AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Hva tenker dere om venner som er flinke til å love deg muntlige avtaler uten å holde dem? Jeg mener jo at muntlige avtaler er også avtaler på en eller to måte. Syns det er irriterende når enkelte sier : vi kan dra ut å spise neste måned, så blir det aldri noe av. Eller ja vi kan dra på den konserten eller dem ferien så blir det bare ord. En ting er å si slik i høflighetsfrase, men å si flere ting og aldri gjennomføre de. Det blir litt som om du blir lekt med føler jeg da Anonymkode: 1986a...6ad
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Ble litt skrivefeil, var litt rask på tastaturet Anonymkode: 1986a...6ad
Marieeeee Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Dette er jo sånt som alle gjør. Du kan ta ansvar og følge det opp om det er noe du har lyst til. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Det er slik man fort sier når man er i stemning og har det hyggelig sammen, men om det skal bli realitet må noen finne en konkret dag, dato, reise... Så kan man da se om det passer. Betyr ikke at man ikke liker hverandre. Men ofte har folk nok med seg selv og familien. Anonymkode: 1ddde...468 6
Daria Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Det du skisserer vil jeg ikke kalle løfter, det er generelt og uforpliktende prat om og med gode intensjoner, som noen må ta tak i og ta ansvar for om det skal bli noe av. Hadde jeg hatt folk rundt meg som ethvert utsagn av den typen som en løfte og en forpliktende avtale, hadde jeg knapt turt å nevne eller forslå noe som helst om potensielle aktiviteter og framtidige mulige planer... 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Det er da en vanlig høflighetsfrase som man veldig ofte avslutter en samtale med. "vi får ta en middag etterhvert", "lenge siden vi var på konsert". Er på ingen måte løfter om å ta initiativ, og gjennomføre. "jeg kan bake kake til dåpen". Det er et løfte. Anonymkode: d06ce...4d5 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 Helt enig at det er høflighetsfraser vi alle sier. Men ikke gang etter gang, å aldri ta initiativ til noe en selv har foreslått! Anonymkode: 1986a...6ad
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Feks avtale at ja vi kan dra ut å spise neste måned, så følger du den opp å forhører deg, og da har plutselig vedkommende funnet en unnskyldning. Anonymkode: 1986a...6ad
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig at det er høflighetsfraser vi alle sier. Men ikke gang etter gang, å aldri ta initiativ til noe en selv har foreslått! Anonymkode: 1986a...6ad 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feks avtale at ja vi kan dra ut å spise neste måned, så følger du den opp å forhører deg, og da har plutselig vedkommende funnet en unnskyldning. Anonymkode: 1986a...6ad Da har de egentlig ikke lyst til å finne på noe med deg. Men sier slik likevel = høflighetsfraser. Anonymkode: d06ce...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da har de egentlig ikke lyst til å finne på noe med deg. Men sier slik likevel = høflighetsfraser. Anonymkode: d06ce...4d5 Ja det er akkurat det samme jeg også tenker. Men likevel utrolig irriterende Anonymkode: 1986a...6ad
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 Jeg tar det ikke så tungt om ikke andre følger opp slike utsagn, men for egen del prøver jeg å unngå dem om jeg ikke mener det, og følger opp i etterkant om det var mitt forslag. Om motparten da tok det som en høflighetsfrase og egentlig ikke er interessert er det helt ok, men da er det i hvert fall ikke meg det står på. Overraskende mange ganger blir det noe av. Mange er bare fryktelig dårlige til å ta initiativ, men blir med om noen spør. Jeg gidder ikke mase, jeg spør én gang og tåler et nei. Det bør ikke bli for ensidig da; om det alltid er meg som må dra i gang møter el. antar jeg vedkommende ikke synes det er så stas og dropper det etter en stund. Anonymkode: bffad...958 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 Det er høflighetsfraser, ja, men noen ganger blir det jo noe av. Anonymkode: 1564a...620
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 Jeg er nok en som "jatter litt med" når ting blir foreslått, det er jo veldig avvisende å si "Nei, jeg kan ikke avtale en middag neste måned, da er jeg opptatt". Men så kommer neste måned, og man har kanskje blitt syk, hatt mye å gjøre på jobb, noe på privaten med familie, eller man har ret tog slett mer lyst til å være litt hjemme. Sier ikke at jeg alltid gjør dette, men det er ikke alltid en avtale blir fulgt opp nøyaktig den uka man har snakket om. Anonymkode: f8201...8b7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 Dette er kneppet mindre «intenst» enn en jeg møtte som tok det for gitt at ting man har «avtalt» kl 3 om natta på et nachspiel er en «done deal». Det vanlige er å plukke opp tråden senere etter sånne «fraser», TS, og da avtale noe mer konkret. Det skjer hele tiden. Også blant folk som elsker å være sammen med hverandre. 😊 Anonymkode: b6bfe...391 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå