AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Jeg har alltid slitt med 10 åringen når det gjelder bæsj. Nå har han i alle fall sluttet å bæsje på seg. Så det er en liten seier i seg selv. Men han tørker seg ikke. Dette ser jeg fordi han ikke drar ned etter seg. Når jeg spør lyver han blir helt hysterisk og sier det ikke er han. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Jeg kjefter ikke men spør han bare han blir krakilsk og nekter, sier jeg er en grusom mamma som anklager han osv osv. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre mer er helt tom for ideer. Dette har vert ett problem i mange år men trodde det endelig var på bedringens vei Anonymkode: eea08...f24
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Oi.. 10 år.. det løser seg nok av seg selv Anonymkode: 3b0a2...7f4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi.. 10 år.. det løser seg nok av seg selv Anonymkode: 3b0a2...7f4 Virkelig🙄 det virker ikke akkurat slik. Som sagt så har vi hatt enorme problemer med dette her og nå trodde jeg det er blitt bedre men nå har han sluttet å tørke seg Anonymkode: eea08...f24
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Den ene sønnen min var lik og i ca samme alder, gikk seg til etterhvert. Er nok ikke lenge til han skjønner det selv, eller at noen andre kommentere det en deg. Anonymkode: 5b7cf...baf 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Husker min lillesøster som barn alltid lå igjen bæsj i do,uten papir. Hun hadde avføring som fløyt opp igjen etter at man hadde dratt ned... På mine barn har jeg sagt de får premie hvis de er flinke å tørke seg,vaske hender etter dobesøk, også blir de røde/såre av å ikke tørke seg. Anonymkode: cd3e1...ef7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkelig🙄 det virker ikke akkurat slik. Som sagt så har vi hatt enorme problemer med dette her og nå trodde jeg det er blitt bedre men nå har han sluttet å tørke seg Anonymkode: eea08...f24 Han er jo straks tenåring - ikke så kult å få kommentarer av kompiser på at han lukter bæsj da! Anonymkode: 3b0a2...7f4
ntrane Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 Ti år og tørker seg ikke? Veldig spesielt. Lukter det ikke? Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg tatt en skikkelig oppvask og snudd hver eneste stein. Her er det noe som ikke stemmer. Sett deg ned med han og snakk rolig og alvorlig 1. Bæsjeproblemet 2 . Hvordan det går på skolen 3 . Hvordan er det med venner, har han gode venner? 4. Hva driver han med på fritiden? Osv osv 2
Krok1 Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Ville snakker ordentlig med ham om at han må tørke seg, ellers blir han sår, og det kan begynne å lukte, så andre folk merker det og ikke vil være i nærheten av ham. Ikke krev noen forklaring. Bare gjør det klart at han skal tørke seg. Vi bruker klistremerker for å gå på do. Har riktignok en femåring. Men belønning fungerer med større barn også. Snakk med lege eller helsesøster om hva de mener er rett reaksjon.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han er jo straks tenåring - ikke så kult å få kommentarer av kompiser på at han lukter bæsj da! Anonymkode: 3b0a2...7f4 Seriøst? Foreldrene bør under ingen omstendighet sette ham i en situasjon hvor jevnaldrende kommenterer på dette. Han kan jo bli mobbet for all evighet. Kan du forklare dette for ham, at det vil lukte? Uten sammenlikning forøvrig, men min jente på samme alder nektet å vaske håret, helt til jeg forklarte at de andre i klassen ville synes det var ekkelt, da ble det dusjing. Har han sagt noe om hvorfor han ikke vil tørke seg? Har han en far som kan hjelpe til med opplæring? Evt ta kontakt med fastlege / helsesykepleier? Anonymkode: db24c...615
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Foreldrene bør under ingen omstendighet sette ham i en situasjon hvor jevnaldrende kommenterer på dette. Han kan jo bli mobbet for all evighet. Anonymkode: db24c...615 Så han skal ikke møte venner på fritiden eller gå på skolen, mener du? Hvis jevnaldrende lukter det, vil de jo kommentere på det. Anonymkode: 38ac9...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 5 minutter siden, ntrane skrev: Ti år og tørker seg ikke? Veldig spesielt. Lukter det ikke? Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg tatt en skikkelig oppvask og snudd hver eneste stein. Her er det noe som ikke stemmer. Sett deg ned med han og snakk rolig og alvorlig 1. Bæsjeproblemet 2 . Hvordan det går på skolen 3 . Hvordan er det med venner, har han gode venner? 4. Hva driver han med på fritiden? Osv osv Som jeg skrev så har vi hatt problemer med dette siden barnehagen. Dette er nok en reaksjon han har hatt siden skilsmissen da var hak tre år. Han var bleiefri ved to års alderen men etter skilsmissen gikk det helt gærnt igjen. Vi har vert hos flere leger osv. Han bæsjet på seg kjempe lenge skjulte det da og. Det er først nå mange år senere jeg har fått vite hva far har sagt til han om meg. Etter det forstod jeg mye av problemene hans. Og jeg hater han for det! Nå er jeg og mannen min de som har foreldreansvaret mens far kun har samvær par ganger i året. Etter det har det gått veldig mye bedre. Men nå kommer det med å tørke seg. Og jo det lukter dessverre ofte. Da må vi si at han må gå og vaske seg. Anonymkode: eea08...f24
ntrane Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Som jeg skrev så har vi hatt problemer med dette siden barnehagen. Dette er nok en reaksjon han har hatt siden skilsmissen da var hak tre år. Han var bleiefri ved to års alderen men etter skilsmissen gikk det helt gærnt igjen. Vi har vert hos flere leger osv. Han bæsjet på seg kjempe lenge skjulte det da og. Det er først nå mange år senere jeg har fått vite hva far har sagt til han om meg. Etter det forstod jeg mye av problemene hans. Og jeg hater han for det! Nå er jeg og mannen min de som har foreldreansvaret mens far kun har samvær par ganger i året. Etter det har det gått veldig mye bedre. Men nå kommer det med å tørke seg. Og jo det lukter dessverre ofte. Da må vi si at han må gå og vaske seg. Anonymkode: eea08...f24 Dette var vondt å lese. Nå vil jeg ikke skremme deg, men det å gjøre seg "utrivelig" kan være en beskyttelsemekanisme.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 5 minutter siden, ntrane skrev: Dette var vondt å lese. Nå vil jeg ikke skremme deg, men det å gjøre seg "utrivelig" kan være en beskyttelsemekanisme. Jeg vet at han sliter men han har venner og han har kommet seg veldig langt i forhold til hvordan han har vert. Så jeg er er egentlig litt overrasket over at det liksom har begynt igjen. Anonymkode: eea08...f24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå