AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #1 Del Skrevet 29. februar 2020 Er blitt alene med tre barn helt plutselig. Barnevernet oppleves som en stor hjelp, jeg har selv kontaktet dem. Men hva slags avlastning kan de sette inn? har fått tilbud om besøkshjem, noe jeg ikke ønsker ta i mot før barna er tryggere. Man har barnevernet mulighet for å sette inn praktiske tiltak, som feks vaskehjelp hver 14 dag eller handlehjelp....eller noen som tok ungene med seg i et par timer annen hver lørdag feks...? Anonymkode: f777e...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #2 Del Skrevet 29. februar 2020 Du kan dessverre ikke få hjelp til praktiske tiltak via barnevernet, men om du selv har en tilstand eller diagnose så kan du få det dekket via andre tjenester i kommunen. Men du kan få hjelp til støttekontakt eller se om de kan få noen som er støttekontakt først så besøkshjem etterhvert, eller fungere som begge delene. Vet ikke om kommunen din har Home Start? Det er en ordning, lavterskel i kommunen, hvor de har kurset en del frivillige som kan hjelpe deg med både litt praktiske ting og barnepass. Lykke til! Anonymkode: 61e78...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #3 Del Skrevet 29. februar 2020 Nei, barnevernet har ikke tiltak som vaskehjelp og handlehjelp. Vaskehjelp kan du jo betale for selv om du har behov for det. Nå aner jeg ikke grunnlaget for at du får tilbud om besøkshjem etter barnevernsloven, men det er jo en grunn for det. Så går ut i fra at familien har behov for hjelp. Om du ikke vil ha besøkshjem, kan du jo eventuelt høre om fritidskontakt til barna ett par timer i uken. Anonymkode: ec259...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #4 Del Skrevet 29. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan dessverre ikke få hjelp til praktiske tiltak via barnevernet, men om du selv har en tilstand eller diagnose så kan du få det dekket via andre tjenester i kommunen. Men du kan få hjelp til støttekontakt eller se om de kan få noen som er støttekontakt først så besøkshjem etterhvert, eller fungere som begge delene. Vet ikke om kommunen din har Home Start? Det er en ordning, lavterskel i kommunen, hvor de har kurset en del frivillige som kan hjelpe deg med både litt praktiske ting og barnepass. Lykke til! Anonymkode: 61e78...cb9 Glemte også å si at du kan få hjelp til å få dekket fritidsaktiviteter til ungen evt også. Anonymkode: 61e78...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 1. mars 2020 #5 Del Skrevet 1. mars 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #6 Del Skrevet 1. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemte også å si at du kan få hjelp til å få dekket fritidsaktiviteter til ungen evt også. Anonymkode: 61e78...cb9 Det må først søkes nav, og dekker ikke nav det så må du ta med det skriftlige avslaget til barnevernet og da kan de kanskje dekke det. Eller så har røde kors og gjensidige et samarbeid om å dekke fritidsaktiviteter for barn, det kan barnevernet hjelpe til med å søke Anonymkode: 8b159...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #7 Del Skrevet 1. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er blitt alene med tre barn helt plutselig. Barnevernet oppleves som en stor hjelp, jeg har selv kontaktet dem. Men hva slags avlastning kan de sette inn? har fått tilbud om besøkshjem, noe jeg ikke ønsker ta i mot før barna er tryggere. Man har barnevernet mulighet for å sette inn praktiske tiltak, som feks vaskehjelp hver 14 dag eller handlehjelp....eller noen som tok ungene med seg i et par timer annen hver lørdag feks...? Anonymkode: f777e...5a0 Du kan hvertfall få ett besøkshjem f.eks annenhver helg, eller en støttekontakt som kan finne på noe med de ett par timer i uka. Anonymkode: c95db...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #8 Del Skrevet 1. mars 2020 Kan man selv velge hvem som skulle vært besøkshjem evt...jeg mener, det ville jo hjelpe om barna kunne vært hos noen de kjenner fra før og er trygge på. Feks familien til venner...? Anonymkode: f777e...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #9 Del Skrevet 1. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man selv velge hvem som skulle vært besøkshjem evt...jeg mener, det ville jo hjelpe om barna kunne vært hos noen de kjenner fra før og er trygge på. Feks familien til venner...? Anonymkode: f777e...5a0 Ja det kan du, men de må godkjennes. Men hvorfor ordner du ikke dette selv? Om du føler for at de skal hjelpe med ditt nettverk så be om nettverksmøte. Anonymkode: 577c2...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #10 Del Skrevet 1. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man selv velge hvem som skulle vært besøkshjem evt...jeg mener, det ville jo hjelpe om barna kunne vært hos noen de kjenner fra før og er trygge på. Feks familien til venner...? Anonymkode: f777e...5a0 Ja det er mulig Anonymkode: 407c4...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #11 Del Skrevet 1. mars 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan du, men de må godkjennes. Men hvorfor ordner du ikke dette selv? Om du føler for at de skal hjelpe med ditt nettverk så be om nettverksmøte. Anonymkode: 577c2...c4d Fordi jeg tenkte kanskje de kunne få noe betalt...? Anonymkode: f777e...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #12 Del Skrevet 1. mars 2020 Pass på å ikke spørre eller ta imot for mye hjelp, da kan de plutselig få for seg at du er en dårlig forelder, og da kan de fatte tvangsvedtak og ta ungen din. Anonymkode: 6dc08...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #13 Del Skrevet 1. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg tenkte kanskje de kunne få noe betalt...? Anonymkode: f777e...5a0 Mine minste er på overnatting hos venninne av meg som har barn på samme alder 1 gang hver andre mnd. Så har vi de barna her på overnatting tilsvarende. Så en helg i mnd er det kun eldste og meg. Anonymkode: 577c2...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå