AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Tok dere ny grad? Fikk butikk jobb eller ble dere fagarbeider? Anonymkode: 6feac...462
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Ligger en haug med tråder dersom du søker. Anonymkode: bda80...1b0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Videreutdannet meg til logoped. Aldri angret på det. Mye roligere arbeidshverdag. Anonymkode: 84007...2be 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Lurer på det samme. Mulighetene har blitt sneveret inn for oss. Selv hvis vi tar master så ønsker barnehagen ha oss tilbake, leser om at de skal ha inn fler med master i barnehagen. Vet ikke helt hvilke andre muligheter som er der ute med master i barnehagepedagogikk heller. Saken er at folk forsøker å komme seg bort, det må jo gjøres noe med dette yrket slik at det er mulig å stå i det til man går av med pensjon. Anonymkode: 47ad0...fef 3
hvaom Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på det samme. Mulighetene har blitt sneveret inn for oss. Selv hvis vi tar master så ønsker barnehagen ha oss tilbake, leser om at de skal ha inn fler med master i barnehagen. Vet ikke helt hvilke andre muligheter som er der ute med master i barnehagepedagogikk heller. Saken er at folk forsøker å komme seg bort, det må jo gjøres noe med dette yrket slik at det er mulig å stå i det til man går av med pensjon. Anonymkode: 47ad0...fef Master i spesialpedagogikk eller ledelse går jo da 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Tok en master i et mer utdanningspolitisk emne, begynte aldri i barnehage. Jobbet i diverse stillinger i kommune og stat som ikke har med utdanning å gjøre. Anonymkode: 333ec...967
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 Det er vel mange stillinger som er mulige å argumentere om at man kan passe til, med noen ekstra kurs eller noe etterutdanning? Tenker i jobber der man arbeider med mennesker, feks i bofellesskap for psykisk utviklingshemmede, eller i tilbud rettet mot barn med psykisk utvh. Eller innenfor saksbehandling i kommunen (Barnehagesektor). Flyvertinne? 🤔Politiker, der er det vel ingen spesielle krav til kvalifikasjoner. 😉😂 Anonymkode: bda80...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på det samme. Mulighetene har blitt sneveret inn for oss. Selv hvis vi tar master så ønsker barnehagen ha oss tilbake, leser om at de skal ha inn fler med master i barnehagen. Vet ikke helt hvilke andre muligheter som er der ute med master i barnehagepedagogikk heller. Saken er at folk forsøker å komme seg bort, det må jo gjøres noe med dette yrket slik at det er mulig å stå i det til man går av med pensjon. Anonymkode: 47ad0...fef Ja det må gjøres noe. Og det er helt klart at bemanningen må økes. Det er helt ille at det er så lav bemanning, samtidig som barna har stadig lengre dager og kravene øker. Jeg er selv barnehagelærer, elsker å jobbe med barn og er egentlig glad i jobben min. Men etter snart 15 år er jeg snart oppbrukt, dessverre. Ser meg om etter en annen jobb. Anonymkode: ab9f0...13b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 På 2.3.2020 den 18.04, AnonymBruker skrev: Ja det må gjøres noe. Og det er helt klart at bemanningen må økes. Det er helt ille at det er så lav bemanning, samtidig som barna har stadig lengre dager og kravene øker. Jeg er selv barnehagelærer, elsker å jobbe med barn og er egentlig glad i jobben min. Men etter snart 15 år er jeg snart oppbrukt, dessverre. Ser meg om etter en annen jobb. Anonymkode: ab9f0...13b Da har du holdt ut lenge. Anonymkode: 6feac...462
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 Har bare jobbet 3 år men ser meg om etter noe annet jeg også. Vurderer videreutdanning innenfor spes.ped eller logopedi. Synd at det må være sånn.. Synd for barna og synd for de ansatte som ser seg nødt til å "flykte" Anonymkode: 32539...e45 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 On 3/1/2020 at 10:33 PM, AnonymBruker said: Lurer på det samme. Mulighetene har blitt sneveret inn for oss. Selv hvis vi tar master så ønsker barnehagen ha oss tilbake, leser om at de skal ha inn fler med master i barnehagen. Vet ikke helt hvilke andre muligheter som er der ute med master i barnehagepedagogikk heller. Saken er at folk forsøker å komme seg bort, det må jo gjøres noe med dette yrket slik at det er mulig å stå i det til man går av med pensjon. Anonymkode: 47ad0...fef Kan man stå i en sånn jobb til man er 67? Jeg tenker på at man ikle har like mye energi lenger når man blir eldre og at det kreves pga aktivitetsnivå, tempo, toleranse for støy etc. Spør fordi jeg ikke vet. Det beste ville jo være om man kunne nyttiggjøre seg kompetansen og erfaringen med å håndtere barn. Kunne man utdannet seg innen politiet og bli ekspert på å avhøre barn? Evr noe påbygg innen juss og barnerett og jobbet i apparatet til barnevernet? Forøvrig kan man mye om pedagogikk, kan man omskolere seg til konsulent innen feks organisasjonsutvikling eller HR? Jobber selv i næringslivet ImI en god stilling, men misunner noen ganger barnehageansatte at de er aktive, har varierte dager, og jobber med noe som faktisk betyr noe for noen og ikke bare er en brikke i et maskineri. Forstår at det er hardt og krevende, og St man også må hpvdyere vanskelige saker. Men å bli lei av jobben sin etter noen år er ikke veldig uvanlig. Anonymkode: 28361...653 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #14 Skrevet 4. mars 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man stå i en sånn jobb til man er 67? Jeg tenker på at man ikle har like mye energi lenger når man blir eldre og at det kreves pga aktivitetsnivå, tempo, toleranse for støy etc. Spør fordi jeg ikke vet. Det beste ville jo være om man kunne nyttiggjøre seg kompetansen og erfaringen med å håndtere barn. Kunne man utdannet seg innen politiet og bli ekspert på å avhøre barn? Evr noe påbygg innen juss og barnerett og jobbet i apparatet til barnevernet? Forøvrig kan man mye om pedagogikk, kan man omskolere seg til konsulent innen feks organisasjonsutvikling eller HR? Jobber selv i næringslivet ImI en god stilling, men misunner noen ganger barnehageansatte at de er aktive, har varierte dager, og jobber med noe som faktisk betyr noe for noen og ikke bare er en brikke i et maskineri. Forstår at det er hardt og krevende, og St man også må hpvdyere vanskelige saker. Men å bli lei av jobben sin etter noen år er ikke veldig uvanlig. Anonymkode: 28361...653 Men når organiseringen tilsier at dette bare er ett bilde av bhg som ikke er virkelig da !?? Anonymkode: 6feac...462 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå