Gå til innhold

Utsette bryllup pga coronaviruset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss i slutten av april og har invitert rundt 200 stk. Vi er usike på om det er smart å samle en så stor gjeng nå når coronaviruset har slått inn for fult. Det kommer til å bli ekstremt kostbart for oss å avlyse. Men helsen kommer først. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 4fcdb...b10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss snart selv og har ikke ofret det en tanke. Vi har bare halvparten så mange gjester, og ingen kommer fra utlandet.

Anonymkode: 13ecd...69f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke ofret det en tanke. Hvis noen er syke blir de jo bare hjemme

Anonymkode: a1518...9b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville selvfølgelig ikke avlyst.

Skal i to bryllup, en konferanse, og tre utenlandsturer, de nærmeste månedene. Gleder meg til alt. 

Anonymkode: a10d7...5f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss om en måned og kommer ikke til å avlyse. 

Det nye coronaviruset som går nå er,som influensa, først og fremst farlig for eldre og de med eksisterende sykdommer. Det er kun to over 65 invitert, våre bestemødre, og håper de er friske nok til å bli med tross utbruddet. De som er i faresonen må forhøre seg med sin lege om det er forsvarlig å dra. 

Anonymkode: 3b31f...08f

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Ville selvfølgelig ikke avlyst.

Skal i to bryllup, en konferanse, og tre utenlandsturer, de nærmeste månedene. Gleder meg til alt. 

Det kommer jo ikke til å skje.

Anonymkode: 8cf1b...91e

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo ikke til å skje.

Nå har det gått to uker, og ting har utviklet seg. 

Konferansen er avlyst. Første tur ble gjennomført. Neste tur om en uke har jeg ikke booket om, det gjør jeg rett før om det innføres restriksjoner her eller der. Bryllupene ser ut til å gå som vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det gått to uker, og ting har utviklet seg. 

Konferansen er avlyst. Første tur ble gjennomført. Neste tur om en uke har jeg ikke booket om, det gjør jeg rett før om det innføres restriksjoner her eller der. Bryllupene ser ut til å gå som vanlig. 

Ja, jeg merker meg at alle kommentarene om "hysteri" som florerte i kommentarfelt og sosiale medier før helga nå ser ut til å ha fått en bråstopp.

Orket ikke prøve å overbevise folk så veldig, men har tatt mine forholdsregler ved å droppe å bestille sommerferie f eks.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg merker meg at alle kommentarene om "hysteri" som florerte i kommentarfelt og sosiale medier før helga nå ser ut til å ha fått en bråstopp.

Orket ikke prøve å overbevise folk så veldig, men har tatt mine forholdsregler ved å droppe å bestille sommerferie f eks.

Jeg forholder meg til situasjonen slik den er fra dag til dag. Og følger myndighetenes råd fra dag til dag. Jeg synes det er hysteri og en uting med alle personlige oppfatninger av hva som rett og ikke, jeg stoler på FHI og myndighetene. 

Jeg har benyttet situasjonen til å få bestilt en veldig billig sommerferie og høsttur, men bestiller, som jeg alltid gjør, med endringsmulighet - det er derfor jeg kan se an vårens turer til siste liten selv om de ble bestilt lenge før Corona var et begrep. 

• Liker 2
Skrevet

Er i samme båt selv. Bryllup i mai. Vurderer å utsette til neste år

AnonymBruker
Skrevet

At dere i det hele tatt fortsatt vurderer om dere skal avlyse er jo helt sjukt. Norge er i unntakstilstand, og det er direkte uansvarlig å gjennomføre en samling med så mange mennesker. Kommunene oppfordrer til å droppe alle små sammenkomster til og med. Dere må uansett søke kommunen om lov til å gjennomføre hvis dere er over 50 deltakere, og der vil dere nok få avslag. Ville handlet raskt, så dere ikke påtar dere flere utgifter. Allerede fått beskjed om at bryllup jeg skal i i august, nå kanskje utsettes som følge av dette- enda det er mye lenger frem i tid. De får masse støtte og medhold av alle rundt seg, og er absolutt helt riktig vurdering i denne situasjonen!!

Anonymkode: eef82...91b

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Skal gifte oss i juli. Regner planene som avlyste. Kan jo hende vi får giftet oss, men da blir det ett vitne hver og ikke stort mer.

Anonymkode: 9d07f...48e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss snart også, men vi skal gjøre det borgelig med bare forlovere/vitner. Jeg har aldri skjønt behovet for at mange gjester skal feire meg/oss. Dette handler om meg og min (fremtide) mann. Dere bør gjøre det på samme måte, så slipper dere å avlyse/utsette bryllupet. 

Anonymkode: d3048...33b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok utsatt et bryllup med så mange gjester.  Eller giftet meg med veldig få folk, og heller hatt en fest til neste år. Her regner jeg med konfirmasjonen i mai blir avlyst, vi har ikke fått det bekreftet enda.

Anonymkode: 72049...542

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle ha konfirmasjon i mai og dåp i juli, har utsatt begge deler. 

Anonymkode: 0a6a9...5ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når de anbefaler å avlyse barnebursdag og ber folk holde seg mest mulig hjemme avlyser man selvfølgelig bryllup også 

Anonymkode: afb6a...588

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i juli. Har ikke avlyst noe enda, vi har ikke mange gjester og 90% av dem er nærmeste familie fra nærområdet og folk vi har fysisk kontakt med ukentlig. Vi ser det an et par måneder før vi bestemmer oss for om vi skal avlyse.

Anonymkode: fec75...d0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i april :) Så lenge rådhuset er åpen for vielser så håper vi jo å få gjennomført selve bryllupet, det er jo det viktigste at vi blir gift. Festen etterpå får det bli som det blir med. 

Anonymkode: 3b31f...08f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig avlyser dere. 

Nei, det er ikke hysteri å avlyse. Selv om det er "bare" de 200 nærmeste vennene deres så kan de ha smitte i seg. Eller om det er bare 20 ... om en eller to av de har smitten i seg så smitter de resten. Og så er det noen blant dem som blir så syke at de dør av det. Ikke greit. 

Norge er faktisk det landet som ligger på tredjeplass av antall smittede - og det er for søren meg en grunn. Nordmenn driter jo langt i å holde seg unna andre bare fordi DE føler seg friske. 

Akkurat i denne situasjonen ønsker jeg at Erna &Co. blir så strenge at de tvinger folk til å holde seg hjemme og rasjonerer osv. Jeg ser for meg at 70-80% av Norges befolkning kommer til å være smittet i løpet av våren og sommeren - og det er jo fordi at folk er så jævlig egoister.

Anonymkode: 33b2a...0de

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle giftet oss 4. april. Bestemte oss torsdag kveld for å utsette bryllupet på ubestemt tid og er veldig glad for at vi tok den beslutningen allerede da, nå som det ikke er lov med arrangementer med mange deltakere og lokalet er stengt. Vi går ikke på noe stort tap da alt kan benyttes videre og lokalet gikk med på løsningen, og de fleste gjestene skulle kjøre. Tok beslutningen blant annet på grunn av gjester i risikogruppen og at mange er helsepersonell. Det er kjempekjipt og surrealistisk, men det er bedre å feire senere med samtlige til stede når forholdene ligger til rette for det. 

Anonymkode: c947b...1c1

• Liker 9
  • Opprett ny...