AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har en venn som var min bestevenn da vi vokste opp. Vi var naboer og hang sammen som søsken. Da vi ble ferdig med VGS flyttet vi begge to og har nå, 13 år etterpå, fortsatt kontakt. Han er ikke min nærmeste venn lenger, men alle barndomsminnene binder oss sammen. Dessverre døde faren hans nylig, og han har spurt om jeg har mulighet til å komme i begravelsen. Selv bor jeg på andre siden av landet og har både jobb og barn, men jeg lovte selvsagt at jeg skulle prøve å få det til. Etter å ha undersøkt har jeg funnet ut at jeg verken har råd eller mulighet til å komme. Flybillettene er dyre og begravelsen faller på en dag der mannen min er på jobbreise. Vennen min ble ikke fornøyd med svaret mitt og er nå fryktelig sint på meg. Jeg er ordentlig lei meg for at jeg ikke kan komme, men samtidig kan jeg ikke gjøre noe for å fikse det. Jeg syns det er så leit at han reagerer som han gjør og nekter å svare på mld jeg har sendt etter jeg sa at jeg ikke kunne komme. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan fikse dette? Anonymkode: 83b70...dd5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Han er nok i sorg og reagerer irrasjonelt pga det. Du har jo gode grunner for at det ikke går, til tross for at du vil. Hadde bare latt det ligge. Så kommer det nok forståelse etter hvert. Anonymkode: b6690...794 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Jeg syns du skal prøve alt du kan for å få blitt med. Spør om han kan legge ut for turen eller dele kostnadene med deg. Det går helt sikkert fint, ikke rimelig å bli sur fordi du ikke har råd hvis billettene koster mange mange tusen kroner, men da min mor døde fløy en venninne hjem fra USA og hit, og en annen tok seg to dager fri fra jobben, for å støtte meg i begravelsen. Dette er noe du bør prioritere med de pengene du har syns jeg, tenk om du ikke hadde støtte rundt deg i din families begravelse 😭 Anonymkode: 7bf24...ef7 4
Siri_H Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Kan du ikke så kan du ikke. Du har gjort det du kan, du får det fysisk ikke til (både pga. kostnaden og at du faktisk ikke har barnepass). Her antar jeg at sorgen gjør vennen din mer følsom i fht. dette, når man står i en krise er det ikke alltid like lett å tenke rasjonelt og se at ikke alle er inne i samme bobla som man selv. Dette går nok over hvis du gir det tid. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du skal prøve alt du kan for å få blitt med. Spør om han kan legge ut for turen eller dele kostnadene med deg. Det går helt sikkert fint, ikke rimelig å bli sur fordi du ikke har råd hvis billettene koster mange mange tusen kroner, men da min mor døde fløy en venninne hjem fra USA og hit, og en annen tok seg to dager fri fra jobben, for å støtte meg i begravelsen. Dette er noe du bør prioritere med de pengene du har syns jeg, tenk om du ikke hadde støtte rundt deg i din families begravelse 😭 Anonymkode: 7bf24...ef7 Så merkelig å forvente noe sånt!?? Skjønner at det er kjipt TS, men han må bare roe seg. Gi det tid så går det over, hvis ikke så går det også bra da dere uansett ikke har så mye kontakt. Anonymkode: b92ab...bab 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 På 2.3.2020 den 23.53, AnonymBruker skrev: Jeg syns du skal prøve alt du kan for å få blitt med. Spør om han kan legge ut for turen eller dele kostnadene med deg. Det går helt sikkert fint, ikke rimelig å bli sur fordi du ikke har råd hvis billettene koster mange mange tusen kroner, men da min mor døde fløy en venninne hjem fra USA og hit, og en annen tok seg to dager fri fra jobben, for å støtte meg i begravelsen. Dette er noe du bør prioritere med de pengene du har syns jeg, tenk om du ikke hadde støtte rundt deg i din families begravelse 😭 Anonymkode: 7bf24...ef7 Mannen er bortreist, og hun har barn. Ikke bare-bare da. Anonymkode: 63298...703 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 På 2.3.2020 den 23.53, AnonymBruker skrev: Jeg syns du skal prøve alt du kan for å få blitt med. Spør om han kan legge ut for turen eller dele kostnadene med deg. Det går helt sikkert fint, ikke rimelig å bli sur fordi du ikke har råd hvis billettene koster mange mange tusen kroner, men da min mor døde fløy en venninne hjem fra USA og hit, og en annen tok seg to dager fri fra jobben, for å støtte meg i begravelsen. Dette er noe du bør prioritere med de pengene du har syns jeg, tenk om du ikke hadde støtte rundt deg i din families begravelse 😭 Anonymkode: 7bf24...ef7 Du høres utrolig urimelig ut! Det er ingenting her som tyder på at vennen til TS ikke har andre venner eller annen familie og må sitte i begravelsen helt alene. Forventer du virkelig at folk skal blakke seg og pådra seg en ustabil og usikker økonomi for dette? Anonymkode: 3671e...e8d 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #8 Skrevet 4. mars 2020 Jeg forstår godt at vennen ønsker seg dette. Begravelser er tøffe, og han trenger åpenbart en ved sin side denne dagen. Mannen må kunne bytte på jobbreise eller de må kunne la barna bli med venner hjem denne dagen. En dagstur med fly gjør jeg ofte i jobb, og både henter og leverer i barnehagen. Anonymkode: ba33d...226
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #9 Skrevet 4. mars 2020 ...men vennen må kunne spleise på flybilletten. Anonymkode: ba33d...226
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #10 Skrevet 5. mars 2020 Høres helt ærlig ut som du ikke vil dra og bare lager unnskyldninger. Vennen din trenger deg. Kan du ta en dagstur? Låne penger? Anonymkode: 0ec6a...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå