AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Jeg har/hadde en barndomsvenn som er ganske sjarmerende og som folk liker veldig raskt. Selv har jeg slitt mye med selvtilliten, og har måttet jobbe en del med meg selv for å få det bedre. I løpet av vennskapet har vi vært i samme vennegjeng, gått i samme klasse og vært på en del reiser sammen i vennegjengen. Etter hvert som vi har blitt eldre, blitt ferdig med utdannelse og fått jobber, begynte jeg å merke en endring hos denne personen. Så raskt han fikk seg noe å drikke, begynte han å bli frekk. Hver eneste gang vi møttes. Det begynte med utsagn om leiligheten min og jobben min. Han gjemte det bak humor/smil, men sa det meste på en veldig krass måte, nesten som han gjorde seg til. Han ble mer og mer «distansert» etter hvert som tiden gikk, mtp på kontakt oss i mellom. Tok evigheter på å svare på meldinger og sluttet å ta særlig initiativ. Hadde aldri tid til å møtes på tomannshånd heller, men på snapchat var han derimot veldig sosial. Fikk litt inntrykk av at han så ned på meg og hadde beholdt «vennskapet» pga gamle dager og vennegjengen vår. Men de gangene vi møttes gjennom felles venner, så var han alltid hyggelig i starten, og vi mimret om «gamle dager» og snakket om felles ting. Men så kommer det bestandig til et punkt der han plutselig blir utrolig ufin. Blir «aggressiv» på en måte som han liksom gjemmer bak å være «klovn», og får samtidig sånn hardt blikk mens han sier ting om meg som liksom skal være morsomt, men som rett og slett er stygt. Det virker som «humoren» hans da er å si fornærmende ting som liksom skal være morsomt. Og kun til meg, selv om han vet hvordan jeg har det med meg selv. Ved siste anledning vi pratet sammen så slang han ut en del ganske stygge kommentarer om utseendet mitt. Og i det en del skulle gå for kvelden, bestemte jeg meg for å gjøre det samme, da klokka var mye og vi hadde vært der lenge. Da kom han bort til meg og rett opp i ansiktet mitt, på samme måte. Fikk det samme aggressive ansiktet og stirret med harde øyne og spurte om jeg kjedet meg, siden jeg skulle gå. Skulle dra ut av meg hvorfor jeg skulle gå. Selv om klokkeslettet var ganske modent for å ta turen hjemover, da det var jobb dagen etter. Mot de andre satte han opp sitt mest sjarmerende smil og sa «så utrolig hyggelig at dere kom», begynte å snakke om fremtidige avtaler med andre osv. Og da jeg gikk sa han «ja, ha det da», fremdeles fornærmet. Etter dette bestemte jeg meg for å ta litt avstand. Jeg ønsket ikke tilbringe mer tid enn nødvendig sammen med noen som drar deg enda lenger ned enn der du allerede er. Synes også det var utrolig sårende at han holdt på sånn med kun meg sånn jeg kunne se det, og så var sjarmerende mot alle de andre. Jeg begynte å holde mer på med mine ting i stedet for å dukke opp der han skulle være samtidig. På steder en nesten bare måtte komme, så var jeg bare hyggelig og høflig det lille jeg snakket med han, men tok ikke initiativ til noe mer. Holdt meg sammen med andre. Han sluttet å invitere meg på ting, også sin egen bursdag. Helt greit, det, stemningen er klein, så det skjønner jeg godt. Men i etterkant nå har det kommet frem gjennom en felles venninne at han har fortalt alle at jeg unngår han og at han ikke aner hvorfor. De begynte å lure i bursdagen hans. Han er helt uskyldig. Jeg har fortalt et par venninner om grunnen til at jeg har tatt litt avstand, Jeg sa kort at jeg jobbet med meg selv og at det da ikke var særlig oppbyggende å tilbringe mer tid enn nødvendig rundt han. De sa også at «herregud, sånn kan man jo ikke si til folk» når de fikk eksempler på ting han hadde sagt. Er det flere her som har opplevd lignende og isåfall, hva gjorde dere? Får litt inntrykk av at det ventes at jeg skal ta initiativ til kontakt med han igjen, for å rense lufta, men jeg kjenner at det må bli han han som får ta kontakt med meg hvis han er interessert i det. Å distansere seg, og så bli sånn hver gang vi møtes, føles ikke som en som ønsker å fortsette noe vennskap videre, men en som skyver meg vekk, og så skal gjemme seg bak at han er helt uskyldig her. Så jeg blir den store slemme. Han er som sagt veldig sjarmerende, så det er ikke noe problem å få folk til å blende seg av. Anonymkode: a4307...2db
Alex_rude Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Ehhh ja altså jeg hadde spurt han hva i helvete problemet hans var med meg for lenge siden?? Og si også at du ikke finner deg i å bli pratet til på denne måten! 1
Alex_rude Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Beklager, men sånne folk MÅ bare settes på plass. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Det er jo utrolig at du fortsatte kontakten med han når han var slik mot deg. Du burde sagt fra til han for lenge siden at det ikke er greit at han prater slik til deg. Beklager, men når du tar imot sånt uten å si fra, så setter du deg ikke i respekt. Du har latt han behandle deg sånn. Jeg ville i hvert fall ikke holdt kontakten med noen som rakket ned på utseendet mitt. Anonymkode: db9be...08d 1
Cinnamondiva Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Nei huff, den personen må du bare rett og slett kutte ut. Si ifra at sånne spøker om utseende tåler du ikke og at det ikke er helt greit. Han virker litt narsissistisk/psykopat. En veldig giftig person ihvertfall. Nei best å styre unna for ditt eget beste. Klem❤️❤️ 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Hva skal man med fiender, når man har slike venner... Livet er bedre uten slike personer. Hadde kutta han ut.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 Venner som sier stygge ting til deg -er ikke venner! Anonymkode: 109e3...823 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå