjente at nå er det like før jeg begynner å grine, eller sier masse jeg ikke mener. Jeg var ikke sint. Så jeg la på. Og det var det. Moren min er gammel og syk, men jeg har en grense jeg også, og den var temmelig nære. Vet det høres stygt ut, men jeg orket ikke mer. Hun er en påkjenning, det er det som er i tankene mine om natta, om dagen, når jeg våkner.. :tristbla:

Det høres ut som jeg er mye sint på henne, men det er jeg da aldri. jeg stepper opp så godt jeg kan, handler, ruller opp hår, har henne på middag en hel dag nesten hver helg. Kommer med litt godsaker i ny og ne.. Jeg greier ikke mer jeg.

Så det positive var som blåst bort. Kjente meg så usigelig trist. Føler meg som en mishandler, hvordan kan hun si at hun er redd meg??

La meg litt over 9 om kvelden.

Våknet elendig tirsdag morgen og hadde bare lyst å grine. Kom meg da gjennom dagen på jobben. Det var heldigvis litt roligere på tlf, så jeg arkiverte masse. Kjett, men det må gjøres.

Var innom moren min en liten tur, hadde ordnet noen medisiner for henne. Ringt lege, hentet resept, levert den på apoteket og opp med medisinene. Synes det er bra service jeg... Dro igjen med nesten en gang.. Har en splitting headace.

Her høljer det ned, står i stil til humøret mitt. Tåkete og grått. Møkkavær.

Kom hjem, hva skal vi ha til middag?? Det er et evig problem synes jeg. Å finne på noe hver dag. Endte opp med pannekaker, unga er glade i det.

Skulle på foreldremøte nå i kveld. Vi kjørte avgårde, lette oss fram til rommet, og der var det jo mørkt. Mannen leste på arket som han (som den fornuftige han er) hadde tatt med seg og da var det NESTE TIRSDAG. Grrr.

Dro innom kirkegården like i nærheten og tente lys på pappas grav.

Nå skal jeg gå meg en tur, i regnet. Kanskje det hjelper på humøret mitt, kanskje jeg finner noe positivt der ute i den svarte blaute natta. Det spørs vel.

Det er ingen som klarer å få meg til å føle meg så elendig og utilstrekkelig som moren min. Hun er gammel og syk og begynner å glemme mye...men likevel.

Leste i avisa om den barnemishandlingssaken... noe så fælt, skjønner ikke at det kan gå an å behandle en baby sånn?? hvordan mennesker er det? Går det an å bo sammen med noen sånn uten å merke noe? Det er jo ikke småtterier som har foregått. jeg får helt vont inni meg. :tristbla:

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Eg synest du er snill med mor di eg. Eg trur ikkje du kan gjera så mykje meir det kan ho vel ikkje forventa heller....

Håper du får ein god dag i morra.

Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det med moren din. Slikt kan få en til å bli manne(dame)vond. Svigermor har litt av den samme innstillingen. Og hun har blitt en ensom gammel dame. Den eneste som klarer å holde ut litt er Halvdelen, men han hjelper henne med lite lyst, for hun klarer aldri be om noe uten å være bebreidende, og hun sier aldri takk.

Dessverre nytter det ikke å si noe til henne, for hun forstår det ikke.

Det går en grense for hvor langt en strikk kan strekkes, og i forhold til moren din synes jeg du strekker deg langt. Og, slik jeg leser det, er hun kjempegod til å gi deg dårlig samvittighet. Dårlig samvittighet fordi du blir irritert, fordi du ikke er der mer, fordi du noen ganger ønsker dama dit pepperen gror.

Kanskje det kan være et område du kan senke forventingene til deg selv? Du behøver ikke være superdatter, vet du. Du kan være god-nok-datter og kanskje øve deg på å gi litt blaffen

Ja da - jeg vet hvor lett det er å si slikt, men det er ikke lett å gjennomføre.

Ellers dro jeg i går på et møte - som er om ei uke. Er slikt smittsomt?

Gjest Queenblue
Skrevet

Takk Spidergirl, det håper jeg også.

Det er nok smittsomt med møtevirksomhet og datoer :ler: Ja sånn kan det gå Bettie.

Moren min vil gjerne ha besøk av meg hver dag, hun glemmer at jeg er på jobb hver dag. Tror jeg bare går hjemme og koser meg. Sukk.

Og en times besøk, det er ingenting. Må minst være 3 timer for at det skal regnes som noe besøk. Og det har jeg ikke tid til. Nok om det.

Jeg har gått meg en tur. Gikk innom en god venninne som jeg ikke har pratet med på lenge. Det var så koselig og slå av en prat. På hjemveien regnet det mye, og da fikk jeg ikke slått opp paraplyen min. Den satt bom fast, samme hvor mye jeg røsket og dro i den. Så nå er jeg kliss klass i håret, og det var ikke helt meningen. Da blir jo frisyren derette i morgen. Ja ja, det er jo bagateller.

Pus øver på fartsetapper fra gangen og inn i stua og opp i sofaen, fram og tilbake. Han er hyper nå til kvelden. Får ikke løpt fra seg ute når det regner. Han blir jo våt! :ler:

Gjest Madeline
Skrevet

De tankene du sliter med i forhold til din mor kjenner jeg godt til. Min mor har det slik med mormor. Hun stiller opp til alle tider og gjør alt hun kan for at mormor skal ha det så bra som mulig. Til takk får hun bare klaging og surmuling. Du må lære deg å sette grenser og sette ned foten når du kjenner at nok er nok. Det er viktig at du tar vare på deg selv og din egen familie også. Sliter du deg helt ut så kan du ikke være til hjelp for noen. Har du noen som kan avlaste deg med alt ansvaret for din mor?

En :klem: til deg for det høres ut som du trenger det.

Gjest Queenblue
Skrevet

Nå er jeg hjemme fra jobben. Litt KG-tid før jeg begynner på hjemmejobben.

Moren min er syk og begynner å bli ganske glemsk, og det kan gå veldig opp og ned. Så jeg må nok pent hoppe når hun sier hopp. Ikke fullt så ille da, men det er ikke langt ifra.

Hun er mitt ansvar. Har en mye eldre søster, men hun bor i utlandet - langt unna -og hun er alvorlig syk. Og det kan ikke bli bedre, hvis ikke forskningen går kjempefort framover. Hun hjelper meg med å ringe og prate med henne. Ellers er det ikkeno hun kan gjøre. :tristbla: Det er bare elendighet der også.

Takk for klemmen Hannen :klem: .

Har ikke funnet noe positivt i dag, men formen er da bedre enn i går, så kanskje jeg finner noe positivt i morgendagen.

Nå er det juniors rom som skal ryddes.. bare å brette opp ermene og gå på. :)

Skrevet

Du har i hvert fall energi både til å besøke en venninne og til å rydde rom. Det er ikke verst etter en arbeidsdag.

Onsdagsklem til deg.

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

Ikkje så greit å ha noe v sine kjære som er syke... :tristbla: Bra at du er sterk.. og klarer det store ansvaret.. :sjenert::klem::klem::klem::klem:

Gjest Queenblue
Skrevet
Du har i hvert fall energi både til å besøke en venninne og til å rydde rom. Det er ikke verst etter en arbeidsdag.

Onsdagsklem til deg.

Min venninne ringte og spurte om jeg ikke kunne komme innom. Det var noe jeg skulle se på. Da er det lettere å gå en tur. Ellers spørs det om det hadde blitt noen tur.

Og rommet til Jr MÅ ryddes og være klart til fredag. Da får han en overnatttingsgjest som som være til søndag. Så jeg er bare nødt til å komme i gang. Han var forbausende flink til å hjelpe til. Fikk ryddet, støvsugd, ristet sengetøy.. Riktignok tok det hele kvelden.. men allikavel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...