Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å finne kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Min erfaring er at damer setter så store urealistiske krav til meg samt de går etter penger. Det er såpass avtennende i seg selv at jeg får innovertiss. Det er skremmende mange som bare går etter hvor høy inntekt du har og matrielle goder altså status. Det er svært få som ser meg og de som ser meg har jeg veldig liten kjemi med.

Mange kvinner får napp på dette til billige menn som løper etter for alt det er verdt og dama bruker musa si for å melke goder og penger ut av mannen. Sånn sett er jo dette prostitusjon. 

Så har du de som tar alt og alle uansett. Mange menn sitter i denne gruppa. For de fleste om ikke alle damer ser egentlig ikke på dem. Det er bare den hotte 10% gruppa av menn som kan velge og vrake i damer. Resten kan gå et helt liv uten å få et eneste napp om ikke dama selger seg inn med musa si for økonomiske goder og ikke kjærlighet. 

Dette vises jo godt fordi damer har veldig lett for å bare hoppe over på ny partner noe mange menn ikke har. Det er jo fordi de ikke har følelser for mannen, men bare er det for økonomisk gevinst og status. 

Så har du noen få damer som ikke har disse antennene eller den evnen til å manipulere slik de fleste andre gjør. De damene som faktisk er ute etter gjensidig kjærlighet. De må jobbe seg igjennom dungen av brente menn som også har gitt opp å finne ei normal oppegående dame for å bygge en varig relasjon bygd på kjærlighet. De bare puler rundt fordi de ikke orker å binde seg da de uansett blir dumpet og såret av damer ute etter bekreftelse og penger. 

Derfor tar det tid for deg som vil finne kjærligheten for det er ikke enkelt å finne den i dagens overfladiske bruk og kast samffunn.

Klarer ikke engang sette meg inn i tankegangen til damer som ønsker penger. Jeg har hatt flere menn etter meg med MYE penger, stor leilighet og fet bil, men jeg følte ingen gnist så da var tanken på forhold rett og slett ubegripelig for meg, man har ett liv, så skal man leve uten kjærlighet bare for materielle goder? For noen tomme mennesker dette må være, syns synd på dem. Dog hadde kanskje livet vært enklere om jeg var slik, da jeg selv ikke har god råd, disse mennene hadde definitivt reddet meg fra en ikke så heldig økonomisk situasjon. Men det er ikke snakk om å når jeg ikke er forelsket eller føler det er riktig, da er jeg heller alene. De jeg har vært forelsket i hadde normal økonomi, han ene var konkurs og slet. Jeg var helt svimlende forelsket i han og han oppførte seg som om han også var det, frem til han skjønte at jeg ønsket et forpliktende forhold og han styrtet ut av livet mitt. Jeg var god nok for moro, men ikke forhold i hans øyne, samme har jeg opplevd med et par andre menn. Likevel nekter jeg å bli en av disse bitre menneskene med avstumpet følelsesliv, jeg må velge å tro at det finnes en mann der ute som vil elske den hengivne, lidenskapelige  og lojale siden av meg, og aldri vil la meg gå.

Anonymkode: e13aa...43e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umm allerede i første paragraf så innrømmer su jo at du ikke vil ha kvinner som vil ha deg. Det er så typisk menn. Du vil ha kravstore gold diggere ikke sant? 

Anonymkode: 8a92e...dbc

Hvordan klarer du å tolke det utav innlegget mitt?

Det står jo klart og tydelig at jeg ikke vil ha damer som går etter rikdom, men går etter meg som person og mann. Går de etter rikdom så er de i min verden overfladiske og mere "prostituerte" enn forelsket.

AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 16.43, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så lei av at alt som skjer i Norge skal forklares med dette, til og med i tilfeller der det ikke gir noe mening. I mange land i Europa må man ikke lenger skaffe og beholde en partner. Europeere generelt, ikke bare skandinavere, er "gamle" når de gifter seg eller får barn. 28 år gammel singel kvinne er ikke noe unikt for Norge eller Skandinavia. TS til og med skriver at det virker så lett for andre. TS: "Jeg har alltid vært singel, det er vondt å se at "alle" har kjæreste, hvorfor klarer jeg ikke å finne en kjæreste?". KG: "Fordi du bor i et land med gode velferdsordninger og trenger ikke en partner". That sounds logic..

Anonymkode: f46ea...31e

Felles for alle land med lave fødselstall og høy alder for førstegangsfødende, høy skilsmisserate osv. Er nettopp velferd, velferdsstat og kvinners frigjøring.

Anonymkode: 2f3d6...d99

AnonymBruker
Skrevet
På 29.2.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Bruker ikke tinder og slikt men tidligere fant jo de fleste kvinner noen? Man møtte noen i nærområdet men slikt skjer jo ikke så ofte lenger. Jeg er kvinne og 28 og har ikke hatt kjæreste. Synes det er vondt og lurer på hvorfor det virker så lett for så mange andre.

Anonymkode: c631d...6ba

Fordi mange menn syns det er styr å ha kjæreste/kone. Alt virker så rosenrødt i starten med mye sex, glød, romamtikk. Etter man er blitt sammen begynner dama å skal ha kontroll på alt. Ønonomi, hvem vi skal henge med, hva jeg får gjøre og ikke gjøre, og sexen dabber av. Orker ikke å gå rundt som en slave for et annet menneske når jeg kan gjøre hva jeg vil og ha sex med hvem jeg vil.

Damer er alt for kravstore, sure og mangler empati og kjærlighet føler jeg. Er nå sammen med ei som er fra Frankrike og enn så lenge så er hun den beste jeg har vært med. Hun er ikke eiesyk, vi har godt humør begge to, ler mye, mye sex, gir hverandre frihet til å gjøre som vi vil utenom å være utro å skape økonomiske problemer for hverandre. 

Tror rett og slett menn er lei norske kvinner, og det ser ikke ut til å bli bedre, selv om det nok finnes noen bra norske damer med bra personlighet som ikke tror de eier kjæresten sin. 

Anonymkode: 55429...840

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Er bare i det siste, frem til nå har menn fanget opp at jeg er ekte og seriøs, og får totalt panikk før de forsvinner. Er vel en naturlig konsekvens av det at man trekker seg inn i skallet sitt og blir mer avvisende enn tidligere, tror jeg bare er sunt for meg en periode :) 

Det er interresant. Kan du forklare hvorfor skjer dette?

Anonymkode: db6c6...e8a

AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 23.40, Energidronning skrev:

slutten av 30årene er ikke lenger "yngre damer" 

tidligere 30 var hvor gikk grensen...nå kanskje i moderne tid 35, 38?

slutten av 30årene betyr barn kan fødes tidligst etter 40.... 

om du kaller menn i 40 og 50 årene som gamle gubber, vær ikke så overrasket å bli kalt gamle kjerring!:) 

jeg synes at menn i 40årene og 50årene egentlig de aller beste alder for å etablere stabil ekteskap med...

yngre enn 40 er bare gutter....har ikke livserfaring og alt som gjør en mann en MANN.

menn som ro ned, så du kan bygge ekteskap, familie med barn sammen...

vil du ha familie, eller bare vente? 

slutten av 30årene burde være ikke desperat, men om du venter et par år til, du kan bare glemme egne barn! 

Hvem er du? Kanskje på plass med jantelov, beskjedenhet og skam her. Du kan ikke bastant levere ut en såkalt «oppskrift» som bare noen få passer inn i! Sånn fungerer ikke livet! Stikk fingern i jorda, eller av!

Anonymkode: 1b167...e7a

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi mange menn syns det er styr å ha kjæreste/kone. Alt virker så rosenrødt i starten med mye sex, glød, romamtikk. Etter man er blitt sammen begynner dama å skal ha kontroll på alt. Ønonomi, hvem vi skal henge med, hva jeg får gjøre og ikke gjøre, og sexen dabber av. Orker ikke å gå rundt som en slave for et annet menneske når jeg kan gjøre hva jeg vil og ha sex med hvem jeg vil.

Damer er alt for kravstore, sure og mangler empati og kjærlighet føler jeg. Er nå sammen med ei som er fra Frankrike og enn så lenge så er hun den beste jeg har vært med. Hun er ikke eiesyk, vi har godt humør begge to, ler mye, mye sex, gir hverandre frihet til å gjøre som vi vil utenom å være utro å skape økonomiske problemer for hverandre. 

Tror rett og slett menn er lei norske kvinner, og det ser ikke ut til å bli bedre, selv om det nok finnes noen bra norske damer med bra personlighet som ikke tror de eier kjæresten sin. 

Anonymkode: 55429...840

Det er fordi folk er sammen bare for å være sammen noen, fordi det er et slags falsk statussymbol og være i par, hele tiden. Så la være og vent til du møter noen som du gjensidig er interessert i å bygge og vedlikeholde noe med. Du har rett og slett ikke møtt den rette. Mye er mulig.

Anonymkode: 1b167...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn vil pule, og kvinne vil binde seg.

Anonymkode: eb50d...6cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er interresant. Kan du forklare hvorfor skjer dette?

Anonymkode: db6c6...e8a

Vet i hvertfall at det heldigvis ikke er noe galt med meg, for har vært menn før og siden dem som ønsker noe seriøst med meg. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok følt meg som den avskyelige snømannen, sånn som de bare har stivnet i ansiktet og vist en form for avsky i kroppsspråket når jeg har vist sider som at jeg bryr meg, vil være der for dem, diskutere litt dypere ting enn bare overfladisk fjas og vil lytte. De ville ikke ha meg lenger når jeg viste en myk side av meg selv, de ville ha det kjølig uten kroppskontakt (foruten sex selvsagt ) så da ble jeg kastet ut i kulden når jeg ikke klarte å tilpasse meg dem, jeg opplevde med han ene å bli ignorert i 2 uker fordi jeg spurte hvordan det gikk med jobben hans, dette for å demonstrere at slikt skal ikke jeg bry meg med. Det kommer ikke til å skje igjen, for å si det sånn, rart jeg fant meg i det.

Jeg tror det dreier seg om at vi er på hver vår side av følelsesspekteret og forskjellige tilknytningstyper (de dissmissiv avoidants og jeg anxious attachment). Har lært meg å unngå menn som jakter, så et mønster at de som jakter hardest er de som takler det dårligst at jeg er et menneske som er mer en sex og fnising over vin. Så er det også slik at jeg kan ha vært som et slags speil for disse mennene, ved å møte en som er i kontakt med egne følelser har de blitt «tvunget» til å møte sine, og det har ikke vært så populært. Nemlig fått høre av en god venninne at hun gikk fra lukket til åpen i følelseslivet etter vi ble kjent for lenge siden.

Jeg kan bli knusende bitter som han fyren i tråden her og skrive at alle menn er psykopater som ikke takler følelser, men jeg evner jo å se at ikke ALLE menn er slik, og det er ofte komplekse årsaker for mønster for usunn tiltrekning, dette har jeg tatt stor lærdom av og jeg gjenkjenner nå hvem jeg skal unngå og ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn er laget på en måte som gjør at de får mer seksuell tilfredstillelse av å ligge med en ny partner ofte mens en kvinne får den av å ligge med samme partner. 

Fordi menn verdsetter det seksuelle mer enn det intime i et forhold vil det være vanskelig så lenge kvinner gir seg så lett bort uten å ha en etablert relasjon. 

Anonymkode: 2e4f5...e38

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2020 den 19.08, danbanan skrev:

Forstår ikke alt det pratet om at kvinner over 30 år har null verdi osv. Da har man misforstått totalt, for er masse flotte kvinner i 30 årene, og 40 årene også(selv om de er litt for gamle for meg da). Og seksuelle høy alderen til kvinner er jo i 30 årene, etter hva jeg har forstått. Gi meg heller en selvsikker dama på 35, en ei usikker jente på 25. Ulempen derimot, er at omtrent alle attraktive kvinner i 30 årene har barn.

Hvordan er barn en ulempe synes du?

Anonymkode: d510d...262

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er barn en ulempe synes du?

Mindre tid til å møtes og man er alltid andre prioritering. Men spørs på dama og hvor gamle barna er så klart. Kvinner som har barna 80% eller mer ser jeg på som ett "rødt flagg" og de er uansett vanskelige å treffe. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, danbanan skrev:

Mindre tid til å møtes og man er alltid andre prioritering. Men spørs på dama og hvor gamle barna er så klart. Kvinner som har barna 80% eller mer ser jeg på som ett "rødt flagg" og de er uansett vanskelige å treffe. 🙂

tenker du at det ikke er berikende å ha barn i livet sitt, når barnet ikke er ditt?  

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

tenker du at det ikke er berikende å ha barn i livet sitt, når barnet ikke er ditt?  

🙄

Anonymkode: a02d9...802

Gjest Lasox
Skrevet (endret)
På 6.3.2020 den 22.42, Energidronning skrev:

du er jo singel fordi DU velger det! 

når du virkelig vil ha familie, du kunne droppe minst en eller to av disse: 

• hva er problemet med litt eldre menn...40årene eller 50årene? disse passer fint til en dame 36-39år. 
  • førerkort er ikke noe nødvendighet i storbyene...andel husholder i Oslo uten bil er over 50%! bor dere i sentrum: Bergen, Trondheim osv. går det også fint uten bil...
  • menn som har barn men moren til barna har dem 80-100%....eller snart over 18...

egentlig ingen av disse burde stoppe kjærlighet...

vil du ha kjærlighet, da burde du være kanskje litt mer fleksibel? 

Det var nå litt vel arrogant? Menn kan ikke velge å vrake slik som damer kan gjøre! Har prøvd siden eksen jeg hadde for 5-6 år siden prøvd å få meg kjæreste, men de er jeg har vært borti har jo kun vært ute etter vennskap eller bare oppmerksomhet og bekreftelse på utseendet sitt. Jeg blir i "beste fall" som nummer #2 på lista hennes. Det har skjedd flere ganger. Så jeg har bestemt meg for å ikke bruke mere energi på norske damer til å få meg kjæreste. :)

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Lasox skrev:

Det var nå litt vel arrogant? Menn kan ikke velge å vrake slik som damer kan gjøre! Har prøvd siden eksen jeg hadde for 5-6 år siden prøvd å få meg kjæreste, men de er jeg har vært borti har jo kun vært ute etter vennskap eller bare oppmerksomhet og bekreftelse på utseendet sitt. Jeg blir i "beste fall" som nummer #2 på lista hennes. Det har skjedd flere ganger. Så jeg har bestemt meg for å ikke bruke mere energi på norske damer til å få meg kjæreste. :)

Du fremstår bare som bitter her.

Likevel bruker du tiden din på et hovedsaklig norsk KVINNEFORUM.

Er det ikke bare ironisk da? Hva prøver du å oppnå her? Hvis du misliker norske kvinner så mye, hva gjør du her egentlig?

Anonymkode: bc5bf...8eb

• Liker 1
Gjest Lasox
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du fremstår bare som bitter her.

Likevel bruker du tiden din på et hovedsaklig norsk KVINNEFORUM.

Er det ikke bare ironisk da? Hva prøver du å oppnå her? Hvis du misliker norske kvinner så mye, hva gjør du her egentlig?

Fordi det ikke finnes noe aktivitet hos "manneforumet"?, dessuten så er jeg ikke her for kvinnene, men for debatten, råd og andre ting. :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lasox skrev:

Fordi det ikke finnes noe aktivitet hos "manneforumet"?, dessuten så er jeg ikke her for kvinnene, men for debatten, råd og andre ting. :)

Råd for hva? Du skriver jo bare hvor fælte norske kvinner er 😛

Det finnes aktivitet på andre diskusjonsforum på norsk jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...