Gå til innhold

Bilde på kopp til besteforeldre av barnebarn. Ta med stebarnebarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å gi gave til besteforeldre med bilde av barnebarna på en kopp. Så kom jeg til å tenke på stedatteren min. Hun er 18 år, og vært i livet vårt i 3 år.

Men er redd hun blir lei seg om hun ikke blir inkludert på bilde. Hun er veldig glad i stesøsteren og småsøsken som faren hennes og jeg har felles. 

Men kanskje samtidig være litt rart? Når det er gave til mine foreldre? Kunne så klart gjort det samme med bilde av halvsøsken og henne å gi til deres besteforeldre (svigers). Så det ble likt på hver sin kant.

Min mor er veldig opptatt av å inkludere henne, og at hun ikke skal føle seg utenfor kretsen. For hun har i tillegg ganske magert med familie på moren sin side.

Dette er jo ingen big deal å ta henne med på en kopp. Men det fikk meg til å tenke på grad av inkludering, og forpliktelser en får til andre sine barn. Og jeg er veldig klar over hvor "lite" som skal til før det setter spor i barna. 

Anonymkode: b55fe...094

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med 18 åringen.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, ta med alle! Ikke utelukk én! 

Anonymkode: 4fc24...a88

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tja... Kommer helt an på relasjonen din stedatter har til dine foreldre. Har hun en nær relasjon til dem?

Det er så klart fint med inkludering, men noen ganger kan det bli litt krampaktig. Da jeg var ungdom ble min far gift på nytt og fikk barn, og jeg hadde ikke hatt noe behov for å være på en slik kopp. Hadde et fint forhold til min stemor, og hennes foreldre var trivelige å omgås, men jeg følte ikke på noen måte at de var mine besteforeldre... De var noen random folk. Det hadde bare vært påtrengende og kleint om man skulle late som noe annet. I dag som 30-åring treffer jeg aldri disse "stebesteforeldrene" annet enn i spesielle anledninger som konfirmasjon etc, så vi er på ingen måte slekt, selv om de er besteforeldre til mine halvsøsken.

Anonymkode: 2466b...2ac

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

En 18-åring blir neppe lei seg  for det, altså. Synes det er litt rart å ta med en voksen på et sånt bilde, om det ikke er av hele familien da. Men er jo ikke verre enn at du bare spør henne om hun har lyst til å bli med på bildet.

Anonymkode: 0fd47...591

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

En 18 åring er jo voksen, så ser ikke helt vitsen å ha med en voksen person. 

Anonymkode: ed93d...2af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lyst til å gi gave til besteforeldre med bilde av barnebarna på en kopp. Så kom jeg til å tenke på stedatteren min. Hun er 18 år, og vært i livet vårt i 3 år.

Men er redd hun blir lei seg om hun ikke blir inkludert på bilde. Hun er veldig glad i stesøsteren og småsøsken som faren hennes og jeg har felles. 

Men kanskje samtidig være litt rart? Når det er gave til mine foreldre? Kunne så klart gjort det samme med bilde av halvsøsken og henne å gi til deres besteforeldre (svigers). Så det ble likt på hver sin kant.

Min mor er veldig opptatt av å inkludere henne, og at hun ikke skal føle seg utenfor kretsen. For hun har i tillegg ganske magert med familie på moren sin side.

Dette er jo ingen big deal å ta henne med på en kopp. Men det fikk meg til å tenke på grad av inkludering, og forpliktelser en får til andre sine barn. Og jeg er veldig klar over hvor "lite" som skal til før det setter spor i barna. 

Jeg tenker du har svaret ditt her, jeg. :)  

Anonymkode: f2b4f...c3b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Spør stedatteren tenker jeg. Ikke alle som ønsker å være avbildet på en kopp i den alderen. 

Anonymkode: 898b7...8df

• Liker 16
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kan du ikke bare spørre om hun vil ?

AnonymBruker
Skrevet

Du svarer jo på spørsmålet selv. Din mor ønsker å inkludere henne!

Anonymkode: a6e7e...4a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde rett og slett blitt pinlig berørt av å blitt avbildet på en kopp som 18-åring. Har du spurt henne hva hun tenker?

Anonymkode: 7110d...b50

• Liker 7
Gjest Vegansucks
Skrevet

Hun er jo voksen, noe så pinlig, NEI

AnonymBruker
Skrevet

Mange delte meninger,  og alle har på et vis rett på hver sin måte.

Hun er veldig sårbar. Kan fort bli feil om jeg spør, for da føler hun det er veldedighet, og det kan fort bli krampeaktig..

Dette er jo bare bagatell, en kopp liksom, men det kan likevel sette igang mange følelser hos ei nesten voksen jente hvor faren har fått flere barn. Hun er veldig glad i søsknene sine, men er en del en bør ta hensyn til syns jeg.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hun er veldig sårbar. Kan fort bli feil om jeg spør, for da føler hun det er veldedighet, og det kan fort bli krampeaktig..

Dette er jo bare bagatell, en kopp liksom, men det kan likevel sette igang mange følelser hos ei nesten voksen jente hvor faren har fått flere barn. Hun er veldig glad i søsknene sine, men er en del en bør ta hensyn til syns jeg.

Ts 

Du må jo spørre uansett, kan ikke akkurat pålegge en 18-åring å stille som koppemodell. 

Anonymkode: 0fd47...591

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med om du spør henne,og legger det fram som at du spør fordi hun er voksen,ikke at du spør om hun vil være inkludert eller ei pga ste-forhold?

Anonymkode: 7446d...00e

• Liker 7
Gjest Vegansucks
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Jeg har fått kopper av mine tantebarn, her snakker vi 2 babyer i bare bleie fotograf bilder, nydelig, jeg ser for meg noe sånt, og så poste inne ett bilde av en 18 åring🙈🙈🙈🙈 bare neiiii!!!!!

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør stedatteren tenker jeg. Ikke alle som ønsker å være avbildet på en kopp i den alderen. 

Anonymkode: 898b7...8df

1 time siden, Vegansucks skrev:

Hun er jo voksen, noe så pinlig, NEI

Hva er så galt med å være avbildet på en kopp til privat bruk..? Jeg ble dritflau når min mor la ut bilde av meg på Facebook i den alderen, men en kopp liksom..? Og for å svare på spørsmålet; din mor ønsker å inkludere henne så jeg tenker svaret ligger her hvis du er usikker! :) 

Anonymkode: 0d5bf...538

• Liker 3
Gjest Vegansucks
Skrevet

Hun er 18! En voksen, det er ikke «søtt»

AnonymBruker
Skrevet

Vi har store stebarnebarn her som kom sent inn i livene våre. Det ville vært veldig unaturlig å ha de med på en kopp. Men de bor heller ikke i nærheten av hverandre, og har således ikke en spesiell relasjon. 

Anonymkode: 9e61b...820

• Liker 1
Gjest Vegansucks
Skrevet

På ett familiebilde tar man alle❤️ Men en kopp er penest med små barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...