Gå til innhold

overnatting hos pappa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når ville dere ha sagt at barnet er klar for overnatting hos far?

pappaen til min datter krever og ha henne på overnatting snart, Han har henne bare 2 ganger i uken hos seg (dette har vært nå i 5 måneder)  men ser ikke ut som hun trives heilt ellers vet jeg ikke.. vær gang han kommer og hun hører stemmen hans så begynner hun og grine og løper vekk.. og når han leverer henne så er hun grinete og urolig. Hun har ikke gjort dette de 4 første gangene han kom for og ha henne alene.
Så føler ikke at overnatting burde vurderes enda.. 

Mange sier at ja det er normalt men i min meining så skal behovene til mitt barn komme først, Og jeg vil ikke at overnatting nå skal bli en dårlig opplevelse for henne bare fordi man «krever» og ha et barn på overnatting og at rettighetene hans om dette må også være i fokus..

Mvh en stresset mor..🙈

Anonymkode: a79bf...f3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: ee483...d8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: ee483...d8e

Jeg er ikke ts, men barnet hennes er 1 år og 2-3 måneder. Hun har laget ørtenhundre tråder om dette.

Anonymkode: 262c3...8b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må skille mellom barnets behov og ditt behov. Unger kan gjerne reagere på overganger. Far eller mor kan lett med god fantasi "lese mellom linjene" og tolke gråten i sin favør. "barnet gråter fordi hun ikke vil til far". Eller "barnet gråter fordi hun ikke vil til mor" Eller "barnet gråter fordi hun har hatt det fælt hos mor", eller "barnet gråter fordi hun merker at mor synes det er dumt at hun skal til far"

Anonymkode: 82595...8af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

pappaen til min datter krever og ha henne på overnatting snart,

Eller... "mor KREVER å kun la barnet sove hos seg".

Det høres jo ut som at barnet kun er mor sitt, og at fars forsøk på å knytte bånd med barnet sitt blir redusert til "kreving"!!

Anonymkode: 82595...8af

• Liker 4
Skrevet

Kan han hente henne i barnehagen (hvis hun går der) istedenfor hjemme hos deg? Så slipper hun alle overgangene....

Far ønsker seg hverdag med barnet, ikke å bare ha noen timer her og der som egentlig bare blir stress. Det er noe helt annet å ha kvelden sammen og å våkne sammen uten å hele tiden skulle måtte passe klokka osv.

Det du beskriver om barnet betyr ikke at hun ikke har det bra hos far. Nå tar jeg utgangspunkt i at han er en normalt oppegående mann! De må få gjøre ting på sin måte, mors måte er ikke fasit. Når TS skriver "krever" vinkles det ekstremt negativt. Han kjemper for å få bli kjent med barnet sitt og la barnet bli kjent med sin far. Når mor setter seg på bakbeina må han kjempe hardere....

Hvem andre passer barnet, TS? Altså, besteforeldre/tanter/onkler/barnehage?

Gjest Chroma
Skrevet

Lurt å få med i hovedinnlegget ditt hvor gammelt barnet er. 

AnonymBruker
Skrevet

På et eller annet tidspunkt må faren få mer tid slik at barna blir vant å ha 2 foreldre.  Akkurat nå er dere mødre det verste hindring til dette.  Gjør det du kan for at faren får mer tid med barnet. Oppmutre barnet og jobbe hardt for at den får et veldig bra knytting til faren sin.  Er så lei av mødre som ser barnet som sitt og løfter ikke enn finger for å passe på at barnet får et veldig bra forhold til fedrene. 

Anonymkode: efbc2...963

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er far en skikket omsorgsperson? 
Er far oppriktig interessert i barnet sitt, og ønsker mer omsorg? 
Har far utstyret som trengs for å ha barnet om natta?
Er barnet gammelt nok til å sove uten mor, altså er mor sluttet å amme barnet? 
Sover barnet greit til vanlig?

Hvis ja på disse: la far ha barnet mer, la de to bygge en relasjon sammen. Det er veldig viktig for et barn å ha god kontakt med begge foreldre. Det var et godt forslag å la far hente i bhg og ha barnet til dagen etter. Han kan jo være med deg og hente et par ganger først, og så hente på egen hånd senere. Det kan godt hende at barnet gråter på grunn av deg og dine reaksjoner. At du stivner litt til eller endrer stemmen litt når far er i nærheten kan være nok til at barnet senser det. 

Anonymkode: 2ad5c...4de

AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2020 den 9.30, AnonymBruker skrev:

Er far en skikket omsorgsperson? 
Er far oppriktig interessert i barnet sitt, og ønsker mer omsorg? 
Har far utstyret som trengs for å ha barnet om natta?
Er barnet gammelt nok til å sove uten mor, altså er mor sluttet å amme barnet? 
Sover barnet greit til vanlig?

Hvis ja på disse: la far ha barnet mer, la de to bygge en relasjon sammen. Det er veldig viktig for et barn å ha god kontakt med begge foreldre. Det var et godt forslag å la far hente i bhg og ha barnet til dagen etter. Han kan jo være med deg og hente et par ganger først, og så hente på egen hånd senere. Det kan godt hende at barnet gråter på grunn av deg og dine reaksjoner. At du stivner litt til eller endrer stemmen litt når far er i nærheten kan være nok til at barnet senser det. 

Anonymkode: 2ad5c...4de

1. det er jeg litt i tvil om, han har psyke vansker som kan komme i veien for omsorgen han gir barnet sagt via (Bv, dps)

2. Han blir presset til mer omsorg og han ville selv flytte til og studere i et annet kant av landet.

3. det vet jeg ikke han sier ikke mye til meg en at barnet har det fint hos han.

4. barnet er snart 1,5 måneder gammelt om noen dager 

5. Hun griner og er litt urolig om nettene noen dager.

Derfor det er begrenset samvær, om far klarer å forstå behovene til barne uten at disse vanskene skal komme foran.

Anonymkode: a79bf...f3c

Gjest Chroma
Skrevet

Hvem presser han til mer samvær? Er dere veldig unge? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...