Gjest lillepersille123 Skrevet 5. april 2021 #221 Skrevet 5. april 2021 Expandable86 skrev (22 minutter siden): Som om ikke ting var drit nok fra før, har jeg nå mistet en stor del av en tann og må sikkert ut med 20 000 totalt. Kommer aldri ovenpå, hverken økonomisk eller på andre områder. Sikkert en bagatell for de som har livet på stell, men for meg en trigger som bare vitner om at ting alltid går imot meg. Hold ut. Husk at er det en ting som er i endring så er det livet. Livet står ikke stille selv om det føles sånn. Plutselig kan alt snu! Hør på talen til Maud Angelica. Jeg liker virkelig ikke tankemønsteret ditt nå og synes du skal få profesjonell hjelp asap.
Anonymburker Skrevet 5. april 2021 Forfatter #222 Skrevet 5. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Uforia Skrevet 5. april 2021 #223 Skrevet 5. april 2021 Expandable86 skrev (54 minutter siden): Som om ikke ting var drit nok fra før, har jeg nå mistet en stor del av en tann og må sikkert ut med 20 000 totalt. Kommer aldri ovenpå, hverken økonomisk eller på andre områder. Sikkert en bagatell for de som har livet på stell, men for meg en trigger som bare vitner om at ting alltid går imot meg. Jeg forstår følelsen av å aldri komme ovenpå. Til informasjon knakk jeg tannen min sommer 2019. En stor bit, over halvparten knakk rett av, mens jeg satt på et fly (Juhu). Smerten roet seg lot slutten av ferien, og som utsetteren jeg er utsatte tannlegetime til sommeren 2020. Jeg måtte da ut med rundt 7000 for å få fikset tannen, men det pga jeg hadde utsatt det så lenge. Hadde jeg gjort noe med det med en gang kunne jeg spart meg for rundt 4000-5000 av kostnadene. Anbefaler at du gjør noe med det før du ender opp med en unødvendig stor utgift og alle smertene som følger med betennelser. 1
Anonymburker Skrevet 5. april 2021 Forfatter #224 Skrevet 5. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Anonymburker Skrevet 6. april 2021 Forfatter #225 Skrevet 6. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Anonymburker Skrevet 6. april 2021 Forfatter #226 Skrevet 6. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Gjest Kaida Skrevet 6. april 2021 #227 Skrevet 6. april 2021 Skulle ønske jeg kunne hjulpet til, hadde lett skrevet en oppsigelse for deg og leid en varebil hvis jeg bodde i nærheten. Kjenner den følelsen når praktiske ting som må organiseres blir helt uoverkommelige og kompliserte inni hodet. Av en eller annen merkelig grunn er det mye lettere å få ting gjort hvis det er for å hjelpe andre. 🙃
Anonymburker Skrevet 6. april 2021 Forfatter #228 Skrevet 6. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 2
Anonymburker Skrevet 6. april 2021 Forfatter #229 Skrevet 6. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 2
Gjest SVK Skrevet 6. april 2021 #230 Skrevet 6. april 2021 7 minutter siden, Expandable86 said: Da sendte jeg e-post med timebestilling hos en privat psykolog, mens jeg var i gang. Utgiftene får bare bli det de blir. Innser at noe må gjøres nå. Så bra! Håper du også ringer fastlegen og bestiller time der. Tror absolutt du vil få offentlig psykolog. Kanskje tar det litt tid, men det betyr jo bare at det er enda lurere å bestille time så tidlig som mulig. Slik du har det så håper og tror jeg du får offentlig psykolog svært raskt. Men for å ikke avslutte innlegget ved å be deg om å gjøre ting så avslutter jeg med å igjen si at det er fantastisk at du klarte å bestille psykolog. Dette kommer til å ordne seg!
Anonymburker Skrevet 6. april 2021 Forfatter #231 Skrevet 6. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Anonymburker Skrevet 7. april 2021 Forfatter #232 Skrevet 7. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Gramma Skrevet 7. april 2021 #233 Skrevet 7. april 2021 Nå er du jo on a roll! Har ikke skrevet her før, men har fulgt tråden din. Nå tar du tak i ting: bosituasjon, psyken, tannhelsa. Bare wow! Og du har spart 100.000 på ett år!!! Du er sjukt imponerende. Hvis ikke de grepene du tar nå, er en fornuftig investering av de pengene, så vet ikke jeg. Syns du bare skal slå til. Møbler får du lett kvittet deg med på finn, ihvertfall hvis du legger dem ut billig eller gratis. Ser jo ut som du kan få en ny start på et nytt sted nå? Tenkte også på at du bør nevne alkoholproblemet ditt hvis det blir aktuelt å komme på venteliste for DPS samtidig som du går til privat psykolog, det kan jo hende det er noe de prioriterer. 2
Anonymburker Skrevet 7. april 2021 Forfatter #234 Skrevet 7. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Gramma Skrevet 7. april 2021 #235 Skrevet 7. april 2021 18 minutter siden, Expandable86 said: Takk! Det er en god følelse å ta grep. Samtidig tenker jeg litt mer langsiktig og på boligkjøp i fremtiden. Jeg kan risikere å måtte holde på nåværende leilighet samt den nye i noen måneder, og det kan jeg ikke. Jeg har egentlig 3 måneders oppsigelse på nåværende leilighet, og den eventuelt nye er ledig fra 1/5. Nå er det jo slett ikke sikkert jeg skulle få den, selv om jeg sier jeg er interessert. Må bare poengtere at "alkoholproblemet" mitt ikke handler om særlig avhengighet, men mer om hva den gjør med psyken min. Det høres så dramatisk ut å få det begrepet i fleisen😅 Jeg er så glad for at jeg i større og større grad får alkohol "opp i halsen". Som f.eks denne perioden i påsken nå. Skal minimere inntaket og på sikt være så godt som alkoholfri. Jeg har vel aldri drukket mindre alkohol i voksen alder enn de siste 12 månedene. Har hatt mange og lengre avbrekk. Ja, ikke meninga å overdrive. Samtidig er jo ikke alkoholproblem det samme som alkoholisme. Så lebhe alkohol skaper problemer for deg, er det et alkoholproblem. Når det gjelder oppsigelse, når du bor hos en slektning, kan det lanskje være mulig å forhandle? Tilby deg å finne en ny leietaker eller bistå med andre praktiske ting? Men skjønner om du vil spare pengene. Tenker at om den nye plassen gir deg en skikkelig god følelse og driv til å få endret ting, så er det verdt det. Du er jo megaflink å spare, så du sparer jo pengene opp igjen. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 7. april 2021 #236 Skrevet 7. april 2021 Expandable86 skrev (20 timer siden): Da sendte jeg e-post med timebestilling hos en privat psykolog, mens jeg var i gang. Utgiftene får bare bli det de blir. Innser at noe må gjøres nå. Gratulerer med det da! Dritbra jobba! Vi har jo "kjent" hverandre i mange år og jeg vet hvordan du tidvis har vært så i mot psykologhjelp, så dette er jo et stort steg. Gi deg selv kred! 🙌 Oppdaget denne dagboken nå og leste de første sidene og hoppet frem til nåtid. Ble veldig motivert for handlekraft i eget liv da jeg leste de første postene! Og så ser jeg at nå etter påske med litt negative reaksjoner på alkohol osv så ser det litt mørkt ut og så kom jeg til å tenke:hva om du prøver å lese starten på dagboken igjen selv? Det er jo det som er bra med å ha det nedskrevet. Man kan gå tilbake og inspireres av seg selv!
Anonymburker Skrevet 7. april 2021 Forfatter #237 Skrevet 7. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Gramma Skrevet 8. april 2021 #238 Skrevet 8. april 2021 10 hours ago, Expandable86 said: Takk for det, fine Rainstorm😍 Skal lese litt tilbake fra starte av dagboka! Nei da, jeg skjønner det🙂 Det er absolutt et problem knyttet til alkohol. Kanskje det er mulig, men vedkommende lar ikke penger glippe så lett. Jeg har noen dager på å tenke meg godt om. Det jeg ser på som et problem nå, er at jeg kanskje bruker for mye av pengene jeg har forespeilet boligkjøp i fremtiden. Tannhelse vil koste, psykolog vil koste, og ny leilighet med 2000 kr mer i husleie koster, samt at jeg må ut med depositum og kanskje betale på to leiligheter samtidig. Og uten fast jobb føler jeg det bare blir usikkert. Jeg må nok bare tenke litt, og det er jo ikke slik at dette er den eneste muligheten. Godt poeng, det kommer flere muligheter. Uansett veldig godt å ta tak i både tannhelse og psykisk helse, og det du har klart innen sparing og å avstå fra alkohol, er jo også store seire, sett utenfra. Så du har uansett litt luft under vingene nå, håper det føles sånn også! 1
Gjest supernova_87 Skrevet 8. april 2021 #239 Skrevet 8. april 2021 Jeg tenker sånn at med å gå til psykolog, fikse det med tennene så fostrer du en mentalitet som er at "jeg fikser, jeg klarer, jeg får ting til å skje i livet mitt", sånn litt irrelevant av viktigheten av psykisk helse og tannhelse (som jo er veldig viktig uansett), og det er den samme mentaliteten som på sikt vil hjelpe deg til å få fast jobb, og med fast jobb øker sjansen betraktelig for å få lån. Så på en måte kan det jo være av med å få penger ut, så skaper du noen nye muligheter til å få penger inn. 🤔
Anonymburker Skrevet 8. april 2021 Forfatter #240 Skrevet 8. april 2021 (endret) . Endret 2. juni 2021 av Expandable86 1
Fremhevede innlegg