Gå til innhold

Samboer vil vente til coronaviruset har roet seg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Nå har vi vært igjennom to misslykede IFV forsøk og sambo mener vi skal vente med det tredje på grunn av coronaviruset. Jeg er såå skuffet  :(

Anonymkode: 2c2a8...5b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er argumentet for å vente? Skjønner ikke helt hvilken forskjell coronaviruset skulle utgjøre, annet enn hvis han er redd for smitte på sykehuset.

Eller hadde dere tenkt til å ta ivf behandling i utlandet?

Ellers er det vel heller ingen krise å vente 1 mnd eller 2.

Anonymkode: 691bd...c5c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er argumentet for å vente? Skjønner ikke helt hvilken forskjell coronaviruset skulle utgjøre, annet enn hvis han er redd for smitte på sykehuset.

Eller hadde dere tenkt til å ta ivf behandling i utlandet?

Ellers er det vel heller ingen krise å vente 1 mnd eller 2.

Anonymkode: 691bd...c5c

1 mnd eller 2? Må vente ganske mye lenger enn det hvis det er corona han er redd for. 

Anonymkode: f4133...6d2

• Liker 5
Skrevet

Det høres ut som en fryktelig dårlig unnskyldning. Hadde blitt fornermet om min mann hadde sagt noe så dumt. 

Finn ut om han bare vil ha en pause  eller om han egentlig tviler på greia. Dårlig gjort å ikje børe ærlig. Hadde forlangt det, i stedet gor å skylde på et virus.

• Liker 3
Gjest Vegansucks
Skrevet

Det er bare influensa, ikke spanskesyken

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dere skal høre med klinikken dere tilhører. De er fagfolk og har tatt risikovurderingen for dere. Ingen behov for din mann å overstyre det dersom klinikkene sier det er trygt 😊

Anonymkode: db124...b42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Vegansucks said:

Det er bare influensa, ikke spanskesyken

Det er ikke influensa. Spanskesyken var derimot influensa. 

Anonymkode: ca398...89e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt komme noe som er enda verre snart, så man kan ikke vente sånn... Det vil alltid være NOE.

Anonymkode: 49dc6...b9d

• Liker 1
Gjest Vegansucks
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke influensa. Spanskesyken var derimot influensa. 

Anonymkode: ca398...89e

Det er influensa lignende symptom, nærme nok, spanskesyken så drukna de med lungene fulle av blod, ikke helt likt

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Vegansucks skrev:

Det er influensa lignende symptom, nærme nok, spanskesyken så drukna de med lungene fulle av blod, ikke helt likt

Spanskesyken var en influensapandemi. 

Nei, selv om coronavirus og influensavirus har mange like symptomer, er det ulike virusfamilier. Så nei, ikke nærme nok.. 

Anonymkode: d54c0...39f

• Liker 1
Gjest Vegansucks
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spanskesyken var en influensapandemi. 

Nei, selv om coronavirus og influensavirus har mange like symptomer, er det ulike virusfamilier. Så nei, ikke nærme nok.. 

image.gif.d4737376efe78ad9aed226c3ed18ad36.gif

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Vegansucks skrev:

image.gif.d4737376efe78ad9aed226c3ed18ad36.gif

Hårsår much? 

Du får lære deg hva du prater om, så slipper du å spre feilinfo.. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Vegansucks skrev:

Å sammenligne Wuhan-viruset med influensa er mindre korrekt enn å si at en løve er en pusekatt. Det er som å si at en løve er en kanin. Wuhan-viruset er i samme gruppe som forkjølesesvirus. Det er ikke influensa. Det er djevel-utgaven av forkjølsesvirus sammen med virus som SARS og MERS og er navnsatt til SARS-CoV-2 eller Covid 19. 

Anonymkode: f7f87...4e8

• Liker 2
Gjest Vegansucks
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å sammenligne Wuhan-viruset med influensa er mindre korrekt enn å si at en løve er en pusekatt. Det er som å si at en løve er en kanin. Wuhan-viruset er i samme gruppe som forkjølesesvirus. Det er ikke influensa. Det er djevel-utgaven av forkjølsesvirus sammen med virus som SARS og MERS og er navnsatt til SARS-CoV-2 eller Covid 19. 

Anonymkode: f7f87...4e8

De hadde en dokumentar her på sist uke om smittespredning på NRK, veldig interessant, de nevnte spanskesyken og blod i lunger så derfor eg dro opp den, men du har rett jeg er ingen lege, det hadde jo vært ulovlig å oppgi på kg og,

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hårsår much? 

Du får lære deg hva du prater om, så slipper du å spre feilinfo.. 

nei, egentlig ikke, bildet var ment som en joke for den er så dum🤣 jeg skal ikke spore mer av tråden, men jeg syns folk er overhysteriske, men dere skal heller få være det

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Vegansucks skrev:

De hadde en dokumentar her på sist uke om smittespredning på NRK, veldig interessant, de nevnte spanskesyken og blod i lunger så derfor eg dro opp den, men du har rett jeg er ingen lege, det hadde jo vært ulovlig å oppgi på kg og,

nei, egentlig ikke, bildet var ment som en joke for den er så dum🤣 jeg skal ikke spore mer av tråden, men jeg syns folk er overhysteriske, men dere skal heller få være det

Jeg er ikke overhysterisk, men det er veldig dumt å spre feilinfo slik. 

• Liker 1
Gjest Vegansucks
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke overhysterisk, men det er veldig dumt å spre feilinfo slik. 

Ikke du nei, men media og mange folk er over redde for dette her, men jo de lekket blod ut av nese og munn ved spanskesyken, måtte lese om det

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Vegansucks skrev:

Ikke du nei, men media og mange folk er over redde for dette her, men jo de lekket blod ut av nese og munn ved spanskesyken, måtte lese om det

Og selv om det blødde fra munn og nese, har fortsatt spanskesyken mer med influensa å gjøre enn corona. Både sesonginfluensa og spanskesyken tilhører influensavirusfamilien, corona tilhører coronavirusfamilien. 

Gjest Vegansucks
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og selv om det blødde fra munn og nese, har fortsatt spanskesyken mer med influensa å gjøre enn corona. Både sesonginfluensa og spanskesyken tilhører influensavirusfamilien, corona tilhører coronavirusfamilien. 

Når symptomene er nesten like så er det lett å misforstå, jeg er ikke en hysterisk hund som har lært meg alle gruppene🤡

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spurt mannen hvorfor han mener dette, og om det ikke var en annen, underliggende grunn til at han ville vente. 

Anonymkode: 475ac...577

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går gravid nå, og jeg kan til en viss grad skjønne hvorfor mannen din helst vil vente. Jeg har aldri vært i en risikogruppe før, så har aldri vært noe redd for pandemier, men nå når jeg har en liten en i magen, og jeg plutselig er i en risikogruppe så kjenner jeg at jeg er nervøs for å bli smittet for første gang i mitt liv. Det er ikke bare meg lengre, hva om jeg blir syk og den lille i magen min dør? Ikke det at jeg løper rundt og er hysterisk, men jeg kan skjønne at han ønsker å være litt forsiktig. 

Anonymkode: 9cc02...03f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...