Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selvsagt amme, (slapp av mammapolitiet), men har fått beskjed om å ta med en tåteflaske i tilfelle jeg ikke er i stand til det. 

Hvilken anbefaler dere? Det er så mange der ute, plast/glass? 150 ML /260 Ml 

Anonymkode: 2bbdb...102

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har pleid å være med Avent tåteflaske i Apotek1 sin gratis babybox. Hent ut den, så trenger du ikke å kjøpe noe du kanskje ikke trenger ☺️

Anonymkode: 18980...308

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Comotomo-flaskene, og kommer til å bruke det merket igjen dersom det skulle bli aktuelt. 

Anonymkode: 73e11...701

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvsagt amme? For en dum ting å si. Jeg føder snart og skal ikke amme, burde jeg skamme meg da? 

Anonymkode: 449ac...824

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal selvsagt amme? For en dum ting å si. Jeg føder snart og skal ikke amme, burde jeg skamme meg da? 

Nei, overhode ikke. Men innlegget var ment til mammapolitet som sikkert hadde kommet med formaninger om amming. Jeg skal prøve å amme, men hvis det ikke går blir deg mme jeg også. Jeg er førstegangsmor, så vet ikke om jeg får det til eller ikke. 

Skrevet

Vi har brukt medela sine hele veien :) 150 ml. Vår baby klarte ikke drikke av avent sin som kom i babypakke, så varierer sikkert veldig hva man liker best og hva som fungerer? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Anonym6789 skrev:

Vi har brukt medela sine hele veien :) 150 ml. Vår baby klarte ikke drikke av avent sin som kom i babypakke, så varierer sikkert veldig hva man liker best og hva som fungerer? 

Her var det omvendt 😅 Tror også det varierer, må bare prøve seg frem

Anonymkode: 4c5ea...aac

Skrevet

Vi har prøvd litt forskjellig og her likte vår baby Avent sine aller best. Avent antikolikk med flaskesmokk nr. 1 😊 Nå er han 6 mnd og liker fortsatt Avent sine best 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har pleid å være med Avent tåteflaske i Apotek1 sin gratis babybox. Hent ut den, så trenger du ikke å kjøpe noe du kanskje ikke trenger ☺️

Anonymkode: 18980...308

Det er det ikke lenger. 

Anonymkode: ff419...40c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er det ikke lenger. 

Anonymkode: ff419...40c

Var det senest forrige uke 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis grunnen er at du ikke vil ha slappe pupper eller noe annet som ikke gir mening, ja. At man ikke får det til eller kan av en eller annen grunn er jo noe helt annet.

Anonymkode: 4f7b6...b35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt avent sine flasker, og så mam sine, men alltid med mam tutt for den har de likt best. Har ikke kjøpt nye flasker bare fordi tuppen ikke passa, finnes på vanlig butikk. 

Anonymkode: 90837...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Medela calma er den sykehus og helsestasjon anbefaler her. Best for å unngå  sugeforvirring :)

Anonymkode: 9c409...13c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp mange av en type til å begynne med i tilfelle babyen ikke liker den typen. Vi forsøkte medela calma, men hun fikk det ikke til. Byttet til avent sin og den tar hun helt fint. Kjedelig visst man kjøper inn mange flasker som ikke funker. Lykke til:)

Anonymkode: 95609...70a

Gjest Albbas
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Medela calma er den sykehus og helsestasjon anbefaler her. Best for å unngå  sugeforvirring :)

Anonymkode: 9c409...13c

Det er bare tøys og tull, de har blitt utsatt for heftig markedsføring fra Medela og gått rett på. Spør ammehjelpen for eksempel, det er ingen flasker som er mer ammevennlige enn andre. Det viktigste er hvordan man flaskemater, ikke hvilken flaske man bruker. Medela Calma har ganske stor melkestrøm ifht en del andre flasker, så hvorfor Medela mener den er så ammevennlig forstår ikke jeg. 

TS, får du en gratis flaske så nøyer du deg med den. Umulig å forutsi hvilken flaske din baby liker best. Du trenger ikke ta med flaske på sykehuset, trenger baby tillegg er det anbefalt å gi med kopp når de er nyfødte, og blir flaske aktuelt har de nok av det på sykehuset. 

AnonymBruker
Skrevet

Liker mam antikolikk best, minst luft i magen er min erfaring men er nok forskjellig fra baby til baby.

Anonymkode: f454b...ca3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at du kanskje ikke kan amme, siden sykehuset/jordmor har bedt deg ta med flaske? 

Hvis det ikke er sykehuset/jordmor som har sagt det så bør du spørre om det er noe du trenger å ta med. Da vi var på st Olavs trengte baby tilskudd, men da sørget sykehuset for utstyr til koppmating og hjelpebryst. Vi hadde ikke tilgang på utstyre til vask og sterilisering, og var ellers opptatt med å bli kjent med baby og lære hvordan vi skulle ta oss av baby. 

Vi har god erfaring med koppmating av nyfødt, mens flaske ikke ble akseptert før etter noen mnd. Da var det Medela som ble akseptert. Avent blir for enkelt, da sitter han bare å slikker i seg melkedråper, og blir sur fordi magen ikke fylles opp🤣

Til å begynne med trenger du ikke større enn 150 ml. Jeg synes plast er et veldig praktisk materiale, for det er lett og holdbart. Glass tørker raskere, så hvis man skal gi flaske hele tiden kan det sikkert være greit til hjemmebruk.

Anonymkode: 3221c...0b7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen spesiell grunn til at du kanskje ikke kan amme, siden sykehuset/jordmor har bedt deg ta med flaske? 

Hvis det ikke er sykehuset/jordmor som har sagt det så bør du spørre om det er noe du trenger å ta med. Da vi var på st Olavs trengte baby tilskudd, men da sørget sykehuset for utstyr til koppmating og hjelpebryst. Vi hadde ikke tilgang på utstyre til vask og sterilisering, og var ellers opptatt med å bli kjent med baby og lære hvordan vi skulle ta oss av baby. 

Vi har god erfaring med koppmating av nyfødt, mens flaske ikke ble akseptert før etter noen mnd. Da var det Medela som ble akseptert. Avent blir for enkelt, da sitter han bare å slikker i seg melkedråper, og blir sur fordi magen ikke fylles opp🤣

Til å begynne med trenger du ikke større enn 150 ml. Jeg synes plast er et veldig praktisk materiale, for det er lett og holdbart. Glass tørker raskere, så hvis man skal gi flaske hele tiden kan det sikkert være greit til hjemmebruk.

Anonymkode: 3221c...0b7

Jeg har ikke fått beskjed av sykehuset om å ta med tåteflaske. Men trodde det var litt å ha i fødebagen i tilfelle 

Skrevet

Man trenger tåteflasker uansett hvertfall en. Avent sin som kommer gratis i babyboxen fra apotek 1 er veldig fin.

Jeg fullammer,men hvis jeg skal noe raskt ut så er det fint å ha flaska slik at pappa kan gi melk som jeg har pumpet..

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått beskjed av sykehuset om å ta med tåteflaske. Men trodde det var litt å ha i fødebagen i tilfelle 

Det er ikke nødvendig å ha med på sykehuset 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...