Gå til innhold

En del av linsen igjen i øyet? Redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På tirsdag brukte jeg kontaktlinser som vanlig. Da jeg skulle ta de ut føltes det imidlertid helt umulig, noe det ikke pleier å gjøre. Jeg takler sånt dårlig og ble hysterisk, noe som førte til at den ene linsen revnet mens jeg fortsatt hadde den inni øyet. Fikk den omsider ut, men man så at den var revnet. Prøvde å sette de to bitene ved siden av hverandre for å se om linsen var hel (se vedlagt bilde), men klarte ikke forsikre meg selv fullt om at den faktisk var helt hel... 

Brukte linser dagen etter (onsdag) pga. trening, men etter det har jeg ikke brukt linser. Er så redd for at jeg har en liten bit av linsen igjen i øyet. Kjenner at øyet er irritert, men det kan også være fordi jeg har prøvd å få ut noe jeg synes ligner en linsebit i øyet! Er så redd... 

Går det an at jeg har fått en linsebit i øyet på tirsdag og at den fortsatt er i øyet? Og ja, jeg skal ringe optiker i morgen, selv om jeg ikke er sikker på at jeg faktisk har en bit av linsen igjen i øyet. Noen som vet ca. hvor mye det blir å koste å dra til optiker for dette? 

3512611C-D6D1-443F-9AC8-86A0B3CC093F.jpeg

Anonymkode: 0c77a...a50

Skrevet

Det er ikkje sikkert du har noko på auget enno, men det skader vel ikkje å ta turen til optiker for å sjekke. 

Skrevet

Om du er fast kunde hos en optiker tar de nok ikke noe for en sjekk. Mulig de tar betalt for synsundersøkelse ellers?

De er jo helsepersonell, og tror/håper de kan sjekke slike tilfeller uten for mye om og men :) 

Når det er sagt, så pleier slike tilfeller å løse seg selv hos meg, dvs linsen/linsebiten dukker opp i øyekroken etter en stund. 

Skrevet

Det tviler eg på egentlig, revner stort sett i to. Hilsen ikkje linse ekspert...

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å gråte det så forsvinner biten om den er der. Men om du ikke kjenner at noe er der så er der ingenting. Øyet ditt er irritert pga du har styrt mye for å få ut den andre biten. 

Dette har skjedd med meg noen ganger. Har skjedd også at jeg har hatt en liten bit igjen på øyet, men det har skjedd bare to ganger. Da har jeg sett på rørende og triste klipp på youtube og grått noen tårer. Da forsvant det. 

Det ser ut som din linse har delt seg i to. 

Hilsen erfaren linsebruker. 

Anonymkode: 7cd75...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Ps, det er mulig du har fått en liten rift på øyet når du har styra med å få ut linsen. Da kan det kjennes ut som noe er der, men det er bare riften. Dette ser du ikke og det forsvinner etter en dag eller to. Har skjedd meg et par ganger, er ubehagelig ja. 

Anonymkode: 7cd75...0e8

Skrevet

Jeg tror du ville ha merket det dersom en liten del av linsen satt fast igjen i øyet. :)  Etter hvert ville nok den biten også ha gått mot tårekanalene i øyet naturlig. Jeg har hatt linsebiter fast i øyet mange ganger, og selv den minste biten kjenner man godt. Det kan også hende at du fikk den manglende delen på fingeren og at den forsvant uten at du la merke til det. Ta deg en tur innom en optiker om du fortsatt er usikker. De har instrumenter og kan lett fiske ut en slik bit. Har gjort det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...