AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Hei, jeg har blitt kjent med en ny jente og har ikke så mange venner selv. Hun har forklart at hun er syk så hun ikke kan være sammen så ofte men hadde dere giddet å bruke tid på en dere egentlig ikke kjenner når hun bare kan møtes en gang i måneden? Vil dere kalle det vennskap eller bekjentskap da? Hvor nære går det an å bli når man ses så sjeldent? Jeg har venninner jeg har kjent godt i mange år men bare ser en gang i året nå og vi er like gode venner men syns det kanskje er litt vanskelig å bli nye venninner når man prøver å bli kjent men ikke kan møtes oftere? Anonymkode: d522c...4cb
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Jeg synes det er toppers å ha venninner som er mer sporadiske. De er veldig fornøyd med "avtalen" de også, for livet er travelt og det er følelsen vi har når vi er sammen som teller. Anonymkode: e614a...f71 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 Det er ikke antallet ganger man møtes som er det viktige, men hvordan man har det sammen når man treffes. Du burde endre innstillingen din til å bli mer åpen og inkluderende, og sette pris på tiden dere kan få sammen, selv om det ikke er så ofte. Det er jo en grunn til at hun ikke orker å møtes så mye som du skulle ønske. Anonymkode: 4c364...421 10
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Hei jeg skjønner dere to over her men jeg mener å inngå nye vennskap på denne måten? Jeg er enig om det hadde handlet om vennskap som allerede var godt etablert. Jeg syns bare det er vanskelig å bli kjent med noen man er med så sjeldent Anonymkode: d522c...4cb
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg skjønner dere to over her men jeg mener å inngå nye vennskap på denne måten? Jeg er enig om det hadde handlet om vennskap som allerede var godt etablert. Jeg syns bare det er vanskelig å bli kjent med noen man er med så sjeldent Anonymkode: d522c...4cb Ja jeg tror det vil dabbe veeeldig fort ut da ja. Anonymkode: 4350d...cd6
exictence Skrevet 1. mars 2020 #6 Skrevet 1. mars 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har blitt kjent med en ny jente og har ikke så mange venner selv. Hun har forklart at hun er syk så hun ikke kan være sammen så ofte men hadde dere giddet å bruke tid på en dere egentlig ikke kjenner når hun bare kan møtes en gang i måneden? Vil dere kalle det vennskap eller bekjentskap da? Hvor nære går det an å bli når man ses så sjeldent? Jeg har venninner jeg har kjent godt i mange år men bare ser en gang i året nå og vi er like gode venner men syns det kanskje er litt vanskelig å bli nye venninner når man prøver å bli kjent men ikke kan møtes oftere? Anonymkode: d522c...4cb Jeg har gode venninner som jeg ikke ser så ofte, kanskje perioder ofte, og så lang tid vi ikke høres. Ta kontakt med henne når du føler for det, men ikke kjempe mange ganger dersom hun aldri tar initiativ, eller at hun alltid svarer nei og er avvisende. Det merker du. Jeg kan godt finne på å ta kontakt med noen jeg ikke har sett eller hørt fra på lenge. Jeg ser på mange som venner, selv om jeg ikke har hyppig kontakt. Det er vel ikke det som teller. Det som teller er å ha god kontakt når man er sammen, ikke hvor ofte man er sammen. Som sagt, jeg kaller det vennskap selv om jeg ser vedkommende bare 1 gang i mnd. Synes 1 gang i mnd høres ofte ut, faktisk. Nær vennskap utvikles over lang tid, og ofte er det vel sånn at det ikke er for ofte at man møtes eller snakkes. Hvis nye bekjentskaper kontakter med veldig ofte, synes jeg kanskje det er litt rart og kanskje litt innpåsliten, jeg vet ikke. Men at de noen ganger tar kontakt innimellom er jo bare veldig koselig. "men hadde dere giddet å bruke tid på en dere egentlig ikke kjenner når hun bare kan møtes en gang i måneden?" Ja, selvfølgelig, vil jeg si. Jeg synes det er rart at du i det hele tatt stiller det spørsmålet. Kontakt henne nå og da. Hyggelig det. Endret 1. mars 2020 av exictence 1
Gjest ti10 Skrevet 1. mars 2020 #7 Skrevet 1. mars 2020 Jeg skjønner hva du mener, det er greit å møte folk du kjenner godt en gang i måneden eller sjeldnere, da har man et grunnlag. Med en ny person må man på en måte begynne på nytt hver gang hvis det går lang tid mellom hver gang man treffes. Er det mulig å ha kontakt med henne uten å møtes fysisk? For da blir det jo annerledes, da er det jo mulig å bli kjent. Ellers hadde jeg kanskje satset på å bli kjent med flere, og heller møte henne når hun kan. Det kan jo endre seg, kanskje hun orker mer senere.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Skrevet 1. mars 2020 Herregud for noen problemstillinger man kan lese om her inne! 😂 Derfor jeg er her inne, er så mye sykt å lese. Anonymkode: 26298...982
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg tror det vil dabbe veeeldig fort ut da ja. Anonymkode: 4350d...cd6 Ja er det jeg føler også... 2 timer siden, ti10 skrev: Jeg skjønner hva du mener, det er greit å møte folk du kjenner godt en gang i måneden eller sjeldnere, da har man et grunnlag. Med en ny person må man på en måte begynne på nytt hver gang hvis det går lang tid mellom hver gang man treffes. Er det mulig å ha kontakt med henne uten å møtes fysisk? For da blir det jo annerledes, da er det jo mulig å bli kjent. Ellers hadde jeg kanskje satset på å bli kjent med flere, og heller møte henne når hun kan. Det kan jo endre seg, kanskje hun orker mer senere. Ja det er det at man må begynne på nytt, får ikke knyttet noe ordentlig bånd, inkludert hverandre i livet sitt, dele personlige ting for man vet ikke hvor man egentlig har personen.. Nei hun er bipolar så hun er helt fraværende og ønsker /klarer ikke ha kontakt i dårlige faser. Så det er kun når hun har en god dag og ikke skal møte andre hun kjenner at hun ringer til meg og kan/vil møtes. Hun sier hun vil være venn men jeg syns det er vanskelig å bygge opp et grunnlag for et tett vennskap når det er sånn Anonymkode: d522c...4cb
Daria Skrevet 1. mars 2020 #10 Skrevet 1. mars 2020 Har det så mye å si så lenge dere har det hyggelig når dere møtes? Alle vennskap må ikke være kjempenære og tette og hyppige. Det er få av vennene mine jeg ser så ofte, at vi ikke vet alt som skjer i hverandres liv på dag-til-dag-basis, utover et og annet innlegg i sosiale medier, er ikke det som avgjør hvor godt og ekte vennskapet er.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Skrevet 1. mars 2020 Jeg synes det er greit med en gang i måneden, så lenge initiativene er gjensidige. Men da bør man ha flere venner. Anonymkode: e3081...c02
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Skrevet 1. mars 2020 Er det meg du skriver mon tro? Jeg er i den situasjonen at jeg er syk, jeg har utviklet en psykisk lidelse som virker veldig sterkt inn på relasjoner, jeg går i heftig terapi for å greie ut de aller vanskeligste relasjonene jeg har, som famile, og kjæreste/ekskjæreste. Jeg møtte en dame som.jeg vet hvem er fra tidligere, hun vil være venn, bli kjent, og det krever selvfølgelig å knytte bånd. Jeg føler jeg er veldig sårbar i denne tilstanden jeg er i nå. Jeg har 4-5 venner jeg definerer som nære, og jeg jobber knallhardt for å ikke isolere meg fullstendig fra disse, som jeg har hatt i mange mange år, noen aå lenge som opp mot 30 år. Der er ekstremt krevende for meg å skulle inngå nye relasjoner nå, set er ingenting i veien med denne damen, har alltid tenkt på henne aom bpde velsig fin og spennede person. Men jeg vet at hun er mye ensom, og forsøker å utvide nettverket sitt. Jeg er ikke o den situasjonen at jeg kan være den personen hun trenger. Samtidig trigger hun meg veldig (uten at hun gjør noe galt), og det ødelegger behandlingen. Jeg bruker masse tid hoa psykologen på å greie å forholde meg til henne, når keg egentlig trenger å konsentrere meg om helt andre ting. Jeg skulle faktisk ønske at hun bare kunne backe unna, Så lenge hun ikke forholde seg til meg som det jeg er, en nesten fremmed. Og jeg blir faktisk ganske forbannet også nå. Fordi hun ikke gir seg, gir keg av og til etter og vi treffes, ellers ringes. Men da blir det alltid bare mer spørsmål om å finne på ting. Det er som om keg forsøker å gi lillefingeren, så ryker hele hånden. Når hun i tillegg vet om at jeg er syk (møttes ifbm med behandling) synes jeg hun burde forstå, eller ihvertfall respektere at jeg ikke verken kan eller vil begi meg ut på dette nå. Det er som å skulle begynne dating dagen etter du har blitt dumpa. Jeg er ikke klar, jeg har så lite å gi, og det jeg har ønsker jeg å bruke på de vennene jeg har og er trygge på. Jeg trenger å bruke tid på meg. Jeg er syk, Anonymkode: 2cb92...c5d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #14 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Der er ekstremt krevende for meg å skulle inngå nye relasjoner nå, set er ingenting i veien med denne damen, har alltid tenkt på henne aom bpde velsig fin og spennede person. Men jeg vet at hun er mye ensom, og forsøker å utvide nettverket sitt. Jeg er ikke o den situasjonen at jeg kan være den personen hun trenger. Samtidig trigger hun meg veldig (uten at hun gjør noe galt), og det ødelegger behandlingen. Jeg bruker masse tid hoa psykologen på å greie å forholde meg til henne, når keg egentlig trenger å konsentrere meg om helt andre ting. Anonymkode: 2cb92...c5d Takk for et opplysende innlegg. Det er jo lett for oss friske å ikke kunne helt forestille seg hvordan det er for en som er syk. Så det er sikkert lurt for TS å bare la det være opp til denne damen å ta initiativ neste gang. Og heller satse mer på å få flere venner. Anonymkode: e3081...c02
Tough cookie Skrevet 1. mars 2020 #15 Skrevet 1. mars 2020 Gode venner er som stjerner, du ser de ikke alltid men du vet at de er der😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå