Gå til innhold

Småbarnsfamilier: Hva er det beste med ditt hus/leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hva er dere aller mest fornøyd med i huset der dere bor? Et rom, en smart løsning, hva som helst - fyr løs!

Anonymkode: c9ffd...bc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At leiligheten ligger i en storby, noe vi stadig får negative kommentarer på. "Vil dere ikke ha mer plass", "tenk så fint for barnet om dere flytter ut av byen og får hage og boltreplass"... Nei, vi stortrives med barn i byen, selv om vi bor trangere enn vi ville gjort i utkanten. Alltid folk på lekeplassen, alltid venner i nærheten man kan treffe på kafé, og skogen er faktisk bare en t-banetur unna. Mange muligheter for stimuli og opplevelser. De siste ukene har vi vært på barneteater, museum og skogstur. Det er sånne ting som gjør at jeg trives med å ha barn, uten å føle meg helt fastlåst.

Anonymkode: a5ace...bb7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At leiligheten ligger i en storby, noe vi stadig får negative kommentarer på. "Vil dere ikke ha mer plass", "tenk så fint for barnet om dere flytter ut av byen og får hage og boltreplass"... Nei, vi stortrives med barn i byen, selv om vi bor trangere enn vi ville gjort i utkanten. Alltid folk på lekeplassen, alltid venner i nærheten man kan treffe på kafé, og skogen er faktisk bare en t-banetur unna. Mange muligheter for stimuli og opplevelser. De siste ukene har vi vært på barneteater, museum og skogstur. Det er sånne ting som gjør at jeg trives med å ha barn, uten å føle meg helt fastlåst.

Anonymkode: a5ace...bb7

Jeg er helt enig i denne. Ville følt meg så ISOLERT om jeg hadde bodd på landet. 

I selve leiligheten er jeg mest fornøyd med å ikke ha trapper inne (deilig med at på ett plan), et stort bad med badekar og at det ikke er åpen kjøkkenløsning men separat kjøkken (når barn blir litt større, kan vi voksne sitte og ta en kaffekopp mens barnet ser på TV). 

Anonymkode: 2f437...5ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beliggenheten👌Bor landlig, tar under 1 minutt å gå ned i fjæra fra huset. Der kan vi bade, fiske, leke i fjæra, har flytebrygge og båt. Går vi ut bak huset så kommer vi rett i skogen, der plukker vi bær, sopp eller bare går tur. Passelig stor plen med dissestativ, sklie, klatrevegg og kaniner. Masse plass å boltre seg på. 

Innvendig liker jeg best den stooore entréen. God plass til barnevogner, klær, sko og alt annet. Skittentøyssjakt fra badet og vårt soverom, ned til vaskerommet. Smuleluke i sokkelen på kjøkkenet, koblet til sentralstøvsugeren. Har en kost stående i kjøkkeninnredningen og sveiper bare over gulvet etter å ha spist, koster det bort i luka. Badekar og dusj på badet. Har loftstue, men den blir egentlig ikke brukt av noen. Også veldig fornøyd med kodelås på ytterdøra, da kommer eldste barnet seg inn uten nøkkel, og vi kan låse opp/igjen døra med app på mobilen. Store garasjer med mye plass til sportsutstyr, ute-barneleker osv. 

Anonymkode: 3aea5...d7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mye skapplass, både i yttergangen, på badet, vaskerommet, mellomganger og soverom.

Anonymkode: 080f6...421

AnonymBruker
Skrevet

Store vinduer i stuen, savnet det fra da vi bodde i kjeller leilighet. Mye skapplass både i gang og på soverommene. Stort kjøkken! Kort vei til busstopp, barnehage, strand og gode uteområder for kattene, samt liten risiko for påkjørsel.

Anonymkode: 20e74...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Skittentøyssjakt fra bad til vaskerom, magisk.  Avfukter for innendørs klestørk. Kjellerstue til barna, det det er rom for herjing. Laminatgulv 

Anonymkode: 03c1b...f64

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skittentøyssjakt fra bad til vaskerom, magisk.  Avfukter for innendørs klestørk. Kjellerstue til barna, det det er rom for herjing. Laminatgulv 

Anonymkode: 03c1b...f64

heltre oljet gulv! like pent etter 12 år med småbarnsherjinger. Varmere, mykere og mer livfullt enn laminat.

samme med spisestuebord - tåler alt, avslappende.

Anonymkode: 0e15f...769

AnonymBruker
Skrevet

Er fornøyd med uteplassen. Vi har delt den inn i soner. Sofakrok, spiseplass med grill og utekjøkken. Lekeområde til ungene, elsker at de har egen plass til leker, alt fra bilbane vi har gravd ned, utekjøkken og sandkasse. Gleder meg til sol og sommer! Vi har og en bålplass på andre siden av døren, nedenfor tomten. Det er privat og ingen innsyn selv om vi bor i ett nabolag. 

Inne er jeg fornøyd med ett passe stort vaskerom med gode løsninger for oss. Har kurver til alt av mellomtøy, votter, luer osv. Skohyller, utetøy hengende for tørk og oppbevaring. Samt egne hyller til fotballsko og utstyr. 

Tvstue til barna oppe. Blir mest brukt av de eldste når de vil trekke seg tilbake, og være ifred fra de små. 

Anonymkode: d3951...7db

Skrevet

Romslig gang med nok plass til sko og klær til alle 7. Kjellerstue til ungene. Myyye skap og benkeplass på kjøkkenet og plass til kjøkkenbord med 8 sitteplasser. Stort lagrongsrom i kjeller. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig i denne. Ville følt meg så ISOLERT om jeg hadde bodd på landet. 

Anonymkode: 2f437...5ee

Det finnes mange mellomting mellom storby og landet da ;) Bor i tettsted selv, med alt vi trenger. 

Liker at huset mitt har alt på ett plan, stort kjøkken med god plass til matlaging og spising, barna har vært sitt rom, i nærheten av vårt, stor stue med egen plass til leking, naturtomt med akkurat passe mengde gress, og ligger utenfor allfarvei, men 5 min gange til sentrum. 

• Liker 1
Skrevet

Stort hovedbad med både badekar og dusj.  Og er lite bad med enkel do og vask slik så det avlaster for kø. (Det er et badekar der og nå, men vi vurderer å sette inn en dusj istedet.) 

Stor hage☺️ Og lydtett tvstue slik så vi kan se filmer eller høre musikk så høyt vi vil på kvelden.

• Liker 1
Skrevet

Stor garasje, med direkte inngang fra garasjen til vaskerom. 

AnonymBruker
Skrevet

-Sjakt fra badet og ned til vaskerom! Deilig at skittentøyet havner der, og jeg slipper å løpe opp og ned. 
-At vi har hele 3 etasje til ungene; de har hvert sitt soverom, stor garderobe, loftstue og eget bad. Det kan gjerne flyte litt der av leker osv, mens resten av huset holdes ryddig og greit. 

Anonymkode: 71e8e...c18

AnonymBruker
Skrevet

Uteområdet med store grøntareal,  ballbaner og lekeplasser. Sønnen min har minst 10 venner han kan gå til på 2 min, uten å krysse noen vei eller møte på biler. 

Kommer aldri til å flytter herifra . Bor 10 min utenfor en av de største byene i landet. 

Anonymkode: ee375...ce6

Skrevet

Stor inngjerdet hage

Skogen rett inærheten

Stor utleiedel som betaler for hele huslånet +++

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat stort nok rekkehus med passelig lavt huslån slik at vi har råd til mye aktiviteter/sosialt, stor stue med flere soner. 25 min med kollektiv til jobb, familie og moro i Oslo. Stille og rolig, mye barnefamilier rundt oss, liten koselig hageflekk, 1 km til matbutikk og 1 km til marka. 

Anonymkode: 26c74...25d

Gjest Kvinne487
Skrevet

Rekkehuset er passe stort for meg og 3,5 åringen.

Stor inngjerdet veranda/hage.

Relativt nyoppusset

Myye bod-plass inne og i garasjen. 🙏🏻😁

AnonymBruker
Skrevet

Stort hovedbad. Det endrer alltid med at vi alle 3 (2 voksne og en 2 åring) ordner oss der Om morgenen. Han kan sitte med noen leker i en krok og vi har plass til å bevege oss. 

i tillegg er vi storfornøyd med plass til trampoline i hagen. Den elsker vi nå, og kommer sikkert til å få mye moro med fremover. 

Anonymkode: 149d8...425

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det aller beste er at jeg eier hus og 2 mål tomt selv, at jeg ikke bor i et byggefelt, men likevel i gåavstand til sentrum.  Har renovert et hus fra 1860. 

Det beste med planløsningen er kjøkkenet.  Det er stort, med plass til mange og praktisk innredet.    

Anonymkode: 3e886...164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...