AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #21 Skrevet 1. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvordan flere her kan mene det er lett? Blir dere sammen med folk etter 3 dates? Eller er dere bare så keen på kjæreste at dere godtar hvem som helst? Anonymkode: ccd71...025 Jeg leser bare at noen sier det er lett, hvis man tar hva som helst. Så jeg skjønner ikke innlegget ditt. Anonymkode: e0509...aaa
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #22 Skrevet 1. mars 2020 Man trenger ikke bare ta til takke med noen lenger for å redde framtida. Jeg merker selv at jeg tenker helt annerledes nå enn da jeg var yngre. Jeg elsker vennene mine, men har fremdeles til gode å møte en mann jeg kan elske på samme måte. Så jeg har sex med en fast mann jeg fant på tinder, og ellers får jeg den kjærligheten og de interessante samtalene jeg trenger fra venninnene mine. Nå har jeg valgt bort barn da, så det å leve livet som jeg gjør fungerer jo ikke for normale folk som ønsker seg egen familie. Anonymkode: 07512...878 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #23 Skrevet 1. mars 2020 Det er ikke vanskelig for en kvinne i 20-åra å få seg kjæreste. Det er mye lettere for deg enn nesten alle andre grupper i samfunnet. Du tenker nok heller at det er vanskelig å få tak i en mann som er bra nok og attraktiv nok. "Problemet" om man skal kalle det for et problem, er den økende kresenheten. Du kan i dag være så kresen du bare vil. Du trenger ikke en mann til noe, og sex kan du få når som helst. Da tenker de fleste at de heller vil være single enn å fire på krav. Flere og flere menn faller utenfor, mens konkurransen om de attraktive mennene blir bare mer og mer ekstrem. Alle føler at "masse menn vil ha meg, men ikke akkurat de jeg vil ha. De vil bare ha sex". Anonymkode: a02d9...802 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #24 Skrevet 1. mars 2020 Kvinner gjennom alle tider har funnet seg en partner med høyere status enn seg selv. Problemet i vårt likestilte samfunn er at det i dag er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Det er flere menn som er tapere i arbeidslivet og livet for øvrig enn det er kvinner. Så mens kvinner gjennom utdanning og andre faktorer har hevet sin egen status gjennom de siste 50 årene. Så har menns utvikling stått stille. Ergo blir det flere høystatuskvinner enn det er høystatusmenn. Og hardere konkurranse for kvinnene. Resultatet er en gruppe høystatusmenn som flyter i tilbud fra kvinner. Og en stadig økende gruppe lavstatusmenn som ingen vil ha. Det er jo ikke uten grunn at antallet menn som har barn med flere kvinner er økende. Og antallet menn som aldri får egne barn er økende. Så kvinnene "deler" heller på høystatusmennene enn å finne seg en lavstatusmann som ingen vil ha. Anonymkode: bd7d6...bf8 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #25 Skrevet 1. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen tanker på hvorfor? Anonymkode: c631d...6ba Fordi folk er mindre sosiale her. Anonymkode: e1a95...b98
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #26 Skrevet 1. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser bare at noen sier det er lett, hvis man tar hva som helst. Så jeg skjønner ikke innlegget ditt. Anonymkode: e0509...aaa Les innlegget mitt 10 ganger til så kanskje du forstår. Anonymkode: ccd71...025
Gjest Katarina441 Skrevet 1. mars 2020 #27 Skrevet 1. mars 2020 6 timer siden, Bamseklemmer skrev: Haha, ja endelig klarte jeg å holde meg...Har kanskje blitt mere kresen med årene😜 Lite sjarmy med slike grunnholdninger hun viste syns jeg også😝 og kresen skal du jammen være for det er mange rare damer der ute ass🤣 innimellom pinlig å være dame selv🤣
herzeleid Skrevet 1. mars 2020 #28 Skrevet 1. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns det blir både usakelig og irrasjonelt å påstå at dette har noe med menns holdninger og syn på sex. Dette gjelder svært få menn, og de som er slik er de som har personlighetstrekk som er mye verre en holdningene deres. Jeg har opplevd minst like mange kvinner som behandler menn dårlig, som jeg har opplevd menn behandle qkvinner dårlig. Er så lei av både menn og kvinner som ganske tydelig har negative erfaringer med det andre kjønnet, og er såpass blottet for selvinnsikt og forståelse for at deres egne erfaringer betyr at det er slik for alle. Disse meningene sier mye mer om en person enn et kjønn gjør... Anonymkode: 60f28...d70 Jeg tror nok menns holdning til og syn på sex er en viktig faktor her, men kanskje i større grad gjennom hvordan vi forholder oss til kvinner og menn sine syn på sex, preferanser osv. Menns forhold til sex har nok ikke endret seg så skrekkelig mye, men i dag lærer en jo unge om hvor like kvinner og menn er, og hvor bra det er å være seksuelt "frigjort". Klart at det vil kunne føre til at en del unge kvinner tror menn har et forhold til sex som er likere deres eget, og