Gå til innhold

Svigerinne som aldri inviterer tilbake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne med mann har blitt bedt til både fest og lag i alle år, vi har inkludert de som venner de årene vi har vært sammen. 

Jeg merker derimot at det Aldri skjer tilbake. Vi blir kun bedt i familiesammenkomster. Nå sist i rundt tall årslag. Vi blir kun bedt i familiebursdag, ikke fest med venner. 

Kjenner at jeg blir lei meg og tar meg nær av det. Min samboer bryr seg ikke på samme måte. 

Hva syntes dere jeg burde gjøre med disse følelsene? Føler det er teit å føle det sånn, men føler meg også lei av å "gi" til folk som ikke gir noe tilbake. (Psykisk sett) Sikkert fordi dette er noe med barndommen, følelsen av å bli "utestengt"

Anonymkode: d7d63...07e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt og inviter tilbake da!

Anonymkode: 9b0af...1ba

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja det skal jeg jo åpenbart gjøre da. Poenget er at jeg er lei meg. Vil lære meg å bli kald og kynisk slik andre er mot meg. (Med fare for å høre super"offer" ut)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette behøver ikke å være vondt ment fra din svigerinnen side. Kanskje de rett og slett bare føler at dere ikke passer inn i deres vennekrets? Kanskje det ikke føles naturlig for henne å invitere broren sin sammen med sine venner? 
Jeg ville bare hevet meg over dette, og eventuelt sluttet å invitere dem på fester. 

Anonymkode: 82a5b...e9c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

La det feide ut, slutt å inviter dem. Koster meg ikke en kalori. Har vært utfor noe liknende. Jeg har invitert og invitert. Sjelden noe tilbake. Kontakten har sklidd ut til det minimale, men det går helt fint. Har ikke behov for å være med noen som ikke liker meg. 

Anonymkode: b5939...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du synes det er kjekt at svigerinne med mann er hos dere når dere har besøk, så ville jeg bare fortsatt å invitere. Men hvis du inviterer med ønske om å bli inkludert i deres vennegruppe, så får du heller slutte med det. Som andre her sier så kanskje de har behov for en vennegruppe uten familie, selv om de trives godt med dere ellers. Jeg kan godt forstå følelsene dine, men det lønner seg å invitere de du vil og fokusere på det, ikke på hvem som inviterer tilbake. 

Anonymkode: 24857...577

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar👍

Er ikke et ønske om å bli en del av deres vennegruppe, heller at jeg har trodd vi var venner men sakte forstått at det ikke er tilfelle. 

AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2020 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Min svigerinne med mann har blitt bedt til både fest og lag i alle år, vi har inkludert de som venner de årene vi har vært sammen. 

Jeg merker derimot at det Aldri skjer tilbake. Vi blir kun bedt i familiesammenkomster. Nå sist i rundt tall årslag. Vi blir kun bedt i familiebursdag, ikke fest med venner. 

Kjenner at jeg blir lei meg og tar meg nær av det. Min samboer bryr seg ikke på samme måte. 

Hva syntes dere jeg burde gjøre med disse følelsene? Føler det er teit å føle det sånn, men føler meg også lei av å "gi" til folk som ikke gir noe tilbake. (Psykisk sett) Sikkert fordi dette er noe med barndommen, følelsen av å bli "utestengt"

Jeg må bare si at jeg forstår følelsene dine 1000% Ts. Helt likt her, jeg har inkludert, organisert og stått på for både store og små, gamle som unge i mange år, men AKKURAT samme her.. jeg har kommet til samme konklusjon som deg, at hadde de likt oss/ønsket oss/satt pris på oss så hadde de inkludert oss i både hverdag og fest. Vi ser hverandre nå 2-3 ganger i året fordi jeg har sluttet å ta initiativ selvom vi bor kun 5 min unna hverandre. Helt sykt hele opplegget. Men jeg vet de er mye opptatt med venner så da er det vel at ikke vi er «gode nok» eller «spennende nok» for dem.. utrolig sårt og jeg kjenner også på den følelsen fra barndommen av å bli utestengt. 

Anonymkode: 63d72...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert at de ønsker å ha dere der på fest. 

Anonymkode: 2e2b1...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Å du er sikker på at de har slike vennefester/sammenkomster? 

Anonymkode: 5d6f3...0d3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å du er sikker på at de har slike vennefester/sammenkomster? 

Anonymkode: 5d6f3...0d3

Det var også min tanke. :) Hehe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg inviterterer ikke min bror og samboer nettopp fordi han er broren min. Er jeg med venner så er jeg med venner.  Har ingenting imot dem, men det er forskjell på familie og venner. At du inviterer er koselig,  men der betyr ikke at de tenker som deg.  Men at du forventer å bli invitert tilbake fordi du mener at sånn er det høres egoistisk ut. Så du gjør kun tjenester før andre fordi da skylder deg en tjeneste eller fest?  

Anonymkode: 8cf03...437

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at de feirer? Vi feirer ikke runde dager, kun barns bursdager

Anonymkode: cde3c...e40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...