Gå til innhold

Helgetur til London i mars

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser til London om litt over en uke og sitter litt fast med tanke på jakker. Skal vel holde med sherpajakke (og regnjakke) nå? Prøvde å spørre søsteren min som bodde der for noen år siden, det var dessverre ikke så mye til hjelp. Fikk bare "Spørs hvor modig du er, vi satt i shorts og t-skjorte i parken så fort det ble mars. Tidvis på trass." som svar. 😂

Anonymkode: 2ad8a...c4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alltid på meg vinterjakke når jeg drar til London om våren/høsten. Men liker å sitte ute på terrasse på pub, uten å bli frossen... Regnjakke tar jeg sjelden med. Holder meg heller innendørs da (da blir det shoppingdag/museumsdag el.l.), med paraply i veska-

Anonymkode: b5844...002

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kunsten i London er å kle seg lagvis og ha med en sekk mens man er ute i byen.

Anonymkode: 15506...311

• Liker 2
Skrevet

Lag på lag! Eventuelt ha et lag med ull hvis du fryser lett. Komme an på hva dere har planlagt mens dere er i London. Blir det mye gåing, shopping, museum? Da ville jeg hatt regnjakke, gode boots/sko som eventuelt er vanntette og en paraply. Det blir fort varmt inne og på offentlig transport. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2020 den 10.44, AwkwardAlice skrev:

Lag på lag! Eventuelt ha et lag med ull hvis du fryser lett. Komme an på hva dere har planlagt mens dere er i London. Blir det mye gåing, shopping, museum? Da ville jeg hatt regnjakke, gode boots/sko som eventuelt er vanntette og en paraply. Det blir fort varmt inne og på offentlig transport. 

Det blir mye gåing, shopping og museum, ja.

Dette er litt flaut, men jeg er veldig redd for paraplyer, og det er derfor ikke et alternativ for oss å bruke det. Derfor tenkte vi sherpa om det er litt kjølig men ikke regn, og regnjakker ved regn. Sekker har vi med oss overalt, så det er null stress. Tror vi reiser hjemmefra med sherpa og tar med oss regnjakke i bagasjen, og går for lag på lag under regnjakke mens vi er der.

Tusen takk, dere! :) 

Anonymkode: 2ad8a...c4a

Skrevet

Jeg bor i London, og været er veldig skiftende. Vinden er ofte sterk og luften fuktig så man kan lett bli blåfrossen selv på milde dager. Jeg stemmer også for lag på lag og en sekk eller bag så man kan ta av eller på. Selv har jeg ofte på jakke/kåpe med hette som tåler litt vind og regn, og strikkejakken under tas av og på hundre ganger per dag, inne og ute. Jeg passer også alltid på ørene pga den kalde vinden. Det er sant at det ofte er veldig varmt på t-banen, men kan være kaldere inne i hus enn det er i Norge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på akkurat i slutten av mars. Har vært veldig mye i London, og flere ganger mars-mai. Det småregner alltid uansett om det er vår, sommer eller høst. Du må jo nesten bare se an værmeldingene dager i forveien, men hadde nok satset på tynn jakke/ og eller regnjakke hvis du ser det er meldt litt regn. Jeg tar alltid med meg en tynn jakke mars-mai månedene for å være på den sikre siden, i tillegg må du nok belage deg på å kjøpe en paraply. 

Anonymkode: be12b...914

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De seks siste årene har jeg vært i London 4-5 ganger hvert år, noen langhelger og noen hele uker. Jeg må ha vært utrolig heldig med været jeg da, har faktisk ikke hatt behov for regnfrakk eller paraply en eneste gang 😄 

Anonymkode: 190ba...d9b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...