Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år skal jeg ha en skoleeksamen på åtte timer, og jeg kjenner at jeg begynner å bekymre meg litt. Jeg har i utgangspunktet ikke konsentrasjonsvansker eller noe, men merker jo at hjernen er helt ferdig etter de gangene jeg har hatt skoleeksamen på 5 timer. 

Er det noen som har hatt så lang eksamen før og som har noen tips til hvordan jeg best kan forberede meg? 

Og hva burde jeg ha med av mat? Tidligere har jeg bare brukt å ha med noe liten, som en sjokolade og en banan, men antar at jeg vil trenge noe mer på så lang tid. Jeg bor også et lite stykke fra lokalet, så bruker vel i overkant av 30 min på å gå dit. I tillegg til at jeg jo må møte opp før så blir det noen timer etter frokost.

Anonymkode: 1b1e4...857

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Sørg for en god natts søvn hvis du kan. Spis en god frokost, og ta med en matpakke i tillegg til banan og sjokolade. Prøv å unngå knekkebrød, gulrøtter og annet som "knaser" og lager høy lyd når du spiser, av hensyn til dine medkandidater. Ha også med vann og evt. kaffe eller annen drikke du liker. Sørg for å ta tilstrekkelig med pauser underveis, så langt det lar seg gjøre, og gå helst utendørs i pausene for å få frisk luft. Lykke til med eksamen :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Roci skrev:

Sørg for en god natts søvn hvis du kan. Spis en god frokost, og ta med en matpakke i tillegg til banan og sjokolade. Prøv å unngå knekkebrød, gulrøtter og annet som "knaser" og lager høy lyd når du spiser, av hensyn til dine medkandidater. Ha også med vann og evt. kaffe eller annen drikke du liker. Sørg for å ta tilstrekkelig med pauser underveis, så langt det lar seg gjøre, og gå helst utendørs i pausene for å få frisk luft. Lykke til med eksamen :)

Takk for tips! Vi har ikke lov til å gå ut eller ta andre pauser enn å gå på toalettet, men jeg går vanligvis mye på do ellers også, så blir vel noen pauser av det. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Vi har ikke lov til å gå ut eller ta andre pauser enn å gå på toalettet, men jeg går vanligvis mye på do ellers også, så blir vel noen pauser av det. 

Får dere ikke ta pauser i følge med eksamensvaktene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Roci skrev:

Får dere ikke ta pauser i følge med eksamensvaktene?

Nei, bare for å gå på toalettet. Eksamenene våre er i store gymsaler samtidig med andre eksamener, så de har ikke nok folk til at man kan bruke tid til å ta andre pauser også.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare for å gå på toalettet. Eksamenene våre er i store gymsaler samtidig med andre eksamener, så de har ikke nok folk til at man kan bruke tid til å ta andre pauser også.

Ok, skjønner. Du får ta mange toalettpauser, da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...