AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Da barna var små, ble vi flere ganger spurt om å gi bort utstyr, som klær, barnevogn, babyseng osv. Vi ble spurt både direkte av de som trengte tingene og av andre, som spurte på vegne av andre. Begrunnelsen var at de som trengte tingene hadde dårlig økonomi. Jeg synes likevel dette var/er frekt. Vi hadde heller ikke verdens beste økonomi og trengte selv de tusenlappene vi fikk ved å selge. Vi gav bort noen få plagg, men ikke alt og ikke utstyr. Jeg har ikke dårlig samvittighet, men jeg synes det var ubehagelig å bli spurt. Jeg tenker litt sånn at man ikke burde få barn om man har så elendig økonomi at man ikke kan kjøpe klær engang. Selvsagt er man ikke alltid skyld i situasjonen man er i, så jeg fordømmer selvsagt ikke alle. Men jeg synes likevel ikke noe om å spørre enkeltpersoner direkte. Jeg tenker at det er bedre å legge ut et innlegg på Finn eller noe, det kan man jo gjøre relativt anonymt, slik at de som har noe å avse heller kan tilby. Og så er min erfaring dessverre at det ikke nødvendigvis er de som sliter mest er de som spør, noen har bare frekkhetens nådegave. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 66c0c...a0a 1
altflyter Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Jeg tenker at det er sylfrekt å spørre om å få ting av andre på den måten. Man gir bort ting fordi man ønsker det ikke fordi man skal guiltes til det. Ikke innafor i det hele tatt. Nå har ikke jeg barn, men når jeg får det, så kunne jeg dristet meg til å spørre om å få kjøpe av venner HVIS de først sa de hadde tenkt å kvitte seg med tingene. Aldri ellers. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå