Energidronning Skrevet 6. mars 2020 #81 Skrevet 6. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er menn som synes alle kvinner 30+ er stygge og verdiløse. normale menn ikke synes det. en normal mann 30-40 velger kanskje like ofte damer 20-30 enn 30-40. så utifra 100 singel kvinner 30-40 .....finner ikke 100 single menn 30-40...bare 50. uten å gi opp noe fra kravene, 50 kvinner 30-40 får menn 40+ en del 40-50 menn også velger 20-30...og 30-40.... antatt tallene er bare indikasjon, kan variere avhengig av sted (Oslo, eller?), hvilke utdanningsnivå osv. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #82 Skrevet 6. mars 2020 Jeg får kjæreste lett. Noe jeg merker jeg gjør annerledes enn andre kvinner, er at jeg ikke leter etter feil når jeg møter noen, alt jeg fokuserer på er at i dag skal jeg og denne personen ha det gøy. Så det er ikke noe stress, og den andre parten slapper også av, og får se alt det positive med meg, og siden jeg er åpen og ærlig, så slipper de å lure på noe. I tillegg, så blir jeg gira av av at den andre liker meg og viser det - så hvis vi har det gøy, han er oppegående og grei å se på, så kan jeg bli betatt og forelsket. Om han ikke viser at han blir litt koko av meg, eller er vanskelig å få tak i, så mister jeg piffen med en gang og går videre med livet. Jeg tenker sjelden på hva fyren kan GI meg, heller på hvilken kjæreste jeg kan være for han. Så jeg dveler ikke ved at kanskje det er noe bedre enn han der ute. Anonymkode: 18a75...f7f 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #83 Skrevet 6. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda har forstått og tatt det til etterfølge. Ingen dater og ikke sex på flere år for min del. Vil jo ikke kaste bort tiden til menn som såklart skal få servert en rykende fersk 20 årig jomfru etter at han selv har pult halve kongeriket.. Å stadig lese at man er verdiløs gjør at man tenker "ok - da tar jeg ikke sjansen" tenker ikke at jeg ER verdiløs som person men for menn så da må jeg bare begrense den delen. Anonymkode: afa25...e4d Samme her, er nå 38 år og har hele livet fått høre av menn at jeg er verdiløs og burde ta livet mitt fordi ingen vil ha meg Sånn er menn dsv, de fleste får en dunkende ereksjon av å behandle oss damer som dritt. Irriterer meg at mobberne mine fra barneskolen fikk rett, de sa hele tiden at jeg kom til å ende opp singel og barnløs og de fikk rett. Jeg kan reise til Thailand og kjøpe meg en thaimann liksom men det føles litt feil det og. Menn vil bare ha Instagram-modeller som ser perfekte ut. Ingen er bra nok, også må så klart damene byttes ut når de er lei siden menn ikke klarer å holde seg til ei dame. Forkastelig kvinnesyn å se på kvinner som forbruksvarer. Over 30? Nei da er du søppel og kan gå og henge deg Anonymkode: b75fe...8d9 2
Energidronning Skrevet 6. mars 2020 #84 Skrevet 6. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her, er nå 38 år og har hele livet fått høre av menn at jeg er verdiløs og burde ta livet mitt fordi ingen vil ha meg Sånn er menn dsv, de fleste får en dunkende ereksjon av å behandle oss damer som dritt. Irriterer meg at mobberne mine fra barneskolen fikk rett, de sa hele tiden at jeg kom til å ende opp singel og barnløs og de fikk rett. Jeg kan reise til Thailand og kjøpe meg en thaimann liksom men det føles litt feil det og. Menn vil bare ha Instagram-modeller som ser perfekte ut. Ingen er bra nok, også må så klart damene byttes ut når de er lei siden menn ikke klarer å holde seg til ei dame. Forkastelig kvinnesyn å se på kvinner som forbruksvarer. Over 30? Nei da er du søppel og kan gå og henge deg Anonymkode: b75fe...8d9 Jeg håper at du ikke har noe selvmordstanker, selv om du har det vanskelig nå... Om du fortsatt finner ikke "lykken" før 45-50...kanskje best å flytte...norsk samfunnet er blant de mest lukkede i verden... syd- eller øst-europa? asia eller sør-amerika?....folk er mer sosial, du er ikke "alene". du trenger bare spare litt, lære språket... ok, ikke "bare", det er ikke lett, til og med skremmende, men garantert 100 ganger bedre enn å gi opp om livet! 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #85 Skrevet 6. mars 2020 4 minutter siden, Energidronning skrev: Jeg håper at du ikke har noe selvmordstanker, selv om du har det vanskelig nå... Om du fortsatt finner ikke "lykken" før 45-50...kanskje best å flytte...norsk samfunnet er blant de mest lukkede i verden... syd- eller øst-europa? asia eller sør-amerika?....folk er mer sosial, du er ikke "alene". du trenger bare spare litt, lære språket... ok, ikke "bare", det er ikke lett, til og med skremmende, men garantert 100 ganger bedre enn å gi opp om livet! Har bodd litt rundt om i verden, inkl Costa Rica. Ingen som ville ha meg der heller, de ville bare være venner. Veldig greie folk der da. Språket kan jeg ganske greit siden faren min er fra Latin-Amerika også. Jeg er ikke suicidal altså, men veldig nedbrutt av å bli behandlet dårlig av menn. Man kan så klart ikke tvinge noen til å elske deg, men hvorfor er det ingen mann som syns jeg er bra nok? Hvorfor er jeg verdiløs? Dette gjelder ikke bare meg, kjenner mange damer som bare er hatet og uønsket av menn. De gråter jevnlig og føler seg jævlige, for de er så lei av å alltid høre at de ikke er bra nok. Jeg skjønner ikke de som sier at damer er mest ettertraktet i tenårene/20-årene. Det har jeg aldri opplevd, bare menn som har avvist meg (og nei ikke sånne typisk fuckboys). Også ender de opp, alle som en, med å finne seg samboer etter meg. Føler meg som han i den filmen Good Luck Chuck. Kanskje jeg har en forbannelse over meg. Er et trist liv jeg har. Anonymkode: b75fe...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #86 Skrevet 6. mars 2020 For alle menn som enda er single på min alder (slutten av 30 årene), ikke har lappen, har barn fra før, er kun ute etter «å ha det gøy» og ikke er ute etter å slå seg til ro å danne en familie 😐 Nei det gjelder ikke alle altså, men noen dager føles det slik ut. Anonymkode: ded25...ce6
Energidronning Skrevet 6. mars 2020 #87 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For alle menn som enda er single på min alder (slutten av 30 årene), ikke har lappen, har barn fra før, du er jo singel fordi DU velger det! når du virkelig vil ha familie, du kunne droppe minst en eller to av disse: hva er problemet med litt eldre menn...40årene eller 50årene? disse passer fint til en dame 36-39år. førerkort er ikke noe nødvendighet i storbyene...andel husholder i Oslo uten bil er over 50%! bor dere i sentrum: Bergen, Trondheim osv. går det også fint uten bil... menn som har barn men moren til barna har dem 80-100%....eller snart over 18... egentlig ingen av disse burde stoppe kjærlighet... vil du ha kjærlighet, da burde du være kanskje litt mer fleksibel? 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #88 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Energidronning skrev: du er jo singel fordi DU velger det! når du virkelig vil ha familie, du kunne droppe minst en eller to av disse: hva er problemet med litt eldre menn...40årene eller 50årene? disse passer fint til en dame 36-39år. førerkort er ikke noe nødvendighet i storbyene...andel husholder i Oslo uten bil er over 50%! bor dere i sentrum: Bergen, Trondheim osv. går det også fint uten bil... menn som har barn men moren til barna har dem 80-100%....eller snart over 18... egentlig ingen av disse burde stoppe kjærlighet... vil du ha kjærlighet, da burde du være kanskje litt mer fleksibel? Hvorfor passer gamle gubber så bra med yngre damer egentlig? Anonymkode: 07512...878 2
Dalmatian Skrevet 6. mars 2020 #89 Skrevet 6. mars 2020 (endret) På 1.3.2020 den 13.46, AnonymBruker skrev: Kvinner gjennom alle tider har funnet seg en partner med høyere status enn seg selv. Problemet i vårt likestilte samfunn er at det i dag er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Det er flere menn som er tapere i arbeidslivet og livet for øvrig enn det er kvinner. Så mens kvinner gjennom utdanning og andre faktorer har hevet sin egen status gjennom de siste 50 årene. Så har menns utvikling stått stille. Ergo blir det flere høystatuskvinner enn det er høystatusmenn. Og hardere konkurranse for kvinnene. Resultatet er en gruppe høystatusmenn som flyter i tilbud fra kvinner. Og en stadig økende gruppe lavstatusmenn som ingen vil ha. Det er jo ikke uten grunn at antallet menn som har barn med flere kvinner er økende. Og antallet menn som aldri får egne barn er økende. Så kvinnene "deler" heller på høystatusmennene enn å finne seg en lavstatusmann som ingen vil ha. Anonymkode: bd7d6...bf8 «Tapermennene» vil ikke ha meg selv da jeg var sunn og snill. Nå går jeg nesten bare etter overvektige og eller eldre menn. Unge menn vil ikke ha feminine kvinner. Eldre menn vil ikke ha barn. Endret 6. mars 2020 av Dalmatian 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #90 Skrevet 6. mars 2020 På 3.3.2020 den 8.53, Jean-Jaques skrev: Mye klokt her. synes det er dyriske krefter ute å går. Alle vil ha det beste for seg selv. Mest mulig fordeler i form av utseende, penger og sosial status i partner. Ett bra utseende forteller ofte om god helse = friske barn. penger og status trekker opp, også for de av dere som later som det ikke er viktig... ihvertfall er det sånn generelt. Spesielt, i enkelttilfeller, kan utseende trumfe status og status/posisjon/personlige egenskaper trumfe utseende. det har j diskutert med flere, man blir sammen med en person, ikke bare utseende til personen. Dette har jeg sett i noen tilfeller. Eks: En jente (vakker)som var søsteren til dn kompis i barndommen: nå, 15 -20 år seinere, var det et 30-års lag og hun hadde med seg mannen. En helt vanlig mann, akkurat som deg og meg. De hadde ett barn også. Kan være han gjorde som noen nevnte over her: sjekket henne opp? Vet ikke? Spurte ikke heller... kanskje folk som er evig single er det fordi de vil være det? Sånn som deg Ts? Du sier du vil ha partner, men vil du egentlig det? Kanskje er det riktigere for deg å utforske sexualiteten med samme kjønn isteden? Det er ikke bevisste valg det handler om her. Ei heller ubevisste vil jeg tro. Iallfall for meg. Man kan ikke alltid bare velge og så plukke! Forstår du ikke det, så mangler du en hel del livserfaring og klokskap. Slett spekulering, kaller jeg dette. Si noe om saken når du har stått over tjue år av ditt voksne liv i det selv. Anonymkode: 1b167...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #91 Skrevet 6. mars 2020 13 minutter siden, Energidronning skrev: du er jo singel fordi DU velger det! når du virkelig vil ha familie, du kunne droppe minst en eller to av disse: hva er problemet med litt eldre menn...40årene eller 50årene? disse passer fint til en dame 36-39år. førerkort er ikke noe nødvendighet i storbyene...andel husholder i Oslo uten bil er over 50%! bor dere i sentrum: Bergen, Trondheim osv. går det også fint uten bil... menn som har barn men moren til barna har dem 80-100%....eller snart over 18... egentlig ingen av disse burde stoppe kjærlighet... vil du ha kjærlighet, da burde du være kanskje litt mer fleksibel? 😅😅 jeg har klart å skrive feil ser jeg, starten av 30 årene var det jeg mente. Jeg er 28 år, og ønsker barn og en familie. Jeg kan reise til Danmark og få mine egne barn, men jeg ønsker meg en familie, mann og barn. Så en mann i 40-50 åra er ikke for meg, det blir alt for gammelt! Jeg bor ikke i disse storbyene, ønsker å fortsette å bo her jeg bor, jeg kommer meg ikke rundt med kollektivt. Det går ikke buss/tog der jeg skal, så jeg og da også en mann er avhengig av bil. Ja jeg skrev feil i forhold til alder på disse mennene, det er småunger de har med seg, ofte 50/50 delt. Kanskje jeg burde være mer fleksibel, men jeg ønsker ikke å gi opp min drøm om mann og barn, bare fordi der er litt vanskelig. Sex er oppskrytt, jeg ønsker meg noe som skal vare, ikke noe ONS. Anonymkode: ded25...ce6 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #92 Skrevet 6. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: 6 hours ago, AnonymBruker said: Å stadig lese at man er verdiløs gjør at man tenker "ok - da tar jeg ikke sjansen" tenker ikke at jeg ER verdiløs som person men for menn så da må jeg bare begrense den delen. Anonymkode: afa25...e4d Samme her, er nå 38 år og har hele livet fått høre av menn at jeg er verdiløs og burde ta livet mitt fordi ingen vil ha meg Sånn er menn dsv, de fleste får en dunkende ereksjon av å behandle oss damer som dritt. Irriterer meg at mobberne mine fra barneskolen fikk rett, de sa hele tiden at jeg kom til å ende opp singel og barnløs og de fikk rett. 11 minutter siden, Dalmatian said: «Tapermennene» vil ikke ha meg selv da jeg var sunn og snill. Nå går jeg nesten bare etter overvektige og eller eldre menn. Unge menn vil ikke ha feminine kvinner. Eldre menn vil ikke ha barn. Mange med knust selvtillit her virker det som. Det er viktig å forstå at man som voksen er nødt til å legge fra seg de vonde opplevelsene fra barndommen. Mange gikk gjennom barne- og ungdomsårene uten å ha sjans på noen, og bl3 ledd av, latterliggjort og sett på som uønsket. Men de fleste blir mer sympatiske som voksne, og andre ting teller enn kun det ytre og det å være kul. Hvis dere klarer å komme forbi spøkelsene fra oppveksten er det håp for kjærligheten. Husk at det er minst like mange menn som føler akkurat det samme som dere gjør. Anonymkode: a02d9...802 1
Energidronning Skrevet 6. mars 2020 #93 Skrevet 6. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor passer gamle gubber så bra med yngre damer egentlig? Anonymkode: 07512...878 slutten av 30årene er ikke lenger "yngre damer" tidligere 30 var hvor gikk grensen...nå kanskje i moderne tid 35, 38? slutten av 30årene betyr barn kan fødes tidligst etter 40.... om du kaller menn i 40 og 50 årene som gamle gubber, vær ikke så overrasket å bli kalt gamle kjerring!:) jeg synes at menn i 40årene og 50årene egentlig de aller beste alder for å etablere stabil ekteskap med... yngre enn 40 er bare gutter....har ikke livserfaring og alt som gjør en mann en MANN. menn som ro ned, så du kan bygge ekteskap, familie med barn sammen... vil du ha familie, eller bare vente? slutten av 30årene burde være ikke desperat, men om du venter et par år til, du kan bare glemme egne barn!
Energidronning Skrevet 6. mars 2020 #94 Skrevet 6. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😅😅 jeg har klart å skrive feil ser jeg, starten av 30 årene var det jeg mente. Jeg er 28 år, vi regnet med at du var kanskje 37-38-39.... 28 - du er nær slutten av dine 20årene.....starten av 30årene betyr: 31-32-33
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #95 Skrevet 7. mars 2020 11 timer siden, Energidronning skrev: slutten av 30årene er ikke lenger "yngre damer" tidligere 30 var hvor gikk grensen...nå kanskje i moderne tid 35, 38? slutten av 30årene betyr barn kan fødes tidligst etter 40.... om du kaller menn i 40 og 50 årene som gamle gubber, vær ikke så overrasket å bli kalt gamle kjerring!:) jeg synes at menn i 40årene og 50årene egentlig de aller beste alder for å etablere stabil ekteskap med... yngre enn 40 er bare gutter....har ikke livserfaring og alt som gjør en mann en MANN. menn som ro ned, så du kan bygge ekteskap, familie med barn sammen... vil du ha familie, eller bare vente? slutten av 30årene burde være ikke desperat, men om du venter et par år til, du kan bare glemme egne barn! Om man er 35+ Så er nok ikke en på 40+ gammel, men for meg som er 31 så blir alternativet "gå for de som er 40-50 år" utelukket..sorry, men da lever jeg heller singel enn å måtte søke menn som er 15-20år eldre... Nå tror jeg maksalder hadde vært under 45, over det så burde det være noe veldig bra med han for at jeg skal gå så høyt opp. Anonymkode: afa25...e4d 4
Energidronning Skrevet 7. mars 2020 #96 Skrevet 7. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: for meg som er 31 så blir alternativet "gå for de som er 40-50 år" utelukket..sorry, men da lever jeg heller singel enn å måtte søke menn som er 15-20år eldre... 40år gammel mann er bare 9 år eldre enn deg....jeg aldri anbefalte 15-20....jeg synes optimalt aldersforskjell for ekteskap er når mannen er 5-10 år eldre, så for deg som 31åring 36-41 kunne være optimalt! basert på dine preferanser du har omtrent 50% sjanse for å finne noen, fordi halvparten, eller nesten halvparten av singel menn 36-41 søker damer som er yngre enn 30. kjærlighet er jo ikke bare matematikk (mye mer en annen vitenskap: kjemi), og varier mye om hvilke andre kravene du har...utdanning, jobb eller formue, høyde... jeg er enig med deg at å leve som singel, er også en fornuftig valg: forbruker orientert samfunnet har utviklet slik at du trenger ikke familie for å være glad og leve fullstendig uavhengig! du også hjelper norsk økonomi: eldre singel kvinner sparer minst og er de beste forbrukere!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #97 Skrevet 7. mars 2020 Nå treffer jeg få menn i virkeligheten som kunne vært aktuelle kandidater og på nettdating er det vanskelig. Opplever det egentlig som at menn på nettdatingsider er ganskeaannerledes enn menn i virkeligheten. Selv normale menn oppfører seg slik. Jeg er 37 og får mest oppmerksomhet fra menn 50+, men jeg synes ærlig talt ikke at de er attraktive. Noen ganger er det ok menn der også, men jeg synes mange har feil fokus og veldig mange tar kontakt uten å i det hele tatt ha lest profilen eller vurdert om vi passer sammen. Så merker at jeg er lei. Veldig lei og derfor orker jeg ikke å engasjere meg særlig. Noe av svaret kan nok også ligge hos en selv. Om jeg tar meg selv som eksempel så er det ikke bare de tingene jeg skriver om over her. Det er bare en liten del av problemet. Noe ligger hos meg selv også. Jeg har dårlig selvtillit, har ingenting på stell og i tillegg så er jeg over gjennomsnittet høy. Det begrenser utvalget og jeg begrenser at noen kan bli interessert ved å ha dårlig selvtillit. Anonymkode: 66e58...d3c 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #98 Skrevet 7. mars 2020 4 timer siden, Energidronning skrev: 40år gammel mann er bare 9 år eldre enn deg....jeg aldri anbefalte 15-20....jeg synes optimalt aldersforskjell for ekteskap er når mannen er 5-10 år eldre, så for deg som 31åring 36-41 kunne være optimalt! basert på dine preferanser du har omtrent 50% sjanse for å finne noen, fordi halvparten, eller nesten halvparten av singel menn 36-41 søker damer som er yngre enn 30. kjærlighet er jo ikke bare matematikk (mye mer en annen vitenskap: kjemi), og varier mye om hvilke andre kravene du har...utdanning, jobb eller formue, høyde... jeg er enig med deg at å leve som singel, er også en fornuftig valg: forbruker orientert samfunnet har utviklet slik at du trenger ikke familie for å være glad og leve fullstendig uavhengig! du også hjelper norsk økonomi: eldre singel kvinner sparer minst og er de beste forbrukere! Det er jo ikke opp til deg å bestemme hva som er en optimal aldersforskjell. Det er dine preferanser, men alle deler ikke dem. Jeg synes selv at 9 års forskjell er mye. Anonymkode: 66e58...d3c 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #99 Skrevet 7. mars 2020 Det er ikke vanskelig å få kjæreste. Har ikke opplevd det selv. Det vanskelige er å møte en der begge klaffer. Jeg kan fint ta til takke med en, men det blir ikke noe lykkelig. Har derimot inntrykk av at tindergenerasjonen sliter litt ekstra Anonymkode: 128ca...397 1
Duftavsommerregn Skrevet 7. mars 2020 #100 Skrevet 7. mars 2020 På 6.3.2020 den 21.17, AnonymBruker skrev: Menn vil bare ha Instagram-modeller som ser perfekte ut. Ingen er bra nok, også må så klart damene byttes ut når de er lei siden menn ikke klarer å holde seg til ei dame. Forkastelig kvinnesyn å se på kvinner som forbruksvarer. Over 30? Nei da er du søppel og kan gå og henge deg Dette er bare generaliserende tullprat. Det aller viktigste for de aller fleste menn og kvinner er at de finner en de passer sammen med. Det kan gå noen "dates" for å finne den rette faktisk. Felles interesser og verdier og så kjemi som skal klaffe sier jo i seg selv at dette ikke er veldig lett. Så når det ser ut som det kan klaffe, men når man blir bedre kjent så er det faktisk ikke slik og det ender i et brudd, betyr ikke at menn eller kvinner dermed ser på hverandre som forbruksvarer! Det gikk bare ikke! Dette finner du bare ikke ut etter en date, dette tar tid. Vent med sex, bli bedre kjent og ta alt derfra. Det har faktisk alltid vært slik lenge før internet sin tid. Har ikke tallet på alle utesteder,fester, konserter jeg trakterte før jeg traff min kone i et ekteskap som varte i mange år. i mitt voksne liv har jeg vært i forhold nesten hele tiden bare med unntak fra noen få år. Det er måten du dater på som avgjør alt! Det er nok av kvinner og menn som raskt gir sex og dermed knytter følelser alt for raskt, og så ender det med ikke noen ting. Da blir det masse vonde følelser. Vent med dette og om det da blir brudd blir det mye lettere. Så treffer en den rette! Og da kan det faktisk bli et langvarig forhold. Aldri noen garanti når man leter etter en livspartner. Jo eldre en blir jo sikrere blir en på hva man faktisk er ute etter. Derfor er datingsider veldig bra, mye lettere der å treffe noen med felles interesser som går an å sjekke ut. Men da starter du bare ikke på tinder der mange menn som bare er ute etter sex trakterer, og kamuflerer det så godt de kan. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå