AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #61 Skrevet 2. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja, si det. Jeg ønsker en god og trygg mann jeg føler meg elsket av, og som har et utseende jeg finner seksuelt tiltrekkende. Rørlegger eller kirurg, populær eller usynlig i samfunnet spiller ingen rolle da jeg skyr det overfladiske og elsker metning dybden. Ingen av de jeg har møtt ønsket forhold med meg, men en «flørt med mer», ellers takk Så da er jeg singel. Kunne selvsagt blitt sammen med en jeg overhode ikke er interessert i, men et så trist liv ønsker jeg ikke for meg selv eller denne eventuelle mannen. Anonymkode: e13aa...43e Enig! Så bra skrevet. Tror det er altfor mange som bare går inn i forhold bare for trygghet og status. Det gir ikke mening for meg iallfall. Jeg ønsker også mer ut av et forhold, og overser overfladiske ting som yrke, utdanning og lignende. Anonymkode: 1b167...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #62 Skrevet 2. mars 2020 15 timer siden, herzeleid skrev: Så var det disse overdrevent bombastiske konklusjonene da. Ingenting som var overdrevent med den teksten du kommenterer på. Bare den klare, harde realiteten. Anonymkode: 1b167...e7a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #63 Skrevet 2. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: JA! Jeg kjenner meg veldig igjen. Takk og pris for denne teksten. Det er akkurat som de bare vil ha et trofé de kan forme som de vil, som føyer seg for alt. Ikke et menneske, ikke en kvinne. Kanskje heller en slags robot. Håpløst. Hvor er ekte menn som ønsker ekte kvinner da? Anonymkode: 1b167...e7a Ikke sant. Får ikke bestemt mer for om de er ekstremt umodne eller følelsesmessig avstumpet, en kombinasjon kanskje.. er ihvertfall veldig tydelig at de ikke er i stand til å takle en moden og varm relasjon. Anonymkode: e13aa...43e 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #64 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke sant. Får ikke bestemt mer for om de er ekstremt umodne eller følelsesmessig avstumpet, en kombinasjon kanskje.. er ihvertfall veldig tydelig at de ikke er i stand til å takle en moden og varm relasjon. Anonymkode: e13aa...43e Jeg var på date med en mann på 35 som syns det var flaut at jeg har få følgere på instagram. Bare til eksempel. Anonymkode: e13aa...43e
herzeleid Skrevet 2. mars 2020 #65 Skrevet 2. mars 2020 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting som var overdrevent med den teksten du kommenterer på. Bare den klare, harde realiteten. Anonymkode: 1b167...e7a Dere får ha lykke til med det da Endret 2. mars 2020 av herzeleid
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #66 Skrevet 2. mars 2020 Fordi kvinner vil gifte seg, og menn vil ha sex. Anonymkode: eb50d...6cf 4
Gjest HarryDotter Skrevet 3. mars 2020 #67 Skrevet 3. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler menn har denne innstillingen, mens kvinner det motsatte, og at man bare blir brukt til sex. Og begge deler kan kanskje stemne, til en viss grad? Jeg som skrev lenger opp at jeg ønsker meg en snill, god og trygg mann med et utseende jeg er tiltrukket av og ellers gir faen i status og penger, siden jeg elsker med hjertet og ikke bare en kynisk del av hjernebarken. Jeg tiltrekker meg menn som vil ha meg som fast sengepartner og en de kan skryte av/vise frem til kompiser, men forhold er helt utelukket! de er 30-40 år. Har til og med fått klager på at jeg er for ekte og for åpen, disse mennene har vært klare på at de foretrekker å ha meg kald og uemosjonell (noe jeg ikke har godtatt og dratt min vei, da løper de etter for sexen og oppmerksomheten vil de ikke miste). Så hører jeg samtidig at menn klager over at kvinner er falske, kalde og snerpete med alt for høye krav, og at kvinner kan få seg kjæreste hvis de vil?? Vet at dette er en anekdote, men det er fremdeles min virkelighet, som sikkert andre kvinner kan kjenne seg igjen i. Anonymkode: e13aa...43e Personlig mener jeg dette med at menn bare er ute etter å utnytte kvinner for sex, kan være litt missforstått også. Missforstå meg rett her nå, for noen er sånn, men jeg tror også at menn flest har lyst på forhold. Men om han velger å bryte opp noen uker seinere pga for eksempel manglende kjemi eller lignende, er det veldig kjapt for henne å skylde på at han bare ville ha sex. Det bør ikke være tilfelle. Og motsatt, dersom hun velger å bryte så antar vi at det var pga dårlig kjemi eller at de ikke passet sammen personlighetsmessig. Menn flest vet de får den beste sexen i et forhold. Derfor er det så ulogisk at menn jager sex, for så å finne god sex og deretter droppe kvinnen for å....potensiellt finne dårligere sex med neste kvinne? Nei...jeg vet ikke jeg. Har aldri vært ute etter sex uten forhold selv. Det har ikke kompisene mine heller, da så godt som alle er i stabile forhold.
hocane Skrevet 3. mars 2020 #68 Skrevet 3. mars 2020 På 29.2.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev: Bruker ikke tinder og slikt men tidligere fant jo de fleste kvinner noen? Man møtte noen i nærområdet men slikt skjer jo ikke så ofte lenger. Jeg er kvinne og 28 og har ikke hatt kjæreste. Synes det er vondt og lurer på hvorfor det virker så lett for så mange andre. Anonymkode: c631d...6ba Fordi kvinner ønsker å date oppover. Noe som betyr høy konkurranse fra andre kvinner. Kvinner vil mer enn gjerne krige om en mann med høy sosial status enn å ta til takke med en lavere i rangstigen. 1
Jean-Jaques Skrevet 3. mars 2020 #69 Skrevet 3. mars 2020 Mye klokt her. synes det er dyriske krefter ute å går. Alle vil ha det beste for seg selv. Mest mulig fordeler i form av utseende, penger og sosial status i partner. Ett bra utseende forteller ofte om god helse = friske barn. penger og status trekker opp, også for de av dere som later som det ikke er viktig... ihvertfall er det sånn generelt. Spesielt, i enkelttilfeller, kan utseende trumfe status og status/posisjon/personlige egenskaper trumfe utseende. det har j diskutert med flere, man blir sammen med en person, ikke bare utseende til personen. Dette har jeg sett i noen tilfeller. Eks: En jente (vakker)som var søsteren til dn kompis i barndommen: nå, 15 -20 år seinere, var det et 30-års lag og hun hadde med seg mannen. En helt vanlig mann, akkurat som deg og meg. De hadde ett barn også. Kan være han gjorde som noen nevnte over her: sjekket henne opp? Vet ikke? Spurte ikke heller... kanskje folk som er evig single er det fordi de vil være det? Sånn som deg Ts? Du sier du vil ha partner, men vil du egentlig det? Kanskje er det riktigere for deg å utforske sexualiteten med samme kjønn isteden? 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #70 Skrevet 3. mars 2020 5 hours ago, HarryDotter said: Personlig mener jeg dette med at menn bare er ute etter å utnytte kvinner for sex, kan være litt missforstått også. Missforstå meg rett her nå, for noen er sånn, men jeg tror også at menn flest har lyst på forhold. Men om han velger å bryte opp noen uker seinere pga for eksempel manglende kjemi eller lignende, er det veldig kjapt for henne å skylde på at han bare ville ha sex. Det bør ikke være tilfelle. Og motsatt, dersom hun velger å bryte så antar vi at det var pga dårlig kjemi eller at de ikke passet sammen personlighetsmessig. Menn flest vet de får den beste sexen i et forhold. Derfor er det så ulogisk at menn jager sex, for så å finne god sex og deretter droppe kvinnen for å....potensiellt finne dårligere sex med neste kvinne? Nei...jeg vet ikke jeg. Har aldri vært ute etter sex uten forhold selv. Det har ikke kompisene mine heller, da så godt som alle er i stabile forhold. De vil fortsette å ha sex med meg, hørt jeg er den beste de har hatt (og har nok selvtillit på det feltet til å tro på det, hehe). At jeg er veldig pen og så kul å henge med. Så får de hetta når de opplever meg som «åpen», «ekte» og alt dette her, for da begynner de å frykte at jeg kanskje ønsker forhold med dem og stikker. Ikke vet jeg heller. Men jeg føler meg for gammel for slik oppførsel, er ikke 14 lenger. Er ikke skapt for slike elskerforhold som mange bedriver om dagen, jeg liker ekte og dype relasjoner. Anonymkode: e13aa...43e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #71 Skrevet 3. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: De vil fortsette å ha sex med meg, hørt jeg er den beste de har hatt (og har nok selvtillit på det feltet til å tro på det, hehe). At jeg er veldig pen og så kul å henge med. Så får de hetta når de opplever meg som «åpen», «ekte» og alt dette her, for da begynner de å frykte at jeg kanskje ønsker forhold med dem og stikker. Ikke vet jeg heller. Men jeg føler meg for gammel for slik oppførsel, er ikke 14 lenger. Er ikke skapt for slike elskerforhold som mange bedriver om dagen, jeg liker ekte og dype relasjoner. Anonymkode: e13aa...43e Bare en tilleggsnotis. Jeg tror dette kan ha en viss «smitteeffekt». For jeg får mer og mer angst for å bygge relasjoner med menn, og har begynt å avslå alle automatisk. Anonymkode: e13aa...43e 2
Gjest HarryDotter Skrevet 6. mars 2020 #72 Skrevet 6. mars 2020 På 3.3.2020 den 16.31, AnonymBruker skrev: Bare en tilleggsnotis. Jeg tror dette kan ha en viss «smitteeffekt». For jeg får mer og mer angst for å bygge relasjoner med menn, og har begynt å avslå alle automatisk. Anonymkode: e13aa...43e Det hjelper jo ikke. Da har man lett for å fremstå som snerpete og det er det siste menn liker. Beste tipset er å være så ærlig, tydelig og straight på hva man vil ha. Så tidlig som mulig. Er vanskelig å forklare, men man bare vet hvem som er seriøse når man møter dem. Det er en totalpakke som man ikke kan fake.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #73 Skrevet 6. mars 2020 Det er vel ikke nødvendigvis vanskelig å få en kjæreste, men det er vanskelig å finne noe som varer. Ingen er avhengige av forhold lengre, man er fint i stand til å klare seg alene. Og det har blitt så lett å finne potensielle nye partnere via Tinder og lignende. Tror folk i alle fall. Dermed gidder ingen å jobbe for å få forhold til å vare heller, det er rett og slett enklere å bytte. Det virker som svært mange forventer at det først skal være en stormende forelskelse, og at denne så skal holde livet ut. Sånt opplever bare noen svært få. De forholdene som viser seg å vare er de forholdene som er bygget på dype vennskap og respekt for hverandre. I dag så blir man vraket om det ikke er full kjemi ved første møte. Mens de fleste av oss som har levd en stund har jo opplevd at man kan endre syn på personer nesten totalt innimellom når man virkelig blir kjent med dem. Så om folk begynte å virkelig gi hverandre litt mer tid til å bli kjent, og være litt realistisk på at ingen faktisk er helt perfekte hele tiden, om man finner noen som er 90 av 100 så bør man tviholde på vedkommende, for å finne noe bedre er faktisk urealistisk, så tror jeg veldig mange flere ville blitt lykkelige. Men jeg merker jo at det er vanskelig selv også. Å ikke sette urealistisk høye krav. Anonymkode: 22b54...19c 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #74 Skrevet 6. mars 2020 2 hours ago, HarryDotter said: Det hjelper jo ikke. Da har man lett for å fremstå som snerpete og det er det siste menn liker. Beste tipset er å være så ærlig, tydelig og straight på hva man vil ha. Så tidlig som mulig. Er vanskelig å forklare, men man bare vet hvem som er seriøse når man møter dem. Det er en totalpakke som man ikke kan fake. Er bare i det siste, frem til nå har menn fanget opp at jeg er ekte og seriøs, og får totalt panikk før de forsvinner. Er vel en naturlig konsekvens av det at man trekker seg inn i skallet sitt og blir mer avvisende enn tidligere, tror jeg bare er sunt for meg en periode Anonymkode: e13aa...43e 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #75 Skrevet 6. mars 2020 På 2.3.2020 den 19.29, HarryDotter skrev: Det er motsatt. Norske kvinner har satt lista så høyt at norske menn ikke klarer å leve opp til standaren. Likestilling har ført til at kvinner er selvforsørgende. Kvinner trenger ikke lenger menn. Norske menn prøver desperat å tilpasse seg og blir feminisert i samme slengen. Og det vil iallefall ikke norske kvinner ha. Det er supervanskelig for menn å tilnærme seg kvinner generellt. Nå når de har blitt snerpete og høye på krava, blir ikke gutta mer gira på å prøve seg. Det fine med dette er jo at nå har norske kvinner fått den kontrollen de ønsker seg. Da må de ta initsiativet og skaffe seg kjæreste på egenhånd. Ehm...det er jo menn som er sinnsykt kravstore da? Det er menn som synes alle kvinner 30+ er stygge og verdiløse. En skrev "attraktive i 30 årene har barn" så vi andre er drit-uattraktive.... Jeg kunne ha datet jeg, men har lagt det på hylla etter å ha lest at "tinder 30+ er et sørgelig syn" "menn vil ha kvinner under 25" "kvinner er på topp når de er 19" osv...hva gir det meg da å begynne å date? Klare seg selv? Jada, men jeg har ikke tanker om at jeg ikke "trenger" en mann fordi jeg klarer meg selv altså...De som mener det er det synd på. Også leser man om alle de single mennene og synes først synd på dem inntil man skjønner at de er single fordi de er FOR kravstore..så nei, menn som er kresne her ikke vi kvinner. Som nevnt: tør ikke date utelukket pga menn og deres krav. Anonymkode: afa25...e4d 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #76 Skrevet 6. mars 2020 På 2.3.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev: Føler menn har denne innstillingen, mens kvinner det motsatte, og at man bare blir brukt til sex. Og begge deler kan kanskje stemne, til en viss grad? Jeg som skrev lenger opp at jeg ønsker meg en snill, god og trygg mann med et utseende jeg er tiltrukket av og ellers gir faen i status og penger, siden jeg elsker med hjertet og ikke bare en kynisk del av hjernebarken. Jeg tiltrekker meg menn som vil ha meg som fast sengepartner og en de kan skryte av/vise frem til kompiser, men forhold er helt utelukket! de er 30-40 år. Har til og med fått klager på at jeg er for ekte og for åpen, disse mennene har vært klare på at de foretrekker å ha meg kald og uemosjonell (noe jeg ikke har godtatt og dratt min vei, da løper de etter for sexen og oppmerksomheten vil de ikke miste). Så hører jeg samtidig at menn klager over at kvinner er falske, kalde og snerpete med alt for høye krav, og at kvinner kan få seg kjæreste hvis de vil?? Vet at dette er en anekdote, men det er fremdeles min virkelighet, som sikkert andre kvinner kan kjenne seg igjen i. Anonymkode: e13aa...43e Enig med deg. Og det er ikke som om disse mennene er de kjekkeste heller som er grunn nr 1 menn selv bruker(slått hull i den myten for lenge siden...) Anonymkode: afa25...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #77 Skrevet 6. mars 2020 På 2.3.2020 den 20.28, herzeleid skrev: Om det er dette du får ut av det jeg skriver har du ikke forstått særlig mye. Joda har forstått og tatt det til etterfølge. Ingen dater og ikke sex på flere år for min del. Vil jo ikke kaste bort tiden til menn som såklart skal få servert en rykende fersk 20 årig jomfru etter at han selv har pult halve kongeriket.. Å stadig lese at man er verdiløs gjør at man tenker "ok - da tar jeg ikke sjansen" tenker ikke at jeg ER verdiløs som person men for menn så da må jeg bare begrense den delen. Anonymkode: afa25...e4d 3
Gjest Lasox Skrevet 6. mars 2020 #78 Skrevet 6. mars 2020 (endret) På 1.3.2020 den 20.43, AnonymBruker skrev: Menn senke krava? Når alle sveipes til høyre er ikke det mulig Det finnes ingen menn som ikke har kjæreste fordi de har for høye krav. For menn er det enten eller, enten har de sjans eller så har de null sjans. De som har tilgang til å få kjæreste og vil ha det, skaffer seg en kjæreste. De som ufrivillig ikke har kjæreste har allerede ingen krav, og det vil ikke være mulig å senke krava. Anonymkode: a02d9...802 Enig! Enten så har man sjans eller så har man det ikke. Jeg er en av de som IKKE har sjans, og har gitt opp kjærlighetslivet. Ikke noe vits når damene aldri viser noen interesse! Så har bare innsett det! Ser tydeligvis enten for ung ut for de som er i samme aldersgruppe (verre baby-face enn Ole Gunnar Solskjær), men kan bli sjekket opp av de som er i 20-årene. Er selv 28 år så det blir for stor alderforskjell for meg til å kunne date med så unge kvinner, men de jeg har vist interesse for har jo ikke trodd på alderen min og blir bare kleint. Har blitt anklaget for å se yngre ut enn 16 år og har til og blitt nektet av butikkansatt til å bære raketter ut av butikken. Heldigvis var faren med og bare lo av det (feirer alltid nyttår med de). Så hun skjønte nok at hun tok feil, men nesten kleint om man blir mistenkt for å se så ung ut! Endret 6. mars 2020 av Lasox
Gjest HarryDotter Skrevet 6. mars 2020 #79 Skrevet 6. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehm...det er jo menn som er sinnsykt kravstore da? Det er menn som synes alle kvinner 30+ er stygge og verdiløse. En skrev "attraktive i 30 årene har barn" så vi andre er drit-uattraktive.... Jeg kunne ha datet jeg, men har lagt det på hylla etter å ha lest at "tinder 30+ er et sørgelig syn" "menn vil ha kvinner under 25" "kvinner er på topp når de er 19" osv...hva gir det meg da å begynne å date? Klare seg selv? Jada, men jeg har ikke tanker om at jeg ikke "trenger" en mann fordi jeg klarer meg selv altså...De som mener det er det synd på. Også leser man om alle de single mennene og synes først synd på dem inntil man skjønner at de er single fordi de er FOR kravstore..så nei, menn som er kresne her ikke vi kvinner. Som nevnt: tør ikke date utelukket pga menn og deres krav. Anonymkode: afa25...e4d Menn som i alle menn? Tinder er som sagt et kjøttmarked. Der er som regel alle mer kresne enn det de er i det virkelige liv. Ikke bruk Tinder som målestokk på hva menn vil ha. Der begynner man i motsatt ende. Blir forelsket i utseende og håper at personligheten er bra. Når man der ute i det virkelige liv blir kjent med personen for så å bli betatt av utseende også.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #80 Skrevet 6. mars 2020 On 3/1/2020 at 12:25 AM, AnonymBruker said: Dette handler sikkert om flere ting, men det første jeg kommer på er at vi er likestilte her og nå, og bor i et land med godt utbygde velferdsordninger, sånn at det å skaffe eller beholde en partner, ikke er et must. Det er et must i mange land og kulturer, og det var det i Norge tidligere. Anonymkode: 69dee...bf5 Jeg blir så lei av at alt som skjer i Norge skal forklares med dette, til og med i tilfeller der det ikke gir noe mening. I mange land i Europa må man ikke lenger skaffe og beholde en partner. Europeere generelt, ikke bare skandinavere, er "gamle" når de gifter seg eller får barn. 28 år gammel singel kvinne er ikke noe unikt for Norge eller Skandinavia. TS til og med skriver at det virker så lett for andre. TS: "Jeg har alltid vært singel, det er vondt å se at "alle" har kjæreste, hvorfor klarer jeg ikke å finne en kjæreste?". KG: "Fordi du bor i et land med gode velferdsordninger og trenger ikke en partner". That sounds logic.. Anonymkode: f46ea...31e 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå