AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Han er i permisjon. Baby er 11 mnd. Jeg jobber ca 4 dager i uken. Hver eneste gang jeg har vært på jobb, så skal han ut rett etter jeg er komt hjem. Står nesten klar med sko og ytterjakke.. Enten til kompiser eller noe. Han blir der til etter ungen er lagt. Det er fullt kjør fra jeg kommer inn døren. Han mener jeg er urimelig om jeg reagerer, siden jeg har gjort noe annet enn baby(jobb), og nå vil han gjøre noe. Hva tenker dere? Anonymkode: 64b0c...44a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 1. mars 2020 At hans jobb er baby på dagtid, din jobb er jobb på dagtid, og kvelder og helger deler dere baby 50/50. Han er urimelig som er ute hele kvelden, han kunne vært ute halve kvelden om man skal flisespikke. Sånn som det er nå så får han fri på kveldene, men det gjør ikke du. Anonymkode: 62c72...249 51
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Han trenger vel litt avlastning stakkars. Det er krevende å være hjemme med en baby en hel arbeidsdag. Vær rause mot hverandre i denne perioden, det må selvsagt gå begge veier. Du skal også ha egentid selv om du jobber. Dette må dere finne ut av og legge en plan for. Anonymkode: 904dd...9d4 14
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Tenker han er egoistisk. Anonymkode: f8a37...361 19
Alex_rude Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han trenger vel litt avlastning stakkars. Det er krevende å være hjemme med en baby en hel arbeidsdag. Vær rause mot hverandre i denne perioden, det må selvsagt gå begge veier. Du skal også ha egentid selv om du jobber. Dette må dere finne ut av og legge en plan for. Anonymkode: 904dd...9d4 Omg🙄 26
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Han er mega egoist! Er han en vetig type? Eller kan han gå på drugs? Anonymkode: 1be07...ccd 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 Huff ja, stakkars mannen. Det er så fælt å være hjemme å ta seg av sitt eget barn... Anonymkode: fdb2e...2d8 22
Wedding Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Jeg tenker at dette er en person som er umoden og lite egnet til å være far ennå. 10
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 Stakkars mann, han er sikkert psykisk utslitt av babylivet og bæsjebleier. Gi ham litt space, Anonymkode: d769a...ac7
Alex_rude Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stakkars mann, han er sikkert psykisk utslitt av babylivet og bæsjebleier. Gi ham litt space, Anonymkode: d769a...ac7 Enig! Gi han så mye space at han kan få se ungen sin annenhver helg🤪. nei dette blir for dumt 37
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 Det finnes jo oppdragelseskurs som COS-kurs, men finnes det kurs ala: «Hvordan unngå å bli drittlei av hele babytiden/ permisjonstilværelsen, hvordan man overlever uten å gå helt i kjelleren» ? Et helsefremmende og forebyggende kurs i regi av helsestasjonen. Anonymkode: d769a...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 Hadde glatt gitt han beskjed om å droppe å komme hjem igjen hvis det er sånn han skal holde på. Dro du ut døra hver eneste ettermiddag og kveld han hadde vært på jobb mens du var i permisjon? Man tar ikke fri fra å være forelder. Er man i permisjon er det jobben ens å ta vare på barnet de timene den andre forelderen er på jobb, ettermiddagen og kvelden deler man på. Å dra ut for trening eller lignende byttes man jo gjerne på. Men å bli ute hver kveld til etter ungen er lagt hadde jeg aldri godtatt. Anonymkode: 8f679...026 15
Frøken888 Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 Forstår han godt jeg. Jeg blei hjernedød av å gå hjemme hele dagen med barna i permisjon. Gikk kun å gledet meg til at mannen kom hjem så jeg kunne komme meg litt ut for å bruke å hodet til andre ting. Med barn nr.2 begynte jeg å jobbe etter tre måneder fordi å gå hjemme gjorde meg depressiv. Mannen min trivdes godt hjemme så gjorde han ingenting. Han viste også forståelse for at jeg måtte ut hver dag. Hadde han gitt meg dårlig samvittighet for det så hadde jeg nok gått. Hva med å ta en prat med han TS og finne ut om det ligger noe annet bak dette? Andre kan se det som egoisme, men før den det gjelder er det snakk om å finne en måte å takle hverdagen på. 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #15 Skrevet 1. mars 2020 Hans sniker seg jo bare unda både farsrollen og parforholdet Anonymkode: 528cb...bd7 2
Kittykat Skrevet 1. mars 2020 #16 Skrevet 1. mars 2020 (endret) Han er litt egoistisk hvis han nærmest løper ut døren hver dag når du kommer hjem fra jobb. Jeg hadde ikke hatt et problem hvis han ville tatt seg en tur til kompiser 1-2 ganger i uken, men ikke hver bidige dag. Da hadde han fått så hatten passer. Er det virkelig så slitsomt å ta seg av sitt eget barn? Ja, jeg kan forstå at det kan være overveldene å bli foreldre for første gang, men nå har det gått snart 1 år og da har man jo kommet inn i en rutine. Vi har selv 3 barn, og jeg var hjemmeværende mor. Men jeg stod ikke klar til å gå ut av døren når samboeren kom hjem fra jobb. Så jeg synes ikke du overreagerer. Hadde han gjort dette en gang i blant, så tror jeg ikke du hadde hatt noe i mot det, men det virker jo som om at han gjør det hver dag og det er overhodet ikke greit.... Endret 2. mars 2020 av Kittykat 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 Takk for svar alle. Anonymkode: 64b0c...44a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #18 Skrevet 2. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er i permisjon. Baby er 11 mnd. Jeg jobber ca 4 dager i uken. Hver eneste gang jeg har vært på jobb, så skal han ut rett etter jeg er komt hjem. Står nesten klar med sko og ytterjakke.. Enten til kompiser eller noe. Han blir der til etter ungen er lagt. Det er fullt kjør fra jeg kommer inn døren. Han mener jeg er urimelig om jeg reagerer, siden jeg har gjort noe annet enn baby(jobb), og nå vil han gjøre noe. Hva tenker dere? Anonymkode: 64b0c...44a Dere deler kveldene 50/50 selvsagt, det gjorde vi. Hans jobb er baby og din jobb er utenfor huset. Dere har altså like stor rett på fritid på kveldene. Om han ikke forstår såpass hadde jeg sagt fint, om du insisterer på å ta fri hver kveld i en mnd så regner jeg med du står klar mnd etter til å ta baby på kveldstid, for da er det min tur til å ha alle kvelder fri. Dette hadde jeg ikke gitt meg på, dere er et par og familie nå, han er tydleigvis ikke moden for å være far og samboer om han er så ego. Anonymkode: dcd2a...f7c 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #19 Skrevet 2. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Han trenger vel litt avlastning stakkars. Det er krevende å være hjemme med en baby en hel arbeidsdag. Vær rause mot hverandre i denne perioden, det må selvsagt gå begge veier. Du skal også ha egentid selv om du jobber. Dette må dere finne ut av og legge en plan for. Anonymkode: 904dd...9d4 Så mannen din tok over baby resten av kvelden når du gikk hjemme? Du var ute hele kvelden til baby var lagt? Anonymkode: dcd2a...f7c 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #20 Skrevet 2. mars 2020 Spørsmålet er hvordan det var når du hadde fødselspermisjon. Hvis du sto klar med sko og jakke når han kom hjem fra jobb, og var med venninner osv til barnet var lagt for kvelden, så synes jeg det er rettferdig at far også skal få holde på slik i sin permisjon. Forskjellsbehandling er ikke rettferdig! Anonymkode: f69dc...884 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå