AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Hei Jeg er ikke kredittverdig. Har spart nok ek til leilighet,men får ikke lån. Har tenkt å spørre min bror om å kjøpe den, og overdra den til meg om 1mnd. Han har mulighet til det, og jeg betaler han tilbake 400k som han må legge ut. Men rent teknisk, går det? At han kjøper huset, og overdra den til meg? For da trenger jeg ikke å være kredittverdig for å få det til. For da faller ho lånet på meg. Lånet son banken ikke har villet gi i starten.. Anonymkode: 67182...696
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Og hvorfor tror du at banken vil gi deg lån når du har bolig? Tror du at de er forpliktet til det?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Nei, dette funker ikke. Du får fortsatt ikke lån. Anonymkode: 20ee3...78f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Lånet følger ikke huset, det vil fortsatt være broren din sitt lån. Har du fått avslag nå, vil du også få avslag på å overta lånet. (Og da sitter broren din der med lånet) Anonymkode: e8d39...5a8 1
Flamme Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Hvordan kan du ikke være kredittverdig men forsatt ha 400.000 kr? Kan du bruke noe av pengene på å bli kredittverdig? Du kommer ikke til å få lånet selv om huset blir overdratt til deg.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 Han kan overdra boligen til deg ja, men ikke lånet. Lånet følger person, ikke bolig. Så han vil isåfall sitte igjen som ansvarlig for lånet, som ikke lengre er sikret i fast eiendom, siden han ikke eier boligen lengre... Og om han eier bolig fra før, så er det høyere krav til egenkapital om han skal kjøpe en sekundær bolig. Og når boligen blir overdratt til deg, så må dere betale nye omkostninger. Så ja, rent teknisk: han kan kjøpe boligen, han kan overdra den til deg. Men du blir ikke mer kredittverdig, så lånet får du fortsatt ikke. Anonymkode: 60ab1...e07 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kan overdra boligen til deg ja, men ikke lånet. Lånet følger person, ikke bolig. Så han vil isåfall sitte igjen som ansvarlig for lånet, som ikke lengre er sikret i fast eiendom, siden han ikke eier boligen lengre... Og om han eier bolig fra før, så er det høyere krav til egenkapital om han skal kjøpe en sekundær bolig. Og når boligen blir overdratt til deg, så må dere betale nye omkostninger. Så ja, rent teknisk: han kan kjøpe boligen, han kan overdra den til deg. Men du blir ikke mer kredittverdig, så lånet får du fortsatt ikke. Anonymkode: 60ab1...e07 Det kravet gjelder kun Oslo- da må man ha 40% i EK. Resten av landet har samme krav som til primærbolig- 15%. Anonymkode: 4f3cd...a36
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Flamme skrev: Hvordan kan du ikke være kredittverdig men forsatt ha 400.000 kr? Kan du bruke noe av pengene på å bli kredittverdig? Du kommer ikke til å få lånet selv om huset blir overdratt til deg. Jeg er i samme situasjon. Har 400.000 i banken, men for lav inntekt til å få noe særlig i lån. Anonymkode: f4efc...a43
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 Ts her. Jeg har ikke hus, jeg leier. Jeg har ikke fast jibb, kun vikariat per idag, derfor ikke kredittverdig. Eller, at banken ikke innvilger lån. Anonymkode: 67182...696
Dillan Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 Et alternativ er å kjøpe sammen med bror, eller med bror som medlånetaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå