AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Vi er i en vanskelig situasjon, nei vi er ikke unge foreldre eller har valgt situasjonen. Jeg som er mammaen har studert noen år, og skal nå begynne å jobbe , og må starte i jobben i sommer. Mannen har fått innvilget omskolering etter en skade , og må ta forkurs ingeniør i sommer , dette er noe han må ta for å starte på ingeniør, og ikke en sjanse han kan gå fra seg eller si ifra seg. Da blir det null penger. Jeg har ikke foreldre , og bare venner å spille på, vi må derfor ordne oss hjelp i juli fordi SFO og barnehage er stengt. Hadde dere blitt skuffet om svigermor ikke kunne bunnet seg til å passe enkelte dager? Jeg prøver alt jeg kan å få kveldsvakter og helg, natt, men må belage meg på litt dag, og jeg må også begynne på jobb klokken 14 , og da er ikke mannen kommet hjem. Jeg må derfor bruke andre ett par timer de dagene jeg skal jobbe. Jeg forstår hun ikke ønsker binde seg, og at jeg kanskje må si ifra meg jobben 😔😔 Anonymkode: bae05...351
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Ja, jeg hadde blitt skuffet. Men du må tenke alternativ når hun ikke kan eller vil. Hva med venner? Er det noen av dem som har store barn som kan tjene en slant på å være med barna de timene?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Nei, man må bare ta ferie. Det må vi. Vi deler oss opp og tar halvparten hver. Anonymkode: 7c35f...a42 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Får ikke engang ett "det er fint han fikk innvilget skole !" Anonymkode: bae05...351
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Ja, jeg hadde blitt skuffet. Men du må tenke alternativ når hun ikke kan eller vil. Hva med venner? Er det noen av dem som har store barn som kan tjene en slant på å være med barna de timene? Nei , men de kan hjelpe oss , men vi kan ikke spør de kanskje tre fire ganger i uka, da må vi fordele disse barnevaktene. Anonymkode: bae05...351 1
Neutral90 Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Søk etter dagmamma? Er det oppmøte hver dag på forkurset? 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, man må bare ta ferie. Det må vi. Vi deler oss opp og tar halvparten hver. Anonymkode: 7c35f...a42 Ja , men jeg har vært student og skal inn i arbeid. Mannen må ta dette sommerkurset for å kunne begynne på omskolering, det kan han ikke si ifra seg. Han er glad for å fått dette , og kan ikke si nei takk, jeg får heller være hjemme med skade og ikke penger Anonymkode: bae05...351 5
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei , men de kan hjelpe oss , men vi kan ikke spør de kanskje tre fire ganger i uka, da må vi fordele disse barnevaktene. Anonymkode: bae05...351 Jeg synes egentlig ikke du kan spørre noen 3-4 ganger i uken. Det dere trenger er en dagmamma.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Søk etter dagmamma? Er det oppmøte hver dag på forkurset? Ja det er det, og det går ikke Ann å lære seg dette uten undervisning. Anonymkode: bae05...351
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er i en vanskelig situasjon, nei vi er ikke unge foreldre eller har valgt situasjonen. Jeg som er mammaen har studert noen år, og skal nå begynne å jobbe , og må starte i jobben i sommer. Mannen har fått innvilget omskolering etter en skade , og må ta forkurs ingeniør i sommer , dette er noe han må ta for å starte på ingeniør, og ikke en sjanse han kan gå fra seg eller si ifra seg. Da blir det null penger. Jeg har ikke foreldre , og bare venner å spille på, vi må derfor ordne oss hjelp i juli fordi SFO og barnehage er stengt. Hadde dere blitt skuffet om svigermor ikke kunne bunnet seg til å passe enkelte dager? Jeg prøver alt jeg kan å få kveldsvakter og helg, natt, men må belage meg på litt dag, og jeg må også begynne på jobb klokken 14 , og da er ikke mannen kommet hjem. Jeg må derfor bruke andre ett par timer de dagene jeg skal jobbe. Jeg forstår hun ikke ønsker binde seg, og at jeg kanskje må si ifra meg jobben 😔😔 Anonymkode: bae05...351 Hun er ikke pliktet til å være barnevakt. Dere kan jo spørre pent eller se etter barnevakt andre steder, finnes nettsider for å finne barnevakt Anonymkode: 7933e...f77 3
hvaom Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke pliktet til å være barnevakt. Dere kan jo spørre pent eller se etter barnevakt andre steder, finnes nettsider for å finne barnevakt Anonymkode: 7933e...f77 Okei , men ikke noen som kan komme en time eller to timer her og der? Det de spør om Endret 1. mars 2020 av hvaom
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 La meg understreke: Jeg synes du skal jobbe, og mannen ta forkurset. Hvis dere må prioritere bort er det din jobb for han MÅ ta det forkurset. Men ikke gi opp enda. Tenk dagmamma, Jeg er klar over at veldig mange har ferie i juli. Men ikke alle - du må finne den som ønsker å tjene en slant i juli som kan være dagmamma. Dette kan jo bli en ressurs senere også.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, hvaom skrev: Okei , men ikke noen som kan komme en time eller to timer her og der? Det de spør om Jo det er det sikkert. Sitly.no Anonymkode: 7933e...f77 1
Pillarguri Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 Du sier ingenting om svigermor er i jobb og må evt bruke ferien sin til barnepass. Er hun gammel, syk eller på andre måter redusert? Det kan være et veldig stort ansvar for en eldre person å passe små barn såpass mye. Jeg tenker at det må være mulig i juli mnd å finne en student som er villig til å jobbe for dere mot betaling. 13
Alvario Skrevet 1. mars 2020 #15 Skrevet 1. mars 2020 Det må da være flere ungdommer i nærheten som kunne ha tenkt seg en liten sommerjobb for å passe barn 2 timer 3-4 ganger i uken. Mine på 13 og 15 år både er trillepiker og barnevakter lange kvelder. 29
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #16 Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, Pillarguri skrev: Du sier ingenting om svigermor er i jobb og må evt bruke ferien sin til barnepass. Er hun gammel, syk eller på andre måter redusert? Det kan være et veldig stort ansvar for en eldre person å passe små barn såpass mye. Jeg tenker at det må være mulig i juli mnd å finne en student som er villig til å jobbe for dere mot betaling. Eldre?? Hun er ikke gammel altså, jogger og løper daglig. Hun kan vel bruke noen få timer innimellom? Jeg sier jo at jeg prøver så kveld og helger vakter den perioden. Anonymkode: bae05...351 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #17 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eldre?? Hun er ikke gammel altså, jogger og løper daglig. Hun kan vel bruke noen få timer innimellom? Jeg sier jo at jeg prøver så kveld og helger vakter den perioden. Anonymkode: bae05...351 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei , men de kan hjelpe oss , men vi kan ikke spør de kanskje tre fire ganger i uka, da må vi fordele disse barnevaktene. Anonymkode: bae05...351 Hvilket av disse to er det som gjelder? Hvis det er tre til fire ganger i uka i flere uker må dere finne en betalt dagmamma. Anonymkode: be757...c78 18
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #18 Skrevet 1. mars 2020 Så svigermor skal ikke få ferie i juli fordi du trenger barnepass? Det er deres barn, ikke svigermor sine. Ja, det hadde selvfølgelig vært svært praktisk hvis hun kunne. Men synes ikke du har noen rett til å være skuffet her. Svigermor på vår side er også helt «ferdig» med barnebarn og ønsker å fokusere på sitt liv. Det er hennes valg, hennes liv. Jeg har ikke noen rett til å sitte å vær skuffet fordi jeg ikke kan bestemme over hennes liv. Men du føler tydeligvis du har rett til å bestemme at hun «kan vel bruke noen få timer innimellom» på deres barn. Hva som gjør at du føler at du har denne «retten»? Jeg og mannen jobber forøvrig i et yrke som gjør at det er umulig for oss å ta ferie i juli når SFO er stengt. Ingen av våre besteforeldre har mulighet eller ønsker å være barnepass. Vi har løst det med å rett å slett betale barnevakt de dagene/timene kabalen ikke går opp. Foreslår at dere betaler en barnevakt, hvis ikke får du bare akspetere at barna må komme først. Anonymkode: 5b8ca...e62 12
Ulven Skrevet 1. mars 2020 #19 Skrevet 1. mars 2020 Har hun sagt nei må dere bare forholde dere til det. Så da må dere se på alternative løsninger som betalt barnevakt, student, venner etc. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #20 Skrevet 1. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så svigermor skal ikke få ferie i juli fordi du trenger barnepass? Det er deres barn, ikke svigermor sine. Ja, det hadde selvfølgelig vært svært praktisk hvis hun kunne. Men synes ikke du har noen rett til å være skuffet her. Svigermor på vår side er også helt «ferdig» med barnebarn og ønsker å fokusere på sitt liv. Det er hennes valg, hennes liv. Jeg har ikke noen rett til å sitte å vær skuffet fordi jeg ikke kan bestemme over hennes liv. Men du føler tydeligvis du har rett til å bestemme at hun «kan vel bruke noen få timer innimellom» på deres barn. Hva som gjør at du føler at du har denne «retten»? Jeg og mannen jobber forøvrig i et yrke som gjør at det er umulig for oss å ta ferie i juli når SFO er stengt. Ingen av våre besteforeldre har mulighet eller ønsker å være barnepass. Vi har løst det med å rett å slett betale barnevakt de dagene/timene kabalen ikke går opp. Foreslår at dere betaler en barnevakt, hvis ikke får du bare akspetere at barna må komme først. Anonymkode: 5b8ca...e62 Og bare leve på sosialen da, eller ?? Selge huset ??? Anonymkode: bae05...351
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå