Gå til innhold

Folk som tror på magi, spøkelser og horoskop er en smule dumme og gjør folk dumme med å holde de tilbake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Familytree skrev:

Vet du hvor mye historie det ligger bak disse troene?
Historien til Ancient Science er skrevet i denne kunnskapen.

Dessuten har vitenskap vært en urgammel nyttig ting. I babylon, oldtidens egypt. Altså det hjelper for å si det slik.

Anonymkode: 19e7f...1fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns folk som er dypt religiøse er skrudd samme litt merkelig, det er min mening. 

Jeg har lettere for å tro på gjenferd enn at en snodig snekker gikk på vannet å helbredet blindhet. Og at hele verden var unnagjort på 6 dager 😬

Det er en naturlov at energi ikke bare forsvinner så hvorfor skulle ikke livskraften vår sette fysiske spor i steder vi har opplevd sterke følelser. 

Og jeg tror på magi men ikke type ringenes herre og Harry Potter, forvandle en padde til et drikkebeger. Før ble folk som kunne lage medisin av urter sett på som hekser. Magi er utrolig vitenskap og ting man ikke helt forstår ennå. Jeg tror at enkelte ting kan ha en kraft, at krystaller kan fremkalle energi i mennesket. Ikke helprede kreft eller slik selvfølgelig. Og jeg tror noe mennesker har en sterkere livskraft de i stand til å helbrede til en viss grad andre. Ikke permanent, men for en stund, for dette har jeg opplevd, fult mulig det er en plosibo effekt. Men de fleste er klar over at plosibo effekt er reel ting, og da er det jo at man tror så sterkt at dette funker at det faktisk gjør det. Magi? 

Anonymkode: a0f3c...055

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns folk som er dypt religiøse er skrudd samme litt merkelig, det er min mening. 

Jeg har lettere for å tro på gjenferd enn at en snodig snekker gikk på vannet å helbredet blindhet. Og at hele verden var unnagjort på 6 dager 😬

Det er en naturlov at energi ikke bare forsvinner så hvorfor skulle ikke livskraften vår sette fysiske spor i steder vi har opplevd sterke følelser. 

Og jeg tror på magi men ikke type ringenes herre og Harry Potter, forvandle en padde til et drikkebeger. Før ble folk som kunne lage medisin av urter sett på som hekser. Magi er utrolig vitenskap og ting man ikke helt forstår ennå. Jeg tror at enkelte ting kan ha en kraft, at krystaller kan fremkalle energi i mennesket. Ikke helprede kreft eller slik selvfølgelig. Og jeg tror noe mennesker har en sterkere livskraft de i stand til å helbrede til en viss grad andre. Ikke permanent, men for en stund, for dette har jeg opplevd, fult mulig det er en plosibo effekt. Men de fleste er klar over at plosibo effekt er reel ting, og da er det jo at man tror så sterkt at dette funker at det faktisk gjør det. Magi? 

Anonymkode: a0f3c...055

Harry Potter og Ringenes Herre gir mer mening en de okkulte gærningene.  Fordi i det minste er magi ekte i Harry Potter og ikke en inbilning som det er i vår verden. Abrahams religioner er mer bygd på dogmer som er mer konsekvenser av overtro. Men hvis jeg skulle sagt hva jeg tror på

Jeg tror abrahams religionene ble laget utifra "engelsk: spite" og ikke sannhet. Om man ser historien og verdiene i de. Og hva om man promoterer noen av verdiene og det gjør motsatt?. Så jeg laget en ny religiøs kult. Gud av åpenbar Godhet og Ondskap. Den virkelige sannheten.

Tror det kunne løst noenlunde krig og konflikter om det ble dogmaet istedet for abrahamsreligioner. Folk som tror på hekseri og slikt drar bare samfunnet nedover i en innbilsk overtrosik bilde enn å akseptere realiteten. Er derfor jeg synes de er veldig kokko

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortalt denne historien flere ganger på forumet, men forteller den gjerne igjen.

For noen år siden tok jeg mitt første kurs i telepatisk dyrekommunikasjon. Der var vi på en gård og snakket med en hest, og fortalte til eier etterpå hva vi hadde fått inn. Jeg hadde aldri gjort dette før og ante ikke om jeg kom til å få dette til.

Jeg fikk en "film" fra hesten, der den ble slått over hodet med noen brune tøyler, og fortalte dette da vi gikk gjennom samtalen med eier. Da kommer det fra hun som sitter rett ovenfor meg, at hun hadde sett det samme, hun så at hesten ble "slått med noe brunt", men ville ikke fortelle dette da vi gikk gjennom samtalene for hun var redd for å beskylde eier for noe som kanskje ikke hadde skjedd. Hun hadde ikke greie på hester, og så derfor ikke at det var tøyler hesten ble slått med, men vi så samme bildet.

Vel, eier fortalte at denne hesten hadde vært satt bort på for, og den hadde vært nervøs når den kom tilbake. De mistenkte at noe hadde skjedd med den, og det var derfor de ville at vi skulle snakke med hesten.

Det å tro at vitenskapen vår pr. idag har kartlagt Alt Som Eksisterer er bare for dumt. Ekte vitenskapsmenn er og var mye mer åpne enn de som virker som de har vitenskap som en religion på dette forumet. Faktisk er folk flest mye mer åpne, det virker på meg som om det er noen ihuga materialister som har samlet seg akkurat her og skal "debunke" alt hele tiden. Det blir litt slitsomt i lengden.

Anonymkode: 3ba44...818

• Liker 3
Gjest Familytree
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg. Overtro er overtro. Alkymi var også en gammel form for vitenskap før i tiden. Betyr ikke at man skal tro på spøkelser og slikt ræl når man bruker fakta til å finne ut av den objektive virkeligheten. Helt greit å tro "Så lenge det er den rette troen :P " er bare imot degenerert leve måte bare. Men er pro å utrykke seg selv.

En ikke-samtidsvitenskap er ikke tullete. Dette tjente bare i fortiden. Du la som et eksempel alkymi som var nøkkelen til utviklingen av moderne kjemi.
Er det unødvendig å tro på magi eller horoskop nå? For vårt moderne samfunn, ja, fordi vi allerede har gått over det stadiet.

AnonymBruker
Skrevet

Vitenskapsfolk som fordomsfullt avviser noe de ikke har satt seg inn i kommer aldri til å bli noe annet enn annenrangs forskere. Det kreves et nyskjerrig intellekt for å åpne for paradigmeskifter.

Anonymkode: 5b019...66f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke annerledes å tro på ånder/spøkelser, magi, wicca, Tor og Odin enn Gud og Allah? 

La folk tro på det de vil, bare godta at andre ikke tror.

Anonymkode: 1f1e6...56c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2020 den 17.33, AnonymBruker skrev:

Jeg ER en slik person, og astrologi er vitenskap i India.

Det er jo helt sykt. 

Anonymkode: cdc82...fd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt sykt. 

Har du satt deg ordentlig inn i astrologi?

AnonymBruker
Skrevet

Astrologi i India er ganske

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke annerledes å tro på ånder/spøkelser, magi, wicca, Tor og Odin enn Gud og Allah? 

Anonymkode: 1f1e6...56c

Du er klar over at Allah bare er det arabiske ordet for Gud ikke sant 

Anonymkode: 36e7a...48a

AnonymBruker
Skrevet

TS. Du skrev det i første post for du ønsker å skape diskusjoner og for at du kan ha noen du kjenner som ikke akkurat er venn av deg. Noen som trigger deg og det vil du slå tilbake på for å "bevise" at du er bedre. Bedre for hva? 

Fremdeles er det noe ved den personen som gjør at personen er interessant. Så du gir ikke slipp på taket. Du har en mur inni hodet som blir trigget, men kommer du over muren vil du se hele bildet og det vil bli mye bedre for deg og. Da trenger du ikke å gjøre som nå, ved å starte opp tråder som dette ved å anklage det andre tror på som dumme. Fokuser heller på deg selv og slutt å fokuser på hva andre gjør og tror på, for det er tydelig du ikke har gått av det når du ikke kan respektere andres tro. 

Ha en god dag videre. 

Anonymkode: 42209...572

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du satt deg ordentlig inn i astrologi?

Setter meg ikke inn i overtro nei. Verdiløs tidsbruk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Setter meg ikke inn i overtro nei. Verdiløs tidsbruk.

Hvordan vet du at det er overtro da? Tror du astrologi=ukeshoroskoper? Hva har du lest eller sett på som har gitt deg den oppfattelsen at det er overtro?

AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Vitenskapsfolk som fordomsfullt avviser noe de ikke har satt seg inn i kommer aldri til å bli noe annet enn annenrangs forskere. Det kreves et nyskjerrig intellekt for å åpne for paradigmeskifter.

Anonymkode: 5b019...66f

Men det er jo dette dere alltid sier. Så lenge vitenskapen ikke kan bevise det dere tror på så anklager dere vitenskapen for ikke å ha prøvd hardt nok. Dere er åpne for alt annet enn en logisk forklaring. Det er for meg helt utrolig at nå som vi lever i 2020 og har tilgang til så mye informasjon så fortsetter alternativbransjen å vokse. Sammen med flat earth, chemtrails og anti vaxxere. No hope for the human rase..

Anonymkode: 95eb8...4c1

Skrevet
Sitat

Folk som tror på magi, spøkelser og horoskop er en smule dumme og gjør folk dumme med å holde de tilbake

Hva med de som tror på Bibelen og alt som står i den ? Ingen av delene kan jo bevises på noe vis , alt handler jo om det å tro?

Folk må få tro på det de vil synes jeg, hadde vært kjedelig om alle skulle gått rundt og mene akkurat det samme. Tenk så kjipt da !!😱

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo dette dere alltid sier. Så lenge vitenskapen ikke kan bevise det dere tror på så anklager dere vitenskapen for ikke å ha prøvd hardt nok. Dere er åpne for alt annet enn en logisk forklaring. Det er for meg helt utrolig at nå som vi lever i 2020 og har tilgang til så mye informasjon så fortsetter alternativbransjen å vokse. Sammen med flat earth, chemtrails og anti vaxxere. No hope for the human rase..

Anonymkode: 95eb8...4c1

Har du satt deg inn i astrologi? Lest en bok? Stilt et horoskop noen gang?

Jeg gikk et kurs over ett år for noen år siden, dette: https://www.astrologiskolen.no/spirituell-astrologi/

Det var tilfeldig at det ble det kurset, jeg hadde nok heller trengt et mer grunnleggende kurs. Men, jeg klarte å gi en skeptiker bakoversveis med det jeg lærte. En mann jeg kjenner hadde sagt til meg tidligere at hvis jeg gikk det kurset så ble jeg lurt, fordi astrologi bare var bullshit. Så jeg tok like godt og øvde på leksene mine på han. Fikk ikke høre fra han noe mer at det var tull for å si det sånn ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...