GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Hei Er registrert som arbeidsledig og får arbeidsledighetstrygd. Nå skal jeg ut i arbeidstrening og fikk beskjed fra nav om at jeg kunne fortsette å sende meldekort som før. Er det noe jeg må huske på å krysse av? Eller er d som før bare at man ikke skriver opp noen timer?? Skulle innom nav men med åpningstider 2 dager i uka og jeg jobbet begge dagene gikk ikke det. Vært inne på nav.no men fant ikke noe svar på det. Prøvde å ringe men med en vente tid på 7 minutter begge gangene jeg prøvde siste uka så fikk jeg det ikke til. Regner med det fins noen på kg som har prøvd dette før😊🙏🏼
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 6 minutter siden, Bente1234 skrev: Hei Er registrert som arbeidsledig og får arbeidsledighetstrygd. Nå skal jeg ut i arbeidstrening og fikk beskjed fra nav om at jeg kunne fortsette å sende meldekort som før. Er det noe jeg må huske på å krysse av? Eller er d som før bare at man ikke skriver opp noen timer?? Skulle innom nav men med åpningstider 2 dager i uka og jeg jobbet begge dagene gikk ikke det. Vært inne på nav.no men fant ikke noe svar på det. Prøvde å ringe men med en vente tid på 7 minutter begge gangene jeg prøvde siste uka så fikk jeg det ikke til. Regner med det fins noen på kg som har prøvd dette før😊🙏🏼 Er det dagpengene som er lønna di? Eller har du gått med på noe enda verre? Du skal svare JA på spørsmålet om du deltar på tiltak fra NAV, der skriver du inn timene du jobber. Dette er enkelt, står forklart når du sender meldekortet. Anonymkode: 4c0eb...fb2
GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det dagpengene som er lønna di? Eller har du gått med på noe enda verre? Du skal svare JA på spørsmålet om du deltar på tiltak fra NAV, der skriver du inn timene du jobber. Dette er enkelt, står forklart når du sender meldekortet. Anonymkode: 4c0eb...fb2 Ok hilsen en dummies men jeg sendte ett melde kort men arbeidstrening sto ikke nevnt under tiltak derfor jeg ble litt i tvil. Gjør jeg en feil der risikerer jeg å gå uten penger i 14 dager. Vet hvor firkanta det er der.
GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2020 Nå når jeg har jobbet litt har jeg fyllt ut antall timer jeg har jobbet og fått tilsvarende trekk i trygden fra nav. Hvis jeg misforstår det der og skriver full arbeidstid så trekker de alt og jeg sitter igjen med null kr. Vil være 200% sikker på å fylle ut rett men da har jeg selvsagt ikke krysset av for tiltak. D blir sikkert anderledes hvis en krysser av for tiltak. I tillegg savner jeg sykepenger fra nav som jeg sendte inn 10.1 og var registrert hos dem 21.1. Var sykmeldt i 2,5 uke pga en operasjon. Hvor treigt er systemet egentlig . Ikke fått svar en gang.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Du må skrive det som TILTAK, ellers blir du trekkt! Arbeid er Arbeid, tiltak er tiltak! Anonymkode: 4c0eb...fb2 2
GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2020 Ja dagpenger blir lønna mi. Var ikke noe alternativ.
GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må skrive det som TILTAK, ellers blir du trekkt! Arbeid er Arbeid, tiltak er tiltak! Anonymkode: 4c0eb...fb2 Ok tusen takk det var det der jeg var usikker på. 🤗👍🏻
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 15 minutter siden, Bente1234 skrev: Ok tusen takk det var det der jeg var usikker på. 🤗👍🏻 OBS, er du sikker på dette er arbeidstrening? Eller får du lønn av noen andre? Ettersom du sier: "NAV sa jeg skulle sende meldekort som før" Anonymkode: 4c0eb...fb2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 Arbeidstrening er tiltak, og du skal krysse av på tiltak de dagene du er i arbeidstrening. Krysser du av på jobb så blir du trekt, arbeidstrening er ikke jobb. For at det skal regnes som jobb så skal du bli lønnet av arbeidsgiver, det gjør man ikke på arbeidstrening. Den enkleste måten å spørre på er å gå inn på aktivitetsplanen din, der i dialogen kan du skrive direkte til din veileder. Mye enklere enn å gå ned på lokalkontoret. Du kan også skrive inn som et spørsmål på Din side, da svarer ofte kontaktsenteret, når det er slike generelle spørsmål. Anonymkode: bb41a...833 1
Cordelia Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidstrening er tiltak, og du skal krysse av på tiltak de dagene du er i arbeidstrening. Krysser du av på jobb så blir du trekt, arbeidstrening er ikke jobb. For at det skal regnes som jobb så skal du bli lønnet av arbeidsgiver, det gjør man ikke på arbeidstrening. Den enkleste måten å spørre på er å gå inn på aktivitetsplanen din, der i dialogen kan du skrive direkte til din veileder. Mye enklere enn å gå ned på lokalkontoret. Du kan også skrive inn som et spørsmål på Din side, da svarer ofte kontaktsenteret, når det er slike generelle spørsmål. Anonymkode: bb41a...833 This! Bare kryss av for tiltak de dagene du er i praksis.
GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 1. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidstrening er tiltak, og du skal krysse av på tiltak de dagene du er i arbeidstrening. Krysser du av på jobb så blir du trekt, arbeidstrening er ikke jobb. For at det skal regnes som jobb så skal du bli lønnet av arbeidsgiver, det gjør man ikke på arbeidstrening. Den enkleste måten å spørre på er å gå inn på aktivitetsplanen din, der i dialogen kan du skrive direkte til din veileder. Mye enklere enn å gå ned på lokalkontoret. Du kan også skrive inn som et spørsmål på Din side, da svarer ofte kontaktsenteret, når det er slike generelle spørsmål. Anonymkode: bb41a...833 Veileder har ferie mesteparten av året tror jeg nå har hun ferie i 14 dager igjen. Sist var hele desember ... men nå flytter jeg og aner ikke hvordan d blir med veileder da. Ja det er tiltak. Ingen lønn fra arb.giver. Tenkte jeg skulke ha tjent litt ekstra men d går jo ikke hvis nav da trekker for ekstra timer jeg jobber.
Strippern Skrevet 1. mars 2020 #12 Skrevet 1. mars 2020 Hei takk for sist .Går du på tiltak, ja en må jo ha noe penger å leve av, .Ser du sier du skal flytte, Går det Ann og spørre hvor?
GrønnNellik68 Skrevet 1. mars 2020 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, Strippern skrev: Hei takk for sist .Går du på tiltak, ja en må jo ha noe penger å leve av, .Ser du sier du skal flytte, Går det Ann og spørre hvor? Namsos
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 6 timer siden, Bente1234 skrev: Veileder har ferie mesteparten av året tror jeg nå har hun ferie i 14 dager igjen. Sist var hele desember ... men nå flytter jeg og aner ikke hvordan d blir med veileder da. Ja det er tiltak. Ingen lønn fra arb.giver. Tenkte jeg skulke ha tjent litt ekstra men d går jo ikke hvis nav da trekker for ekstra timer jeg jobber. Selv om veileder har ferie så er det noen andre som skal være vikaren og svare på spørsmål. Om du ikke får svar så kan du sende inn en serviceklage. Hvis du flytter til ny kommune så må du si ifra til nav, da blir du overflyttet til nytt lokalkontor og får ny veileder. Ellers så vil ikke du merke noe på det mtp ytelse. Men, si i fra. Det lønner seg alltid å jobbe. Når du jobber så får du jo full lønn, på dagpenger så får du 62,4 % av lønnen du tjente året før. Så du vil sitte igjen med mer penger. Hvis du jobber opp til 50% av tiden så trekker de for de timene du har jobbet. Jobber du over 50% faller hele ytelsen bort de 14 dagene. Anonymkode: bb41a...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå