Aragorn ll Elessar Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Har du fremdels DVDer/Blu-ray eller har du kvittet deg med alt det nå som vi har ting som Netflix og andre streaming tjenester? Jeg har fremdels DVDer og Blu-Ray selv om jeg også har Netflix og andre streaming tjenester, Jeg har over 1000 filmer på DVD/Blu-ray og mellom 150 og 200 tv serier samt en god del dokumentarer og mini serier, samt noen DVDer med klassisk ballett. Men jeg har dem ikke framme jeg har dem i slike som bildet under, siden leiligheten min er ikke så stor og det tok veldig plass når jeg hadde dem framme så nå står de alle i en bokhylle( isteden for i 6 bokhyller og 3 CD/DVD hyller som de pleide å gjøre) i sånne som det er plass til 400 hundre i. Spoiler Har også CDer Endret 2. mars 2020 av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har Blue-Ray, DVD og VHS fortsatt. Anonymkode: 048ac...be6
Daria Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har fortsatt dvder (og cder - og kassetter, om vi først skal grave i gamle formater...), og ingen strømmetjenester. Det ligger vel litt i kortene at jeg ikke har det store engasjementet for film og tv-serier...
Ullvott Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Jeg har dem, men de er i boden. Jeg pakket vekk DVD-ene og de fleste CD-ene for noen år siden. Unntaket er alle lydbøkene, for de hører vi på i bilen. Jeg ser stadig folk som forsøker å selge helt vanlig DVD-filmer på Facebook og Finn. Lurer på om de får solgt noe. Endret 2. mars 2020 av Ullvott 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Har forsatt DVDer og Bluray og CDer. VHS og kassetter har jeg ikke lengre. Endret 2. mars 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har ikke mange, men har ca 10 DVD/Bluray. Det er favoritter som jeg ikke har funnet på streaming noen gang. Har også en boks med CD-er, men jeg solgte akkurat bilen som hadde CD-spiller, så nå har jeg ikke noe jeg kan spille det av på. Blir nok å kvitte seg med en del av de etterhvert Anonymkode: cf098...e69
N-trønderpia Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har fortsatt dvd og blue-ray. Det er ikke alle filmer/serier jeg finner på streaming. 2
blåtimen Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har tatt vare på de DVD'ene som enten er nostalgiske fra barndommen min eller bare generelt er filmer jeg er glad i og kan se flere ganger. Har kastet covrene og satt de inn i en større CD-mappe for å spare plass
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har kastet alt. Det som ikke finnes på streaming får samboer lastet ned. Anonymkode: 0eb31...748
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 Har kastet det meste, bortsett fra det som er vanskelig å finne andre steder. Har ikke plass og ingeting å spille det av på lenger. Anonymkode: 045b2...4b7 1
Ariana807 Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Jeg har 808 titler med dvd og blu-ray filmer og serier 😄 i tillegg til HBO, Netflix, Viaplay, Tv2 Sumo, Amazon Prime, Apple TV+ 😅😂 Alt står på display i stua, aldri om de skal pakkes bort 🙌🏻 Endret 2. mars 2020 av Ariana807 2
annebanane Skrevet 2. mars 2020 #12 Skrevet 2. mars 2020 Er svært få filmer jeg ser om igjen, så gidder ikke ha det stående og ta plass. Det meste forsvant for noen år tilbake.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #13 Skrevet 2. mars 2020 Vi har ikke streaming tjenester så her har vi vel godt over 500 dvd'er og serier å glane på hvis det ikke går noe på tv 😁 Hadde vi hatt råd hadde jeg beholdt de som betydde noe for meg, så så og si alle sammen 😂 Anonymkode: 5c54c...08e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 Selvfølgelig har vi fortsatt DVDene våre. Oh VHSene, for den saks skyld. Vi kjøper også stadig nye. Vi er ikke interessert i å være prisgitt det smale utvalget de har på streamingtjenestene. Anonymkode: cb859...a13 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #15 Skrevet 2. mars 2020 Gitt alle CDer til loppis og de fleste dvdene. Har beholdt noen eldre, klassikere eller spesielle som jeg bruker på jobb (språklærer vgs) . Det koster 30-40 å kjøpe de på Google, viaplay etc... hver gang jeg skal bruke i undervisningen. (Ikke noe jeg gidder å betale for selv) Anonymkode: 7aeb8...a16
OnFire Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 Kastet? Enten selger man, eller så gir man bort.
Gjest kira87 Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 Vi ga de bort til et loppemarked. Ble vel 10 Ikea-poser til sammen(sånne blå). Bluray-spilleren tok kvelden for 8 år siden, og vi så ikke poenget med å kjøpe en ny da vi har både HBO, Netflix, Viaplay, Amazon Prime og Kodi/Plex. Det er nok enklere å gi det bort enn å selge det. Hvis ikke du har en spesiell samling som andre er interesserte i.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #18 Skrevet 2. mars 2020 Har masse dvder og cder, og til og med vhs. Må innrømme at noen få ble kasta da vi flytta for noen år siden, men ellers har jeg tatt vare på alt. Har samlet en del fra serier og skuespillere, og vil ikke kvitte meg med det. Men noe er jo ikke interessant lenger, er det noen som vet om det er noe verdi i sånt, feks boxsett eller Disney-klassikere på vhs? Fikk nettopp en bitteliten dvd-spiller til bursdagen min som kan kobles til tv med hdmi, genialt! Anonymkode: f34bf...936
Susan Sto Helit Skrevet 2. mars 2020 #19 Skrevet 2. mars 2020 Har kvittet oss med noe, men beholdt de "viktigste". Har heller ikke sluttet helt å kjøpe bluerayfilmer. Behovet er bare redusert etter at strømmetjenestene kom. For eksempel så endrer jo innholdet seg ofte. I en periode kunne man se "Star Wars" hvor som helst. På nesten alle strømmetjenester. Men den dagen vi skulle se det. Nei, da har Disney lansert egen tjeneste, som ikke finnes i Norge, og tatt filmene vekk fra alle andre kanaler. Da var det kjekt med blueray likevel, gitt. Jeg vil ha mulighet til å se enkelte filmer når det passer meg, og ikke når de tilfeldigvis er tilgjengelige på strømmetjenester. 4
Jaybird Skrevet 2. mars 2020 #20 Skrevet 2. mars 2020 Jeg beholder bluray-filmer grunnet den høye kvaliteten på både bilde og lyd, men utover det går det i strømming. Har ikke verdens råeste internett-linje, og da er det kjedelig å se på dårlig oppløsning på 4k-TVen, særlig når det kommer til filmer der kvaliteten spiller en stor rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå