Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å finne kjæreste?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn senke krava? Når alle sveipes til høyre er ikke det mulig  

Det finnes ingen menn som ikke har kjæreste fordi de har for høye krav. For menn er det enten eller, enten har de sjans eller så har de null sjans. De som har tilgang til å få kjæreste og vil ha det, skaffer seg en kjæreste. De som ufrivillig ikke har kjæreste har allerede ingen krav, og det vil ikke være mulig å senke krava.

Anonymkode: a02d9...802

Nåja, jeg kjenner flere som har null sjans og ekstremt høye krav. Naturlig nok er de fortsatt single i 40- og 50-åra...

Anonymkode: 3c855...896

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner gjennom alle tider har funnet seg en partner med høyere status enn seg selv.

Problemet i vårt likestilte samfunn er at det i dag er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Det er flere menn som er tapere i arbeidslivet og livet for øvrig enn det er kvinner. Så mens kvinner gjennom utdanning og andre faktorer har hevet sin egen status gjennom de siste 50 årene. Så har menns utvikling stått stille. Ergo blir det flere høystatuskvinner enn det er høystatusmenn. Og hardere konkurranse for kvinnene. Resultatet er en gruppe høystatusmenn som flyter i tilbud fra kvinner. Og en stadig økende gruppe lavstatusmenn som ingen vil ha.

Det er jo ikke uten grunn at antallet menn som har barn med flere kvinner er økende. Og antallet menn som aldri får egne barn er økende. Så kvinnene "deler" heller på høystatusmennene enn å finne seg en lavstatusmann som ingen vil ha.

Anonymkode: bd7d6...bf8

nesten alle setningene dine inneholder ordet "status"...er det bare deg, eller alle andre også tenker sånn?

jeg er ganske innadvent (introvert), så for meg status har lite betydning. hjemme er ikke noe hierarki, det er bare deg og meg... 

kanskje status er langt viktigere for veldig sosiale mennesker, som sitter nesten aldri hjemme? 

menn kan fortsatt få egne barn, lavstatus menn inkludert, ganske lett, kanskje lettere enn noensinne!!!...men mange vil ikke ha skilsmisse bare etter 2-3 år, så ser de nesten aldri barnet igjen og bare tar økonomisk ansvar, betaler et beløp 20 år til...

jeg synes det er menn som har blitt forsiktige: de vil ikke ha barn uten kontakt, de vil ikke bare betale, det verdt jo ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kvinne kan få seg kjæreste når som helst, så lenge hun minker kravene sine :)

Anonymkode: 9475f...379

Ikke kjæreste.

Sex ja, men for noe mer må en kvinne tydeligvis være superpen og helst aldri bli eldre enn 30.

Det er ikke "spesielt" for en kvinne å lett få sex for hvis samme kvinne har sex så blir hun kalt hore. Så da er det rart å si at kvinner skal føle seg heldige over å få noe de blir hore for å ha.

Anonymkode: afa25...e4d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg tror nok menns holdning til og syn på sex er en viktig faktor her, men kanskje i større grad gjennom hvordan vi forholder oss til kvinner og menn sine syn på sex, preferanser osv. Menns forhold til sex har nok ikke endret seg så skrekkelig mye, men i dag lærer en jo unge om hvor like kvinner og menn er, og hvor bra det er å være seksuelt "frigjort". Klart at det vil kunne føre til at en del unge kvinner tror menn har et forhold til sex som er likere deres eget, og dermed missforstår sin egen rolle i relasjonen, og mange unge menn vil tro de samme kvinnene tar like lett på relasjonen som de selv, uten at noen nødvendigvis har dårlige intensjoner eller lignende.

På samme måte påvirker nok hvordan vi (unngår å) snakke om kjønnenes preferanser manges evne til å forstå egen attraktivitet og hvilke faktorer som påvirker dette, eksempelvis når vi snakker alder, utdannelse, status osv. og det virker for meg klart at om en aktivt går inn og lærer unge om hvordan en synes verden skal være, heller enn hvordan den er, risikerer en at flere ikke takler virkeligheten særlig godt.

Et eksempel fra en samtale som gjorde inntrykk på meg; jeg snakket med en godt voksen kvinner som hadde sønner, og vi kom inn på sivilstatus hos disse. Hun sa (løst sitert fra min hukommelse) noe om alderen kvinner er på sitt mest attraktive, og hvordan nettopp dette førte til at hun lærte sine sønner opp til at de pliktet å ikke ta opp disse kvinnenes år med høyest "markedsverdi" om de ikke trodde det kom til å bli dem. Rett og slett at disse mennene måtte ta hensyn til kvinnenes noe tidligere "topp" i attraktivitet. Akkurat det tror jeg veldig få menn i dag reflekterer over, kanskje særlig ikke når det å erkjenne slike forskjeller i seg selv er så følsomt. 

Nettopp!

For å få seg type så må man slå til før man er 25, men som du sier så reflekterer ikke menn over dette og man ender opp med jenter som ønsker seg kjæreste og gutter som bare vil pule alt de kommer over.

Det er ikke lett for en under 25 å finne seriøse menn og de færreste vil jo ha en som et 40+ kun for å finne en å starte familie med.Også blir man eldre da og nærmer seg 30 og etter den alderen så er man ikke verdig for noen menn lenger.

Og det å være frigjort er jo selvsagt kun forbeholdt menn, men problemet er jo at de må tross alt ha noen å være frigjort med.

Så ergo: menn må ta utdannelse og skaffe seg status og slå seg ned med en rundt 18 for da har hun ihvertfall noen brukbare år igjen. Og kvinner må finne seg en høy status mann før hun blir 18 for årene går fort og når man er blitt 30 så er det ingen vits i å prøve lenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, jeg kjenner flere som har null sjans og ekstremt høye krav. Naturlig nok er de fortsatt single i 40- og 50-åra...

Anonymkode: 3c855...896

Kjenner endel av dem jeg og..verste er at de tror at de er hunks og kan få en på 20. De har falt for den "logikken" med at eldre mann=attraktiv. De glemte bare at det er IKKE alderen som gjør han attraktiv alene, men 'ressurser' han har. Å tro at du kan få hvem som helst når du er 47,har forbruksgjeld,drikker hver helg (og ser ut deretter), ikke eier noe eget og tjener 200.000kr så må du tro om igjen. Men de klarer ikke det. De fortsetter å plage yngre jenter samtidig som de mener ALLE jenter har høye krav. De mener kvinner over en viss alder =verdiløse men mener fremdeles at det er vi som har høye krav?

Forstå det den som kan.

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!

For å få seg type så må man slå til før man er 25, men som du sier så reflekterer ikke menn over dette og man ender opp med jenter som ønsker seg kjæreste og gutter som bare vil pule alt de kommer over.

Det er ikke lett for en under 25 å finne seriøse menn og de færreste vil jo ha en som et 40+ kun for å finne en å starte familie med.Også blir man eldre da og nærmer seg 30 og etter den alderen så er man ikke verdig for noen menn lenger.

Og det å være frigjort er jo selvsagt kun forbeholdt menn, men problemet er jo at de må tross alt ha noen å være frigjort med.

Så ergo: menn må ta utdannelse og skaffe seg status og slå seg ned med en rundt 18 for da har hun ihvertfall noen brukbare år igjen. Og kvinner må finne seg en høy status mann før hun blir 18 for årene går fort og når man er blitt 30 så er det ingen vits i å prøve lenger.

Så var det disse overdrevent bombastiske konklusjonene da. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, herzeleid skrev:

Så var det disse overdrevent bombastiske konklusjonene da. 

Nei nei jeg bare sier meg enig med deg jeg😊

Det er jo det du mæler om hele tiden her inne..at kvinner må slå seg til ro tidligst mulig for de er jo bare attraktive og har verdi i sånn 3-4 år.

At kvinner over 30 kan likegodt gå å skyte seg selv fordi de har jo 0 verdi.

Jada,vi forstår. Menn i alle aldre skal ha en som er under 30 det har de jo nesten krav på. Samtidig som de kaller kvinner kravstore..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, si det. Jeg ønsker en god og trygg mann jeg føler meg elsket av, og som har et utseende jeg finner seksuelt tiltrekkende. Rørlegger eller kirurg, populær eller usynlig i samfunnet spiller ingen rolle da jeg skyr det overfladiske og elsker metning dybden. Ingen av de jeg har møtt ønsket forhold med meg, men en «flørt med mer», ellers takk :) Så da er jeg singel. Kunne selvsagt blitt sammen med en jeg overhode ikke er interessert i, men et så trist liv ønsker jeg ikke for meg selv eller denne eventuelle mannen. 

Anonymkode: e13aa...43e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tja, si det. Jeg ønsker en god og trygg mann jeg føler meg elsket av, og som har et utseende jeg finner seksuelt tiltrekkende. Rørlegger eller kirurg, populær eller usynlig i samfunnet spiller ingen rolle da jeg skyr det overfladiske og elsker metning dybden. Ingen av de jeg har møtt ønsket forhold med meg, men en «flørt med mer», ellers takk :) Så da er jeg singel. Kunne selvsagt blitt sammen med en jeg overhode ikke er interessert i, men et så trist liv ønsker jeg ikke for meg selv eller denne eventuelle mannen. 

