Gå til innhold

Venninne som er utseende-fokusert og mener jeg bør operere meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette normalt? En venninne av meg har blitt helt totalt utseende-fokusert, eller hun har visst alltid vært det men vi har bare kjent hverandre et par år. Hun har operert alt som går an, og brukt en formue på dette. Ok, hennes liv og hennes avgjørelse, jeg har aldri sagt noe på dette.

Vi har bestilt tur sammen i påsken (dårlig timing så litt usikker på om vi skal reise nå) til Karibien, og venninna mi har spurt om jeg ikke har tenkt å slanke meg før ferien, eller operere meg så jeg ser hot ut. Hun mener da fettsuging. Jeg syns det her er utrolig frekt, man sier da ikke sånt til folk? 

Når jeg har prøvd å sette henne på plass, så blir hun bare sur og sier at hun vil mitt beste. Hun lever på en helt sinnssyk diett og jeg kvier meg litt for å kose meg med øl og taco foran henne.. En god ferie-opplevelse for meg innebærer matopplevelser, og jeg gidder ikke noe lavkalori-opplegg der borte. Jeg trener ellers hver dag og har kanskje 5 kg for mye, men har gått ned litt så er ikke sånn at jeg er smellfeit. Har slitt med spiseforstyrrelser før og er redd hun kan trigge det. Har tidligere hatt venninner med sykelig utseende-fokus, som jeg kuttet ut da jeg selv ble dårlig psykisk av det. 

Hvordan takler man sånne folk. Er hun narsissist? 

Anonymkode: e6d16...6c6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fortelle henne at hun er sprø, og at det eneste som trengs å fikses på er hennes vrangforestillinger. 

• Liker 30
Skrevet

Det der hadde jeg aldri giddet å være sammen med. De har det best med seg selv.

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke helt god. 

Anonymkode: f2eb1...119

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke ha en slik person i livet ditt. Det er ikke bra, iom du har hatt spiseforstyrrelse før. 

Anonymkode: 6090c...715

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, NewInTown skrev:

Du kan fortelle henne at hun er sprø, og at det eneste som trengs å fikses på er hennes vrangforestillinger. 

Jeg har prøvd å si til henne flere ganger at når man nærmer seg 40 så burde man innse at det finnes andre verdier enn utseende.. Men hun er ekstremt opptatt av å få seg sex og at mann skal synes hun er tiltrekkende. 

Er heller ikke noe hyggelig å se på tv med henne, hun kommenterer jo nesten at alle damer er feite og stygge. Det er ikke noe hyggelig og jeg har sagt fra, men hun mener selv at damer i Norge bør ta bedre vare på seg selv (denne dama er fra et land der damene er ekstremt opptatt av å se sexy ut). Det er liksom ikke noe hyggelig for meg å hele tiden høre "norske damer er så stygge og feite" hele tiden, når jeg er norsk selv. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Første jeg umiddelbart tenkte var "stakkars jente"  Og jeg syns synd på henne. Men du skal ikke behøve å bli utsatt for hennes greier når det går på indirekte kritikk av deg. Du har blitt trigget av det før. Hold avstand eller smell skikkelig ifra. 

Obs, så alderen nå. Ingen jente, men kvinne. Uff 

Endret av SoWhat?
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en slik venninne, vi er ikke lenger venninner for å si det sånn. Ikke bare endret hun seg selv totalt, både utseende og personlighetsmessig, men da hun begynte å fortelle meg hva jeg kunne fikse på og hvor enkelt og greit det var ble det nok for meg. Jeg blokkerte henne overalt og snakket aldri til henne igjen, og jævelig glad er jeg for det. Å kutte henne ut av livet mitt har bare vært for det bedre, følte en stor belastning bare ble løftet av skuldrene mine, hu var en forferdelig person.

Anonymkode: 368b3...ede

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For det første så er det jo veldig rart å komme med sånne kommentarer. Langt fra normalt! Har du sagt fra hva det gjør med deg? Eventuelt revurdert om et søint vennskap er noe dom bør pleies? 

Du er helt sikkert bra nok som du er!:) Husk at verdien din ikke ligger i antall kilo. Kos deg på tur!

Anonymkode: c07c1...ef5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om overfladisk venninne! Hun der kan umulig være godt for deg å være sammen med. Dump henne!

Anonymkode: f64ca...701

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånt* som

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For det første så er det jo veldig rart å komme med sånne kommentarer. Langt fra normalt! Har du sagt fra hva det gjør med deg? Eventuelt revurdert om et søint vennskap er noe dom bør pleies? 

Du er helt sikkert bra nok som du er!:) Husk at verdien din ikke ligger i antall kilo. Kos deg på tur!

Sånt og som...

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok kuttet henne som venninne og fortalt henne at hun var både frekk. Jeg hadde rett og slett ikke giddet å bruke tid på et menneske som trykker meg ned (for det er jo det hun gjør når hun får deg til å føle deg dårlig).

Endret av SPOCA
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skulle være unødvendig å måtte oppdra voksne folk, men kjenner meg veldig nedtrykt av denne damen. Vi ble kjent via en idrett vi begge driver med, der det er mye utseendefokus. Men jeg driver med det fordi jeg syns det er gøy, og ikke for å imponere mannfolk eller noe. 

Tydeligvis tiltrekker jeg meg denne typen mennesker, jeg er ikke så overfladisk selv men er ganske åpen og gir gjerne folk en sjanse. Men angående denne turen, hadde dere reist? Det er charter-reise og vi har heldigvis bestilt 2 hotellrom. Men som sagt har vi kanskje litt for ulik agenda, og det er synd det ikke har kommet fram før nå nylig. 

AnonymBruker
Skrevet

Den type oppførsel er tegn på psykisk sykdom. Hun er ikke frisk, så du kan ikke ta det hun sier til deg. 

Anonymkode: df4bb...c2b

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier dump henne som venninne. Slike mennesker kan man ikke ha rundt seg.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som søstra mi... 

Anonymkode: 19116...173

Skrevet

Dump henne! Du fortjener mye bedre. 

Skrevet

Hvis du drar på turen håper jeg du pugger noen teflon-svar på forhånd som  "Jeg er sikker på at du tenker det om meg. Er det noe mer du vil dele før vi bader?"

Hvis du klarer å unngå å se ekstra på de mest opplagt opererte delene av henne når hun setter i gang på dette viset, synes jeg du er storsinnet, TS.

• Liker 1
Skrevet

Desverre finnes det slike.. 14!!!! Åringen min har en slik venninne😏 sender henne bilder magen om hvor tynn hun er blitt. Kommenterer hendene hennes (fordi hun har tørr hud) nesen.. knærne osv😨😨 

Skrevet

Åh, herregud. Det der hørtes ikke særlig greit ut. Jeg hadde blitt litt sinna gitt og satt henne skikkelig på plass. Nei, bare kvitt henne som en venninne. Finnes andre bedre venninner gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...