Malin1990 Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 (endret) Utenom under håret er veldig mye hår brukket retyt av. Nesten helt til hodebunnen noen steder. Så det er langt og tynt nederst og kort øverst. Det ødelegger mye av min selvtilitt, noe jeg kan gjøre for å fikse det bedre? Jeg har bleket det mye, burde jeg kansje farge det brunt til det vokser ut igjen?? Er det fukt eller protein kur jeg må ha? Det er generelt tørt og slitt... Hvor ofte kure?? Hjeelp😞😞 Endret 1. mars 2020 av Malin1990 Vet ikke
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Det er jo et bra tidspunkt for å sjekke om du kler å være uten hår. Så starter du bare på nytt. Anonymkode: 30869...ea7 6
Marieeeee Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Bytt ut balsam med en hårkur og bruk den hver gang du dusjer håret. Så kan du godt bruke en hårolje etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Klippe kort. Masse fukt. Ingen kjemikalier. Spis sundt. Vent til håret vokser ut igjen. Anonymkode: b38d0...7d1 3
Strippern Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Ja høres fornufftig ut å la det vile fra blekingen, La det vokse seg til, sikker noe proteiner som hjelper ogsåJeg er ikke noen ekspert da, Kansje det er noen som har mere kunnskap om det lykke til Malin🌺👍 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 Bleking, og rettetang er det verste. Jeg vasker håret 3 ganger i uka, og bruker shampoo og hårkur hver gang. I tillegg antisnap fra Redken og olje i tuppa i vått hår, som det lufttørker med. Beste for å redde hàret, er ikke farge og ikke varme, som føning, rettetang, krølltang. Kan evt tørke det med silkeduk på håret, om det bruser seg. Anonymkode: 04d65...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 For meg gjorde rettetang underverker Rett etter dusj med vått hår, så tørker du håret med rettetang Da får du vekket myseproteinet i tuppene og du produserer kollagen igjen Anonymkode: 1de1c...ade
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg gjorde rettetang underverker Rett etter dusj med vått hår, så tørker du håret med rettetang Da får du vekket myseproteinet i tuppene og du produserer kollagen igjen Anonymkode: 1de1c...ade Dette er tull. Man kan ikke «vekke» håret, hår er døde celler. Aldri bruk rettetang på vått hår! Anonymkode: fd98f...b1c 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 Kun olaplex som kan hjelpe deg litt her ❤️ Anonymkode: a0ada...b2d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: For meg gjorde rettetang underverker Rett etter dusj med vått hår, så tørker du håret med rettetang Da får du vekket myseproteinet i tuppene og du produserer kollagen igjen Anonymkode: 1de1c...ade WORST ADVICE EVER 😂 Anonymkode: 3dd68...9cb 10
altflyter Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg gjorde rettetang underverker Rett etter dusj med vått hår, så tørker du håret med rettetang Da får du vekket myseproteinet i tuppene og du produserer kollagen igjen Anonymkode: 1de1c...ade Godt råd hvis målet er at håret skal brekke enda mer og falle helt av! 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg gjorde rettetang underverker Rett etter dusj med vått hår, så tørker du håret med rettetang Da får du vekket myseproteinet i tuppene og du produserer kollagen igjen Anonymkode: 1de1c...ade Kjipt å blande melk med hår:/ Anonymkode: 437fa...42a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #15 Skrevet 2. mars 2020 Det ALLER beste du kan gjøre er å bruke rett behandling. Det kan du fint gjøre hjemme. Olaplex (google it) er helt perfekt, spesielt for deg som nå har bleket det mye. Men du trenger også BÅDE fukt & proteiner. Det du evt kan gjøre er følgende(i denne rekkefølgen): olaplex shampoo No 4 (denne er litt dyr, men samtidig ikke. Du trenger kun 2-3 dråper for å få ordentlig skum. Det vil si at den egentlig er billigere en de fleste andre, den bare ser dyr ut) En bra fukt kur (redken all soft cream er kjempe bra feks. Denne tar du i i håndkle tørt hår, lar den sitte i 15 minutter før du spyler den ut) En proteinrik balsam (grunnen til at du skal ha fukt kur i først er fordi balsam lukker skjellagene i håret. Hvis du tar kur etter balsam trenger den faktisk ikke inn. En veldig bra balsam med proteiner er Kevin Murphy restore) NB! Tørk håret litt før du tar i balsam, hvis ikke renner mye ut, og vask kun ut rundt 70% av balsamen. La det være litt igjen i endene av hårene slik at proteinet får jobbe. Du får ikke fett hår av dette, da det er i endene og ikke i bunnen. Eventuelt kan du bruke Olaplex No 3 i tillegg til dette. Jeg sier ikke at du bør gjøre eksakt dette, eller eksakt feks redken. Men punktene her er absolutt det du bør gjøre for å gjennopprette et sunnere hår 😊 En frisør gir veldig mye gode tips her, uten at du må kjøpe noe der og da. Det kan føles litt dyrt ut å gå fra garnie shampoo til dette, men disse produktene er drøye i bruk, og du har den 5 ganger lengre enn butikk produkter. Anonymkode: 9a4d1...a47 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 Og, unngå alle varmeprodukter. Håret er på sitt svakeste når det er vått. Det samme gjelder når du legger deg med vått hår: det sliter ta du gnikker det våte (les svake) håret. Luft tørk håret ditt så mye som mulig. Anonymkode: 9a4d1...a47
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 Og for å svare på hvor ofte du bør gjøre dette, bør du følge rådet mitt ovenfor ved hver hårvask, da det er så slitt. Olaplex hjelper utrolig mye samt at ødelagt hår trenger både masse fukt og proteiner. Bruker du kun proteiner kan det gjøre det tørrere og bruker du kun fukt hjelper det lite da det trenger proteiner for å få det til å jobbe. Anonymkode: 9a4d1...a47 1
GjestSiden2006 Skrevet 5. mars 2020 #18 Skrevet 5. mars 2020 La det vokse ut. Min vennine tok i Hair Extensions til det ble langt nok. Så gå til en faglært frisør å forhør deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå