Gå til innhold

Hvor mye forvente i lønn, kundeservice

Hurtigruta

Anbefalte innlegg

Er innkalt til intervju for et telekomselskap og lurer på hva i alle dager jeg kan forvente å få i lønn, og hva jeg skal svare om de spør meg hva jeg forventer?

Har en bachelor i noe helt irrelevant for stillingen, er 34 år og har 3 barn og hus så har jo en del som skal gå rundt også. Men mistrives så med utdannelsen og dette er det jeg egentlig trives best med å gjøre, å snakke med kunder og utføre "kontoroppgaver". 

Vil ikke be om for lite, men vil jo heller ikke be om så mye at de anser meg som uaktuell.. lese ri gamle tråder at spennet har vært stort, men vet jo ikkr hva slags erfaring og hva folk har jobbet innen når de har svart.. noen får jo 165 kr/t og ish 300.000 i lønn - og det kan jeg nok ikke leve på. Men er det ingen som vil ansette meg i en slik "ufaglærtstilling" om jeg ber om oppimot 400.000? 

I jobben jeg er utdannet til men ikke vil jobbe med har jeg 520.000+en del tillegg så vet jeg må laangt ned, men håpet ikke 200.000 ned liksom 😕

Endret av Hurtigruta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har bachelor, ti års erfaring (🙈) og tjener rett over 500.

Men jeg tror "normalen" er mer 400-ish. Jeg har gått opp en del pga de er happy med meg og firmaet går bra.

Anonymkode: e943f...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har for mange år siden jobbet på kundeservice for telefonselskap. Mener tidligere kollega har nå 400 - 450 000.

Anonymkode: 8af43...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobbet med kundeservice en del år og startet på 350 000 og gikk opp til 410 000. 

Anonymkode: 79cbe...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmKay

Det kommer vel an på om de jobber provisjonbasert eller med fastlønn/timelønn. 

Jobbet på kundeservice i forsikringsselskap med fastlønn og ingen provisjon. 

Startet med ca. 360.000,- i året som innleid via Manpower.
Økte til ca. 409.000,- i året som fast ansatt, dette var start-tariffen for alle nyansatt med fast stilling. Vi fikk også skifttillegg på ca. 35.000,- i året, da vi måtte jobbe en kveld i uken + en og annen lørdag. Endte da totalt på i underkant av 450.000,- i året.

Hadde kolleger som var oppunder 600k, men de hadde jobbet der en stund, og solgte svært godt, slik at de fikk gode lønnsøkninger hvert år. Jeg sluttet vel rett før min første lønnsamtale, men er ganske sikker på at jeg ville fått en lønnsøkning om jeg hadde blitt værende. :)

Uansett krever de som regel kun bachelor fordi de vil ha bekreftet at du evner å ta til deg mye kunnskap på kort tid, det er gjerne ikke så relevant hva bacheloren er i. Hvis du fremstår selvsikker (litt i grad av at de er heldige hvis de får deg som ansatt), klarer å dra frem relevant erfaring fra den jobben du har i dag, og er ærlig om hva du tjener i dag og ønsker i lønn, er det en god mulighet for at de plasserer deg på et høyere lønnstrinn enn de som er helt nyutdannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber med kundeservice og tjener ca. 420 000,-. 

Anonymkode: 6b5fd...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du vurdert å ta mastergrad? Det kan gi nye muligheter  og god lønn.

Anonymkode: b0a02...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du søker på vanlig førstelinje så er det som oftest fastsatte lønninger varierende utifra om de har tariffavtale eller ikke. Hos oss er det 356520,- som er startlønn. Tariffavtale og kun relevant erfaring som teller (kundeservice telefon og salg)

Anonymkode: ad1c0...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 4.3.2020 den 20.35):

Hvis du søker på vanlig førstelinje så er det som oftest fastsatte lønninger varierende utifra om de har tariffavtale eller ikke. Hos oss er det 356520,- som er startlønn. Tariffavtale og kun relevant erfaring som teller (kundeservice telefon og salg)

Anonymkode: ad1c0...1e3

Å då er det 8-16 jobb og en kan jobbe hjemme sant? Jobber turnus og alle tider på døynet, jobber tungt fysiskt og psykiskt og tjener 500 i året…. Har lyst å begynne med kundservice isteden , lett

Anonymkode: f90fc...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å då er det 8-16 jobb og en kan jobbe hjemme sant? Jobber turnus og alle tider på døynet, jobber tungt fysiskt og psykiskt og tjener 500 i året…. Har lyst å begynne med kundservice isteden , lett

Anonymkode: f90fc...d87

Gammel tråd men kan jo svare deg siden du tok den opp.

Startet å jobbe på kundesenter inkasso med 320 000 kr i lønn. Fikk jobb på kundesenter forsikring og startet på 394 000 kr. På 6 år har jeg gått opp til 515 000 kr. Tror de ansetter nyansatte på rundt 440 000 kr nå.

Når har jeg fått jobb i bank. Skal ikke jobbe på kundesenter men som finansrådgiver, så det er fortsatt kundekontakt. Har fått rundt 600 000 kr i året.

Anonymkode: fdab3...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...