AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Jeg har nylig fått en jobb innen kundeservice, som jeg i utgangspunktet trives veldig godt med. Det eneste problemet er min kollega som sitter ved siden av meg i det åpne kontorlandskapet. Hun har det man kan kalle munndiare. Legger ut i det vide og det brede om ekteskapsproblemer, hvilke klær ungene hadde på seg i helgen,hvordan hun lever med en kronisk tarmsykdom, hvor slekten til bestemoren kommer i fra osv osv.. listen over mer eller mindre uinteressante tema hun starter å snakke om er nærmest endeløs. Hun sitter ofte å prater veldig høyt, for å kommunisere med en annen dame på kontoret som sitter noen meter unna. Ofte mens jeg sitter i telefonsamtaler med kunder hører jeg knapt hva kunden sier når disse to er igang. I tillegg sliter det veldig på konsentrasjonen min når jeg skal registrere saker i etterkant av en kundesamtale. Ofte, hvis hun føler hun har hatt vanskelige/urimelige kunder på telefonen, skal hun fortelle oss alle om saken rett etter hun har avsluttet kundesamtalen. I tillegg sitter hun ofte og ler høyt eller kommer med utrop for å påkalle vår oppmerksomhet, slik at vi skal spørre hva det er. Dette genererer veldig mange meningsløse samtaler, og andre kollegaer henger seg på. Vi har ikke free seating og har heller ikke mulighet for det så jeg må sitte ved siden av henne. Når det har stått på som verst har jeg bedt henne dempe seg, og det gjør hun - i noen få minutter. Så er det i gang igjen. Ssken er at det nå nærmer seg medarbeidersamtale med sjefen, og jeg ønsker å ta dette opp på en lur måte. Det virker som sjefen har en god tone med denne ansatte, og hun er tross alt flink i jobben sin. Derfor ønsker jeg ikke å si noe i retning av at «xxxxx maser så mye at jeg ikke får gjort jobben min skikkelig». Jeg må si noe på en smartere måte som ikke slår tilbake på meg selv. Men er litt usikker på hvordan..Har noen gode råd å komme med? Har dere opplevd lignende selv og hva gjorde dere? Anonymkode: a7443...9e9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Hvis hun er godt likt, flink i jobben sin, andre henger seg på når hun prater, og sjefen liker henne, så er det kanskje ikke henne som må endres? Kan ikke si noe annet enn at jeg ikke er så begeistra for slike selv. Men - man vil alltid møte på disse, særlig på kundesentre. Så for meg passer det best med jobb der jeg kan ta på støydempende headset, og stenge verden ute. Anonymkode: 1a639...092
punkyB Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Da hadde jeg rett og slett sagt fra om at du blir forhindret i å gjøre jobben din fordi kollega x snakker ganske høyt om ting som ikke har med jobben å gjøre. Så hadde jeg forventet at det ble tatt tak i. Du kan jo umulig være den eneste som blir forstyrret av dette heller. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Be om å få bytte plass. Anonymkode: 991b7...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Bytt plass, spør på en fint måte. Ellers ville jeg slutta i jobben, orker ikke inngå komprimi lenger i livet. Er for gammel til det nå Livet er kort! Anonymkode: 3764c...605 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun er godt likt, flink i jobben sin, andre henger seg på når hun prater, og sjefen liker henne, så er det kanskje ikke henne som må endres? Kan ikke si noe annet enn at jeg ikke er så begeistra for slike selv. Men - man vil alltid møte på disse, særlig på kundesentre. Så for meg passer det best med jobb der jeg kan ta på støydempende headset, og stenge verden ute. Anonymkode: 1a639...092 Dette er det dummeste jeg leser inne. Satt på spissen: en elev støyer og bråker, men han er jo så godt likt så han må jo bare få holde på så må de som blir forstyrret av det takle det, evt bytte skole. Bråkefolk finnes enten man er 10 eller 50 år. En skulle bare tro at voksne mennesker har selvregulering på det feltet og vet å dempe seg på jobb. Hadde tatt det opp med sjefen, bare si det som det er. Hvis hn holder med denne bråkedama så vet du hvor landet ligger. Anonymkode: 0258b...b7c 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er det dummeste jeg leser inne. Satt på spissen: en elev støyer og bråker, men han er jo så godt likt så han må jo bare få holde på så må de som blir forstyrret av det takle det, evt bytte skole. Bråkefolk finnes enten man er 10 eller 50 år. En skulle bare tro at voksne mennesker har selvregulering på det feltet og vet å dempe seg på jobb. Hadde tatt det opp med sjefen, bare si det som det er. Hvis hn holder med denne bråkedama så vet du hvor landet ligger. Anonymkode: 0258b...b7c Forstår du ikke har vært innom koronatrådene. Jeg sier jo selv at jeg er uenig i atferden. Men TS forstår jo hvor landet ligger når hun ramser opp alle som liker personen, inkludert at hun må finne en snedig måte å fortelle det til sjefen. Derav min anbefaling om å bytte jobb i stedet for å gjøre seg selv dønn upopulær. Anonymkode: 1a639...092
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Be om å få et støydempende headsett. Da hører du kun kunden, og du kan beholde det på også etterpå når du skal gjøre dine notater. Problem løst. Anonymkode: b1b63...dd7 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår du ikke har vært innom koronatrådene. Jeg sier jo selv at jeg er uenig i atferden. Men TS forstår jo hvor landet ligger når hun ramser opp alle som liker personen, inkludert at hun må finne en snedig måte å fortelle det til sjefen. Derav min anbefaling om å bytte jobb i stedet for å gjøre seg selv dønn upopulær. Anonymkode: 1a639...092 Jeg har ikke «ramset opp alle som liker personen». Jeg nevnte at det virker som sjefen har en god dialog med henne. Det har han også med meg, og med de andre. Hvorvidt de andre liker måten hun er på så godt vet jeg ikke. Det alltid hun som starter disse samtalene, ikke de. Når hun er fraværende er alt mye roligere. Det sier meg at de kanskje egentlig setter pris på ro og fravær av snakking hele tiden de også. Jeg slutter selvsagt ikke i en drømmejobb pga dette. ts Anonymkode: a7443...9e9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Be om å få et støydempende headsett. Da hører du kun kunden, og du kan beholde det på også etterpå når du skal gjøre dine notater. Problem løst. Anonymkode: b1b63...dd7 Ja, dette skal jeg også ta opp med han. Har tenkt å be sjefen om å få bruke et annet headsett som stenger mer av støyen fra omgivelsene ute. Vi har en regel om at vi kan be om dette, så lenge vi betaler mellomlegget selv. Anonymkode: a7443...9e9
Sandie Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Derav min anbefaling om å bytte jobb i stedet for å gjøre seg selv dønn upopulær. Anonymkode: 1a639...092 Noen må jo ta den kampen. Kan godt være at det er andre ansatte som også opplever en masete kollega som et forstyrrende element.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå