AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #1 Skrevet 1. mars 2020 Hei! Kanskje kvinneguiden ikke er rett forum å spør om dette, men kan jo vær noen her som har kjennskap til hva jeg spør om... Milforum og diskusjon.no sitt forsvaret underkategori virket ikke særlig aktivt... Og siden jeg er jente så leser jeg mer på kvinneguiden Jeg har veldig lyst til å søke på forsvarets flygerutdanning. Vil aller helst bli helikopterpilot og jobbe i redningshelikopter... Jeg er i veldig god fysisk form (har nok en del idrettsgener, veldig mange i familien min er toppidrettsutøvere og jeg har selv vært på junior nasjonalt nivå i en idrett) Så jeg klarer alle fysiske krav til opptaksprøven med god margin. I tillegg tror jeg at jeg har over gjennomsnittet høy IQ (tok Mensa sin internett test og fikk 128 i resultat, antar at test i virkeligheten er betydelig lavere, men fortsatt over gjennomsnittet forhåpentligvis?) Siden de tester IQ og masse annet. Også holder jeg på med en ekstremsport nå, nå takler godt stress, selv om det nok blir en annen type enn som pilot. Siden det er så veldig få som går videre fra opptaksprøven, av ekstremt mange søkere, så virker det jo som om man må være et super menneske for å komme inn... Eller kan det handle om at mange som søker, egentlig ikke er i så god fysisk og psykisk form? Anonymkode: 5de5e...965
mmd Skrevet 1. mars 2020 #2 Skrevet 1. mars 2020 Ingen anelse, men husk at det finnes flere flygerutdanninger i Norge, f.eks. en som er offentlig finansiert (UTSA).
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #3 Skrevet 1. mars 2020 I Forsvaret er det tøft å komme gjennom utdanningen, kjenner noen som har klart det, mens andre (flinke folk) ikke klarte å gjennomføre. Du kan lese mer her: https://forsvaret.no/flyger Anonymkode: ebcb9...3a7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #4 Skrevet 1. mars 2020 Det er et trangt nåløye men noen klarer det alltid. Husk synskrav, hørsel og tenner(plomber) Fysisk ser det bra ut men forsvaret kjører egne evnetester hvor man bør score høyt. Skalaen går mellom 1 og 9. For å få jobb i forsvaret er 5 minimum. Men du bør nok ligge på minst7-8 et sted (usikker her) men trene på slike tester kan hjelpe. Komme inn i tankesett OL. Det viser seg at slike jobber ofte går i arv. Piloter forbereder egne barn slik at de stiller bedre forberedt. På pilot utdanningen er det rask progresjon. Dvs stort pensum som må læres på kort tid og flere faller av underveis etter at de har kommet inn. Hvis mor og far har tilgang på pensum, checklister osv kan egne barn lære seg dette på forhånd og stille bedre forberedt. Anonymkode: d726b...796
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #5 Skrevet 1. mars 2020 Det som er veldig viktig for flygere er at de kan jobbe under press, ikke gjøre feil og holde roen i alle situasjoner. Det er hva som skiller flygere fra resten av oss. I tillegg til å være i god form og smarte. Anonymkode: 23b82...9ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå