Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg har en venninne som er ufør og hjemmeværende med 2 barn på 2 og 10 år. Mannen hennes jobber på sjøen og hun er mye alene med barna. Jeg hjelper til der jeg kan, men jeg klarer ikke å strekke til, og jeg merker at jeg blir så sliten av og bli mast på om å komme dit etc. Hun går hjemme hele dagen , og får ikke dekket sine sosiale behov. Mens jeg, som jobber 100% turnus og er alene skal liksom være selskaps dame og hushjelp når hun er dårlig? Jeg har sagt det til henne, men det går ikke inn. Sitter med konstant dårlig samvittighet for å ikke strekke til, men jeg makter det ikke. Når hun ringer meg ( flere ganger for uka) orker jeg ikke ta tlf, fordi hun blir aldri ferdig.. og jeg vil bare ha fred etter mas på jobb😞 noen gode råd? 

Anonymkode: d49c4...af0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun må få seg en hobby. Skjønner at det er en grunn til at hun er ufør, men det er sikkert noe hun kan gjøre om dagene? Strikking, sy, gå en tur, jobbe frivillig..? 

Anonymkode: 8c8c8...894

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun må få seg en hobby. Skjønner at det er en grunn til at hun er ufør, men det er sikkert noe hun kan gjøre om dagene? Strikking, sy, gå en tur, jobbe frivillig..? 

Ja, det tenker jeg og.. hun har ikke noen rundt seg bortsett fra mannen. Familien bor langt borte. Hun er velfungerende vil jeg si , men noen perioder er hun mer sliten. Jeg bor et stykke unna, så det koster meg både bensin, bompenger og km for å hjelpe henne. Jeg har hentet og kjørt unger og passet de osv.. men det toppet seg da hun spurte meg om jeg kunne gjøre husarbeid for henne. Jeg har mer enn nok med full jobb og alenemor. Har hus jeg også må ha i orden.. 

AnonymBruker
Skrevet

Fy fader, husarbeid?? Nei, der går grensen!! Da må hun ansette en vaskehjelp. Du må sette ned foten. Har du prøvd å si fra? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fy fader, husarbeid?? Nei, der går grensen!! Da må hun ansette en vaskehjelp. Du må sette ned foten. Har du prøvd å si fra? 

Takk . Ja jeg ble nesten litt lei meg når hun spurte meg om det, føles så respektløst. Jeg satt ned foten da, og sa at det orker jeg faktisk ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker som hun tar deg veldig for gitt. Skjønner ikke at hun tør å spørre om du kan gjøre husarbeid for henne. Et sted må grensen gå. Du gjør allerede mange ting ingen andre hadde gjort. Hun trenger en realitetsorientering.

Anonymkode: 7f864...b0e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Virker som hun tar deg veldig for gitt. Skjønner ikke at hun tør å spørre om du kan gjøre husarbeid for henne. Et sted må grensen gå. Du gjør allerede mange ting ingen andre hadde gjort. Hun trenger en realitetsorientering.

Anonymkode: 7f864...b0e

Jeg er enig med deg. Høres ut som hun nesten bruker deg litt, dessverre. Si det som det er; du er også sliten og har hus og hjem å passe. Du har ikke mer overskudd enn du trenger til deg selv og barna dine.

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Himmel og hav. Et sted går grensen. Husarbeid må du ikke begynne med. Skjønner det er vanskelig å sette grenser ihht snakk, men selv om hun er ufør og ikke du, så har du også lov å være for sliten til lange samtaler og gjøremål. Håper samtalene handler om deg også, at det ikke bare blir om henne. Vennskap skal det jo være noe i for begge. 

Skrevet

Nei, hun bare utnytter deg. Stå opp for deg selv og sett grenser. Klem❤️❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine svar alle ❤️ Ja, det er dessverre litt sånn jeg føler det. Jeg er et ja menneske, men akkurat nå merker jeg at jeg ikke har mer å gi.. jobber i helsevesenet og du må være på hele tiden, selv om man er sliten og har en dårlig dag. Samtidig så sliter jeg med dårlig samvittighet fordi jeg ikke strekker til. Men hvis jeg fortsetter sånn, vil det til slutt gå utover jobben min, og den må jeg ha for å overleve.. enkelt og greit 😓

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...