Gå til innhold

Mulig å bytte dag i barnehage?

Anbefalte innlegg

Gjest Goddag
Skrevet

Har nokon erfaring med å bytte fridag i barnehagen? Barnet mitt har 80 % plass, med fri ein dag i veka. Snart er det skidag, på fridagen til barnet. Eg lurer på om det har noko for seg å spørje barnehagen om å få bytte dag i dette tilfellet, slik at barnet får vere med på tur, og heller tek fri ein annan dag? Ønsker svar frå personar som har spurt om å få bytte dag. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Goddag skrev:

Har nokon erfaring med å bytte fridag i barnehagen? Barnet mitt har 80 % plass, med fri ein dag i veka. Snart er det skidag, på fridagen til barnet. Eg lurer på om det har noko for seg å spørje barnehagen om å få bytte dag i dette tilfellet, slik at barnet får vere med på tur, og heller tek fri ein annan dag? Ønsker svar frå personar som har spurt om å få bytte dag. 

Hos oss hadde det gått fint så lenge det er ledig plass. 

Se i vedtektene, det står garantert der.

Anonymkode: 0e569...e52

AnonymBruker
Skrevet

Under tilvenningen byttet vi dag, og det gikk helt fint. Bare spør i forkant :) 

Anonymkode: 3698f...36f

AnonymBruker
Skrevet

Spør om det er mulig med kjøpedag. 

Anonymkode: cb51f...21d

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

De fleste barnehager har det vel slik at på dager det er noe spesielt (skidag, karneval etc) er alle velkomne.

Skrevet
3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

De fleste barnehager har det vel slik at på dager det er noe spesielt (skidag, karneval etc) er alle velkomne.

Kommer jo an på bemanning, det er fortsatt krav til nok ansatte per barn. De kan fort få problemer hvis alle med deltid skal komme på samme dag hvis det vanligvis ikke er slik.

Spør barnehagen, de er nok de eneste som kan svare 😊

• Liker 3
Skrevet

Bare spør. Mest sannsynlig går det helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss går det ikke å bytte dag.. Selv om det absolutt ikke har noen betydning for dem, for delte ikke plass med noen.

Anonymkode: 995f0...3f5

AnonymBruker
Skrevet

Spør hva barnehagen sier, men veldig viktig å spørre så tidlig som mulig. Mange barnehager har slik at en kan kjøpe dag, hos noen må en av foreldrene eller andre følge barnet og være der hele tiden mens barnet er der, nettopp pga bemanningen 

Anonymkode: 4a62f...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor forventer du at et forum skal svare på dette spørsmålet? Er det ikke barnehagen som er mest naturlig å kontakte for dette spørsmålet?

Veldig rart å spørre om dette på et forum. Er helt sikkert forskjellig fra barnehage til barnehage. Har barnet fridag er vel kanskje en av dere foreldre hjemme med det? Da vil jeg vel tippe at det går veldig fint at den er med barnet på skidagen.

Anonymkode: 1f618...d20

• Liker 1
Gjest Goddag
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart å spørre om dette på et forum.

Anonymkode: 1f618...d20

Eg har sett rarere spørsmål på dette forumet! Praksis varierer sannsynlegvis ut frå kvar ein bur i landet (eg gløymde å nemne at barnehagen er kommunal). Tanken var at eg likevel ville få ein peikepinn ut frå svar frå foreldre som har spurt om å få bytte dag. 

No har eg fått avslag frå pedagogisk leiar. Ventar på svar frå styrar, men eg tvilar på at barnet får vere med på skidagen. 

Det står ikkje noko i vedtektene om å bytte dag.

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage står det på alle "invitasjoner" til spesielle dager som skidag, karneval, sommerlunsj etc at alle barn, også de som egentlig ikke har dag disse dagene, er velkomne. 

Anonymkode: 9f229...348

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok gått fint hos osd

Anonymkode: fe43c...3b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...