Gå til innhold

lokaler i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg våren/sommeren neste år og er nå snart desperat etter lokaler i Oslo, aller aller helst hvor man kan medbringe drikke, eller hvor prisene er overkommelige. Eckbo for eksempel synes jeg var dyrt.

Jeg vet at temaet har vært oppe her i forumet før, og jeg har lest lenkene.

Men nå tenkte jeg at kanskje det var noen som hadde noe nytt å komme med????

Vi har sett på Risvollen, som forøvrig var fine lokaler, men de tar kun 50 til bords. Vi blir rundt 70. Schafteløkken har vi også sett på, og Solstua blir også for liten. Roklubben på Bygdøy er booket i hele mai, juni og august.

Hjeeelp!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det kommer an på hva slags krav du har til lokale. Selv ønsket vi et sted med sofagrupper vi kunne forflytte oss til etter middagen, og dermed ble

antall lokaler redusert til 1/10 del.

Dersom du ikke har slike krav, tror jeg nesten jeg ville sjekket opp med lokale samfunnshus. Disse finnes det ganske mange av.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi ønsker lokaler som er hyggelige. Min erfaring er at de fleste samfunnshus er nokså "brune".

Hvilket lokale hadde dere?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde Østmarksetra Restaurant. Her fikk man ikke ta med seg noen ting, og ca pris pr kuvert var 1300,- (inkl 3 retter middag, 1 gl aperitif, 1 gl vin til forrett, 1/2 flaske til hovedrett, 1 gl dessertvin, kaffe + avec, blomster på bordet samt bryllupskake). Syns ikke dette var ille.

Grefsenkollen Restaurant har en kuvertpris 900,- men det er uten blomster på bordet samt bryllupskake.

Vi tok for oss gule sider og ringte på alle lokaler. Var liten vits i å dra rundt å se dersom de ikke oppfylte våre krav til egne sittegrupper etter middag. Kapasitet var også et viktig element.

Vi hadde først planer om å gjøre som dere, stå for alkohol selv - bestille maten fra catering, men vi fant fort ut at det ikke var mulig i StorOslo. Så vi endte opp med full pakke, og er kjempefornøyd. Topp service, og avlastningen vi fikk var helt fantastisk. I tillegg hjalp de oss med å bestille band. Topp service. Absolutt å anbefale.

Lykke til i jakten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hørt at Månefisken nede ved Akerelva skal være ganske stilig, men vet ikke helt hvilket prisnivå de ligger på. Lokalet er iallefall stort tror jeg.

Skrevet

Hva slags lokale er du på jakt etter?

Grendehus eller fin restauarnt - eller noe i mellom da.

Og må det være i Oslo - eller kan de være litt utenfor? I så fall, hvilken retning?

Skrevet

Hva med Frogner hovedgård? Tror den ligger oppe ved Brynsenteret.

Skrevet

Kan det være Nordre Skøyen Hovedgård du mener?? Det er ingenting som heter Frogner Hovedgård....

Skrevet

Jeg er bare på jakt etter et lokale som har plass til oss og som ser fint ut. Men jeg begynner å innse at skal man medbringe drikke må man kanskje senke kravene til interiør.

Jeg har ringt tilbake til Schafteløkken (som nå var fullt i mai, juni og aug.) Men vi ender vel nå opp med ett sted som har skjenkebevilgning.

Det er jo deilig å slippe å tenke på å dekke bord etc. men jeg har regnet ut at vi kunne ha spart 20-30 000 kr på å ha det et sted hvor vi arrangerer det meste (bortsett fra å leie telt da, for da blir det dyrt igjen).

Skrevet

Jepp, det var Nordre Skøyen jeg mente. (Frogner ligger på Fornebu).

Skrevet

jeg har nettopp bestillt Kjelsås samfunnshus. De har kjøkken

og kan ta opptil 120 gjester. Koster 2300.

Ellers har du noen samfunns hus rundt i Oslo, f.eks.

Sagene, Bøler, Ekeberghuset.

Lykke til !

Hilsen Louise73

Skrevet

Prøv Nordstrandhuset. (tilhører Nordstrand vel.) Fint lokale, fin hage, 3200,- i leie (tror jeg) og lov å ha med egen drikke.

Skrevet

Har sjekket Månefisken - det er et DØDSSTORT lokale, og bare leie koster 20 000, - og da må man kjøpe drikke der. Catering kan man ordne selv.

Sjekk Medisinske Selskap i Drammensvn. 44 (tlf. slettet), kuvertpris 650,- inkl. drikke til middagen. Et pent og erverdig sted sentralt i Oslo.

ellers har man Krusesgate Selskapslokaler, Krusesgt. 6, (tlf: slettet), aner ikke pris og størrelse.

Røa samfunnshus er stort og ikke så veldig brunt. (tlf. slettet). Så er det jo mange i området rundt oslo da...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...