Elsker mer i dybden*

Gjest Katerinaa1998
Skrevet (endret)

No comment

Endret av Katerinaa1998
Skrevet

Forstår ikke alt det pratet om at kvinner over 30 år har null verdi osv. Da har man misforstått totalt, for er masse flotte kvinner i 30 årene, og 40 årene også(selv om de er litt for gamle for meg da). Og seksuelle høy alderen til kvinner er jo i 30 årene, etter hva jeg har forstått. Gi meg heller en selvsikker dama på 35, en ei usikker jente på 25. Ulempen derimot, er at omtrent alle attraktive kvinner i 30 årene har barn.

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet
På 1.3.2020 den 3.44, AnonymBruker skrev:

Fordi menn har fått mye værre bruk og kast holdninger og sexistisk syn på kvinner.

Anonymkode: bae2e...478

Det er motsatt.

Norske kvinner har satt lista så høyt at norske menn ikke klarer å leve opp til standaren. Likestilling har ført til at kvinner er selvforsørgende. Kvinner trenger ikke lenger menn. Norske menn prøver desperat å tilpasse seg og  blir feminisert i samme slengen. Og det vil iallefall ikke norske kvinner ha.

Det er supervanskelig for menn å tilnærme seg kvinner generellt. Nå når de har blitt snerpete og høye på krava, blir ikke gutta mer gira på å prøve seg. Det fine med dette er jo at nå har norske kvinner fått den kontrollen de ønsker seg. Da må de ta initsiativet og skaffe seg kjæreste på egenhånd.

Skrevet
On 2/29/2020 at 11:46 PM, AnonymBruker said:

Bruker ikke tinder og slikt men tidligere fant jo de fleste kvinner noen? Man møtte noen i nærområdet men slikt skjer jo ikke så ofte lenger. Jeg er kvinne og 28 og har ikke hatt kjæreste. Synes det er vondt og lurer på hvorfor det virker så lett for så mange andre.

Anonymkode: c631d...6ba

Det er langt flere single menn i samtlige aldersgrupper opptil 50 i Norge ifg SSB. 

Tinder og online muligheter gjør det jo lettere enn noen gang for damer å velge å vrake i mannfolk. Forskning har vist at for mange valg muligheter resulterer i at man ikke klarer å velge tilslutt da. Så ikke alt er vel positivt med for mange mannfolk å velge iblant for damer heller. Men om du ser bort ifra det og kun ser på antall mulige matcher så lever du i gullalderen for kvinner :) lykke til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, HarryDotter said:

Det er motsatt.

Norske kvinner har satt lista så høyt at norske menn ikke klarer å leve opp til standaren. Likestilling har ført til at kvinner er selvforsørgende. Kvinner trenger ikke lenger menn. Norske menn prøver desperat å tilpasse seg og  blir feminisert i samme slengen. Og det vil iallefall ikke norske kvinner ha.

Det er supervanskelig for menn å tilnærme seg kvinner generellt. Nå når de har blitt snerpete og høye på krava, blir ikke gutta mer gira på å prøve seg. Det fine med dette er jo at nå har norske kvinner fått den kontrollen de ønsker seg. Da må de ta initsiativet og skaffe seg kjæreste på egenhånd.

Føler menn har denne innstillingen, mens kvinner det motsatte, og at man bare blir brukt til sex. Og begge deler kan kanskje stemne, til en viss grad? Jeg som skrev lenger opp at jeg ønsker meg en snill, god og trygg mann med et utseende jeg er tiltrukket av og ellers gir faen i status og penger, siden jeg elsker med hjertet og ikke bare en kynisk del av hjernebarken. Jeg tiltrekker meg menn som vil ha meg som fast sengepartner og en de kan skryte av/vise frem til kompiser, men forhold er helt utelukket! de er 30-40 år. Har til og med fått klager på at jeg er for ekte og for åpen, disse mennene har vært klare på at de foretrekker å ha meg kald og uemosjonell (noe jeg ikke har godtatt og dratt min vei, da løper de etter for sexen og oppmerksomheten vil de ikke miste). Så hører jeg samtidig at menn klager over at kvinner er falske, kalde og snerpete med alt for høye krav, og at kvinner kan få seg kjæreste hvis de vil?? Vet at dette er en anekdote, men det er fremdeles min virkelighet, som sikkert andre kvinner kan kjenne seg igjen i. 

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei jeg bare sier meg enig med deg jeg😊

Det er jo det du mæler om hele tiden her inne..at kvinner må slå seg til ro tidligst mulig for de er jo bare attraktive og har verdi i sånn 3-4 år.

At kvinner over 30 kan likegodt gå å skyte seg selv fordi de har jo 0 verdi.

Jada,vi forstår. Menn i alle aldre skal ha en som er under 30 det har de jo nesten krav på. Samtidig som de kaller kvinner kravstore..

Om det er dette du får ut av det jeg skriver har du ikke forstått særlig mye.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vanskelig, har hatt kjæreste kontinuerlig (3 forhold) fra jeg var 18 år

- kvinne, 37

Anonymkode: 1805f...563

Kan ikke skjønne at det er noe positivt ved akkurat det da. Tror nok mange er i forhold fordi det er trygt og det er status i det. De tør ikke annet. Det er ingen som møter mannen i sitt liv i en serie av mannfolk på rad. Den går jeg ikke med på 😂 Da har man satsa litt for lenge, og så blir det bare en vane. Mer skjemmende å gå i den grøfta enn å være singel i lengre perioder. Men det er min mening. 

Anonymkode: 1b167...e7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler menn har denne innstillingen, mens kvinner det motsatte, og at man bare blir brukt til sex. Og begge deler kan kanskje stemne, til en viss grad? Jeg som skrev lenger opp at jeg ønsker meg en snill, god og trygg mann med et utseende jeg er tiltrukket av og ellers gir faen i status og penger, siden jeg elsker med hjertet og ikke bare en kynisk del av hjernebarken. Jeg tiltrekker meg menn som vil ha meg som fast sengepartner og en de kan skryte av/vise frem til kompiser, men forhold er helt utelukket! de er 30-40 år. Har til og med fått klager på at jeg er for ekte og for åpen, disse mennene har vært klare på at de foretrekker å ha meg kald og uemosjonell (noe jeg ikke har godtatt og dratt min vei, da løper de etter for sexen og oppmerksomheten vil de ikke miste). Så hører jeg samtidig at menn klager over at kvinner er falske, kalde og snerpete med alt for høye krav, og at kvinner kan få seg kjæreste hvis de vil?? Vet at dette er en anekdote, men det er fremdeles min virkelighet, som sikkert andre kvinner kan kjenne seg igjen i. 

JA! Jeg kjenner meg veldig igjen. Takk og pris for denne teksten. Det er akkurat som de bare vil ha et trofé de kan forme som de vil, som føyer seg for alt. Ikke et menneske, ikke en kvinne. Kanskje heller en slags robot. Håpløst. Hvor er ekte menn som ønsker ekte kvinner da? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener, jeg går også etter menn som jeg er tiltrukket av fysisk og mentalt, men de skal ikke være perfekte. Det blir jo umenneskelig. Og jeg krever heller ikke at han skal tjene så mye, ha en såkalt statusjobb eller trene og reise hele tiden. Det er alt det andre som teller, at man vil og har tid med hverandre og ønsker mye av det samme ut av livet. Til og med menn som mine venninner ikke anser som attraktive hverken av utseende eller annet, har jeg vært tiltrukket av og ønsker mer med, men jeg blir likevel puttet i kategorien som kun sexpartner av disse... hva da?!.. hva nå... 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, danbanan skrev:

Forstår ikke alt det pratet om at kvinner over 30 år har null verdi osv. Da har man misforstått totalt, for er masse flotte kvinner i 30 årene, og 40 årene også(selv om de er litt for gamle for meg da). Og seksuelle høy alderen til kvinner er jo i 30 årene, etter hva jeg har forstått. Gi meg heller en selvsikker dama på 35, en ei usikker jente på 25. Ulempen derimot, er at omtrent alle attraktive kvinner i 30 årene har barn.

Hva er ulempen med det? Må jo regne med det, da sjansen for å få barn i det hele tatt begrenses ganske mye etter det. Dessuten er toppalderen for kvinner hva gjelder sex når hun er 46. Klart mye bedre etter 30, men det er bare starten.. Og om menn i 30-og 40 åra ønsker kjæreste er det mange nok enslige mødre som er gode kandidater. Siler du ut disse setter du store begrensninger for deg selv. Jeg må også forvente at mange potensielle mannlige kandidater for meg også har barn fra før. Det ser jeg på som en fordel. Men unngår de som har veldig mange barn og barn med flere forskjellige kvinner. Det er min utsiling, og jeg ser at jeg begrenser mitt utvalg da. Men det burde ikke  utgjøre det store tapet i utvalg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd det som ett problem hverken med eller uten dating-apper.

Anonymkode: d9349...018

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...