Gå til innhold

Nekte tante samvær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Faren til barnet har en tante som har truet mor, kan mor da nekte henne samvær med barnet? Det skal sies at tante er ikke engasjert i barnets liv og har ikke sett barnet siden i høst før hun nå kommer på banen. Far stiller heller ikke opp på eget samvær og har ikke gjort dette siden jul. 

Anonymkode: ec997...ca5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du nekte tante samvær! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fint. Da skal jeg nemlig det. Er redd for å sende barnet mitt på samvær, redd for at hun skal nekte far å sende det tilbake. Hun har meninger og kommer med dem ut av det blå. I tillegg truet meg. Og dette er en tante som ikke er i livet til barnet.

Gjest Chroma
Skrevet

Hva truer hun med? Hun kan da ikke nekte far å sende barnet hjem igjen. Hvor gammelt er dette barnet? 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er snart 2 år. Det virker som hun styrer far for øyeblikket. Og det skal sies at far og jeg har hatt et relativt godt og respektfullt forhold helt til hun plutselig kom inn i bildet igjen ut av det blå. Jeg ønsker at barnet skal ha samvær med far (som forøvrig ikke følger opp). 

AnonymBruker
Skrevet

Hun har ingen rett på samvær, så ja du kan nekte henne. 

Anonymkode: fc0e0...46f

• Liker 3
Skrevet

Du kan selvsagt nekte at hun skal ha barnet. Er jo bare å ikke levere barnet det. 

Men: når barnet er hos far så kan ikke du diktere hvem han har besøk av eller bruker som barnevakt. Hvis det er så ille så må du snakke med ham. 

• Liker 7
Skrevet

Tanter har jo ikke krav på samvær, men hvor mannen tar med ungen under sitt samvær velger han jo selv, så sånn sett kan hun jo få samvær

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Du kan selvsagt nekte at hun skal ha barnet. Er jo bare å ikke levere barnet det. 

Men: når barnet er hos far så kan ikke du diktere hvem han har besøk av eller bruker som barnevakt. Hvis det er så ille så må du snakke med ham. 

Joda, hun kan det. Så lenge de skriver det i papirene (samværsavtalen). Har akkurat fylt ut de papirene og dette var bla et av spørsmålene:)

Anonymkode: 20461...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, hun kan det. Så lenge de skriver det i papirene (samværsavtalen). Har akkurat fylt ut de papirene og dette var bla et av spørsmålene:)

Meg igjen.. Jeg tenker ikke på besøk, men hvem som kan passe barnet:)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg igjen.. Jeg tenker ikke på besøk, men hvem som kan passe barnet:)

Ok hvis de er enige så kan de jo avtale det. Men det betinger jo at far er enig. Vi har forresten ikke noe om hvem som kan passe barnet i vår avtale, tror ikke akkurat at det er standard. 

Skrevet

Barnet har krav på samvær med foreldre, ikke tanter.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun får far til å ikke levere barnet tilbake, så ringer du barnevernet.

Hvis du skal nekte tanten å treffe barnet må du gjerne ha kontaktforbud? Er det drapstrusler, eller trusler om kidnapping av barn, eller hva er det? Det kan være vesentlig for hvorfor hun skal nektes kontakt.

Anonymkode: a6d9d...e33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse:

Hun kan vel uansett få far til å kidnappe barnet, uten å fysisk treffe barnet. Det er jo bare å ta manipuleringen på telefon.

Har hun truet med å skade barnet?

Anonymkode: a6d9d...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...