AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Hei. Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg er selv en småbarnsmor, har to barn, og mottar hjelp fra barnevernet. Vi har et godt samarbeid, dette er hjelpetiltak som jeg selv har ønsket, da jeg sliter noe psykisk. Jeg kjenner en familie hvor jeg vet at mor sliter psykisk, far sliter med alkohol og drikker foran barna, og er av og til voldelig mot mor (dette har mor selv fortalt meg). Denne familien er ikke Norsk, de har to små barn, eldste barnet går i samme klasse som min venninne sitt barn. Denne venninna har samme opplevelse av barnet som meg, barnet går i skittne klær, er mye redd og trist. Jeg har veldig lyst til å si i fra til barnevernet, da jeg er veldig bekymret for disse barna. Men, jeg er redd at min bekymring ikke vil bli tatt på alvor. Jeg er som sakt selv under barnevernet, og er redd at dette kommer til å bli sett på som "hevn". Selv om jeg ikke har noen grunn til å hevne meg på noen og ba om hjelp selv. Mitt spørsmål er: Har jeg lov til å sende bekymringsmelding når jeg selv mottar hjelp fra barnevernet? Bør jeg ta dette opp med min saksbehandler? (Jeg har et godt forhold til henne, og stoler mest på henne) Hva hadde dere gjort? Det er så synd på disse barna. Anonymkode: 83b96...6f7
GammelKaktus Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Er vel ikke verre enn at du sender en bekymringmelding anonymt, det er vel det smarteste og så du ikke for de på døra, altså foreldrene. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg er selv en småbarnsmor, har to barn, og mottar hjelp fra barnevernet. Vi har et godt samarbeid, dette er hjelpetiltak som jeg selv har ønsket, da jeg sliter noe psykisk. Jeg kjenner en familie hvor jeg vet at mor sliter psykisk, far sliter med alkohol og drikker foran barna, og er av og til voldelig mot mor (dette har mor selv fortalt meg). Denne familien er ikke Norsk, de har to små barn, eldste barnet går i samme klasse som min venninne sitt barn. Denne venninna har samme opplevelse av barnet som meg, barnet går i skittne klær, er mye redd og trist. Jeg har veldig lyst til å si i fra til barnevernet, da jeg er veldig bekymret for disse barna. Men, jeg er redd at min bekymring ikke vil bli tatt på alvor. Jeg er som sakt selv under barnevernet, og er redd at dette kommer til å bli sett på som "hevn". Selv om jeg ikke har noen grunn til å hevne meg på noen og ba om hjelp selv. Mitt spørsmål er: Har jeg lov til å sende bekymringsmelding når jeg selv mottar hjelp fra barnevernet? Bør jeg ta dette opp med min saksbehandler? (Jeg har et godt forhold til henne, og stoler mest på henne) Hva hadde dere gjort? Det er så synd på disse barna. Anonymkode: 83b96...6f7 Alle har lov å sende bekymringsmeldinger! Men du kan jo være anonym om du ikke tror du blir tatt på alvor. Men med sånne alvorlige bekymringer så er de pliktig til å følge opp saken uansett om det kan bare være snakk om hevn. Anonymkode: 9eac7...351 1
Loff77 Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Du kan selvfølgelig sende anonym bekymringsmelding som alle andre 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Du burde absolutt melde om dette. Send anonym melding. Anonymkode: 4ca40...b00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå