Gå til innhold

ang depositum

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg leier hybel, gjort i 2,5 år

men for noen mnd siden fikk jeg vannleksasje i vasken på kjøkkenet.

jeg sendte meldinger ang dette, men huseier brukte en uke på å komme og bytte vasken. jeg brukte ikke vasken, men den lakk. dette er noe jeg ikke kan gjøre selv, aldri gjort det osv og har ikke verktøyene

men dette skal vel ikke gå av mitt depositum?

pluss jeg har slitt veldig med internettet, det er ustabilt, og sagt fra om dette også, får ikke lov å ha på varmekablene. er det rett at ejg da skal betale fullpris for noe som ikke fungere eller jeg ikke får lov å bruke

pluss jeg må måke mitt inngangsparti 

husleien inkl strøm internett og tv

none som har lignene erfaringer 

Anonymkode: af6fe...bc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du har gitt beskjed om lekkasjen med en gang du så den er det fra der huseiers ansvar å fikse det. Dette skal ikke gå på depositumet eller din regning med mindre dette er noe du er skyld i. 

Er det ustabilt i den forstand at du ikke kan bruke det? Eller bare faller det ut nå og da? for det er ingen krav om at internett skal være 100% stabilt. 

fikk du beskjed om varmekablene når du var på visning? Står det noe om det i kontrakten? Er det brannfare som er grunnen ti at de ikke kan brukes eller er det fordi huseier er gnien og ikke vil betale ekstra i strømutgifter? 

at du må måke ditt eget inngangsparti er for min del en selvfølge med mindre annet er avtalt. Hvor mye kan det være snakk om liksom? 

Anonymkode: 05fd5...5bc

AnonymBruker
Skrevet

okei, utsabilt som plutselig ikke internett på en uke osv

varmekablene ble ikke nevnt i kontrakten, men han sende meld i fjor vinter ang det. er vel pga han er gnien på penger og ejg bor i kjellerhybel så må ha på varme om ikke blir det veldig kaldt 

måke trappen min, og ut til veien som er kanskje 10 meter 

Skrevet

Snømåking er normalt utleiers ansvar hvis du kun leier innvendig areal, hvis ikke må det spesifiseres i leieavtalen

AnonymBruker
Skrevet

leier kun hybelen ja ikke noe uteareal 

AnonymBruker
Skrevet

Vannlekkasjen skal ikke du betale for, med mindre det er din feil, du ikke gir beskjed og det blir dyrere enn nødvendig osv. 

Internett er enkelte steder ustabilt, sånn er det bare. Liker du det ikke kan du skaffe deg eget abonnement hos en leverandør som har bedre dekning. 

Varmekablene hadde jeg bedt om en begrunnelse på, jeg ser ikke hvorfor han skal nekte deg å bruke varmekabler pga økonomi dersom alternativet uansett er oppvarming med strøm. 

Med mindre snørydding er inkludert i kontrakten får du klare det selv, sånn er det når man bor steder med snø. 

Anonymkode: d0aa2...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...