Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette  begynte da jeg for noen år siden ble voldtatt av en i gjengen, til og med de nærmeste venninnene mine trodde ikke på meg men jeg hadde ingen andre nære venner så jeg beholdt kontakten med de til tross for det sviket. Så en gang jeg inviterte til bursdagsfeiring kom de ikke for denne populære mannen som voldtok meg hadde fest, nok et kjempesvik fra det jeg trodde var venninner..

Så har det gått fint i lange perioder men så begynte de å kalle meg kjedelig siden jeg aldri ville være med å drikke mer, de syns det var tull for de trodde jo ikke på at jeg hadde blitt dopet og voldtatt. De satt i ring rundt meg og skapte en traumereaksjon som de ble sure over og mente jeg var vanskelig.. Etter det har jeg ikke vært komfortabel og trygg med de, men det er de eneste jeg har som venner. På nyttårsaften kjeftet de på meg og sa stygge ting om psyken min og ting jeg har vært gjennom og jeg dro fra nyttårsfeiringen nok en gang retraumatisert og gråtende. Hvordan kan venninner som vet alt om en være så dømmende og stygge? De er snille for det meste men så kommer disse svikene og mobbingen noen ganger.

Har ikke ringt noen av de siden den nyttårsfesten så nå har jeg ikke vært med venner på tre måneder. Det betyr at jeg ikke har snakket med et annet menneske på tre måneder for jeg er hjemme på AAP pga behandling for voldtekten og etterfølgende. Jeg er veldig ensom og begynner å bli veldig deprimert og suicidal men føler at de ikke er verdt det lenger. Hva skal jeg gjøre?

Hilsen jente 28

Anonymkode: cec75...751

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så vondt å lese ❤️ Skjønner godt at du ikke føler deg trygg med de, slik skal det ikke være. Ville droppet de og fokusert på å bli kjent med noen mer modne mennesker som ikke bare har fokus på helgefylla... i den aldersgruppen er ikke det vanlig uansett. Om noen år er det de som er taperne her, om det fortsetter slik.

Om du har familie å støtte deg på, ville jeg tatt kontakt med de. 

Ønsker deg lykke til med behandlingen, håper du vet at dette går over, denne følelsen av å ikke ha noe å leve for er midlertidig og det kommer til å bli bedre. Det tar bare tid. Masse klemmer fra meg ❤️ 

Anonymkode: 535a5...53f

AnonymBruker
Skrevet

Du må kvitte deg med vennene dine, fordi de er ikke venner. OG du må skaffe deg hjelp med selvmordstankene dine. Ting kan bli så mye bedre, men du må tørre å spørre om hjelp.

Anonymkode: 591d6...741

Gjest supernova_87
Skrevet

Da jeg leste dette tenkte jeg at dere måtte være max 22 elns. Men så er dere nærmere 30. 

Kjære TS, det er helt forferdelig måten vennene dine har møtt deg på i dette. Og de er ikke en gang noen jeg vil kalle venner. Det er mer mennesker du har "hengt sammen med". Det finnes andre mennesker som er mer voksne enn dette og aldri kunne funnet på å behandle noen sånn. 

Livet kan bli bedre enn det er nå. Og mtp situasjonen din så er vel egentlig reaksjonen din forståelig. Det du har stått i og står i er til å bli deprimert av. Men det finnes løsninger og andre muligheter. 

Hold ut. Jobb for deg selv. Vit at livet kan være mer enn dette. 

:klem:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må kvitte deg med vennene dine, fordi de er ikke venner. OG du må skaffe deg hjelp med selvmordstankene dine. Ting kan bli så mye bedre, men du må tørre å spørre om hjelp.

Anonymkode: 591d6...741

Ja, jeg går til psykolog ❤️ Var bla. det venninnene mobbet meg for og masse annet knyttet til voldtekten og hvordan den har formet meg.. De har hørt mye om det for jeg er redd i folkemengder og har ofte vært nødt til å gå derfra, de har måttet bli med på jentedoen når jeg har fått gråteanfall når han plutselig har vært på samme utested og sånn men de tror meg ikke og tror at det bare er å ta seg sammen så da mobber de hvordan jeg har endret meg.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Rainstorm skrev:

Da jeg leste dette tenkte jeg at dere måtte være max 22 elns. Men så er dere nærmere 30. 

Kjære TS, det er helt forferdelig måten vennene dine har møtt deg på i dette. Og de er ikke en gang noen jeg vil kalle venner. Det er mer mennesker du har "hengt sammen med". Det finnes andre mennesker som er mer voksne enn dette og aldri kunne funnet på å behandle noen sånn. 

Livet kan bli bedre enn det er nå. Og mtp situasjonen din så er vel egentlig reaksjonen din forståelig. Det du har stått i og står i er til å bli deprimert av. Men det finnes løsninger og andre muligheter. 

Hold ut. Jobb for deg selv. Vit at livet kan være mer enn dette. 

:klem:

Det er opprinnelig bestevenninnene mine, to fra barndomsskolen og to som kom inn i gjengen vår på VGS. De vet alt om meg og jeg om de, vi har reist sammen hvert år, vært sammen mange ganger i uken siden vi var barn og tenåringer og de har vært mine nærmeste og eneste gode venninner. Forstår at de ikke er det lenger etter sånn de har vist flere ganger det de siste årene..

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vondt å lese ❤️ Skjønner godt at du ikke føler deg trygg med de, slik skal det ikke være. Ville droppet de og fokusert på å bli kjent med noen mer modne mennesker som ikke bare har fokus på helgefylla... i den aldersgruppen er ikke det vanlig uansett. Om noen år er det de som er taperne her, om det fortsetter slik.

Om du har familie å støtte deg på, ville jeg tatt kontakt med de. 

Ønsker deg lykke til med behandlingen, håper du vet at dette går over, denne følelsen av å ikke ha noe å leve for er midlertidig og det kommer til å bli bedre. Det tar bare tid. Masse klemmer fra meg ❤️ 

Anonymkode: 535a5...53f

❤️ Ja jeg har prøvd å finne nye venninner på nett men de vil også drikke og gå ut så da er det vanskelig å få nye venner.. Jeg er helt alene og selvskader meg mye, og har egentlig lyst til å bli narkoman for å klare å holde ut traumene mine, og følelsen av å være så forlatt og utstøtt. Jeg har ikke brukt narkotika før men den siste episoden av Insider Fem om de jentene som ruset seg gjorde at jeg ble misunnelig på de i programmet som hadde det fint i rus til tross for dårlige liv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...