dermed missforstår sin egen rolle i relasjonen, og mange unge menn vil tro de samme kvinnene tar like lett på relasjonen som de selv, uten at noen nødvendigvis har dårlige intensjoner eller lignende. På samme måte påvirker nok hvordan vi (unngår å) snakke om kjønnenes preferanser manges evne til å forstå egen attraktivitet og hvilke faktorer som påvirker dette, eksempelvis når vi snakker alder, utdannelse, status osv. og det virker for meg klart at om en aktivt går inn og lærer unge om hvordan en synes verden skal være, heller enn hvordan den er, risikerer en at flere ikke takler virkeligheten særlig godt. Et eksempel fra en samtale som gjorde inntrykk på meg; jeg snakket med en godt voksen kvinner som hadde sønner, og vi kom inn på sivilstatus hos disse. Hun sa (løst sitert fra min hukommelse) noe om alderen kvinner er på sitt mest attraktive, og hvordan nettopp dette førte til at hun lærte sine sønner opp til at de pliktet å ikke ta opp disse kvinnenes år med høyest "markedsverdi" om de ikke trodde det kom til å bli dem. Rett og slett at disse mennene måtte ta hensyn til kvinnenes noe tidligere "topp" i attraktivitet. Akkurat det tror jeg veldig få menn i dag reflekterer over, kanskje særlig ikke når det å erkjenne slike forskjeller i seg selv er så følsomt. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #29 Skrevet 1. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: En kvinne kan få seg kjæreste når som helst, så lenge hun minker kravene sine Anonymkode: 9475f...379 Du kan si akkurat det samme om en mann. En mann kan få seg kjæreste når som helst, så lenge han minsker kravene sine. Anonymkode: 5038b...7f3 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #30 Skrevet 1. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan si akkurat det samme om en mann. En mann kan få seg kjæreste når som helst, så lenge han minsker kravene sine. Anonymkode: 5038b...7f3 Menn senke krava? Når alle sveipes til høyre er ikke det mulig Det finnes ingen menn som ikke har kjæreste fordi de har for høye krav. For menn er det enten eller, enten har de sjans eller så har de null sjans. De som har tilgang til å få kjæreste og vil ha det, skaffer seg en kjæreste. De som ufrivillig ikke har kjæreste har allerede ingen krav, og det vil ikke være mulig å senke krava. Anonymkode: a02d9...802 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #31 Skrevet 1. mars 2020 Hallo, menn har krav de også selv om de sveiper alle til høyre. Det er bare en taktikk som brukes så man slipper gold eller pluss. Å si at menn ikke har krav er bare tåpelig, give me a break liksom🙄 Anonymkode: 07512...878 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #32 Skrevet 1. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker said: Hallo, menn har krav de også selv om de sveiper alle til høyre. Det er bare en taktikk som brukes så man slipper gold eller pluss. Å si at menn ikke har krav er bare tåpelig, give me a break liksom🙄 Anonymkode: 07512...878 Ja menn som er i en posisjon til at de kan ha krav, har krav ( i hvertfall for forhold). Og det kan de ha, de har valgmuligheter. Menn som ikke er i posisjon til å ha krav, har ingen krav. Forskjellen er at ingen menn går ufrivillig single fordi de har krav som ikke kan innfris. Kravene tilpasses eget attraksjonsnivå. Veldig mange kvinner derimot går single og har i stedet masse sex fordi de har krav som de ikke vil få innfridd. Resultatet av urealistiske krav er at man ikke får seriøse forhold. Det er det ingenting i veien med. Anonymkode: a02d9...802 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #33 Skrevet 1. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner gjennom alle tider har funnet seg en partner med høyere status enn seg selv. Problemet i vårt likestilte samfunn er at det i dag er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Det er flere menn som er tapere i arbeidslivet og livet for øvrig enn det er kvinner. Så mens kvinner gjennom utdanning og andre faktorer har hevet sin egen status gjennom de siste 50 årene. Så har menns utvikling stått stille. Ergo blir det flere høystatuskvinner enn det er høystatusmenn. Og hardere konkurranse for kvinnene. Resultatet er en gruppe høystatusmenn som flyter i tilbud fra kvinner. Og en stadig økende gruppe lavstatusmenn som ingen vil ha. Det er jo ikke uten grunn at antallet menn som har barn med flere kvinner er økende. Og antallet menn som aldri får egne barn er økende. Så kvinnene "deler" heller på høystatusmennene enn å finne seg en lavstatusmann som ingen vil ha. Anonymkode: bd7d6...bf8 Nei, altså. Gi meg heller en såkalt «lavstatus» mann da. Er mer tiltrekkende de, enn de som er så høye på seg selv og bare må spre seg rundt. Jeg deler ikke når det kommer til mannebein. Anonymkode: 1b167...e7a 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #34 Skrevet 1. mars 2020 Menn elsker avhengighet og setter oftere enn ikke kjærlighet til side. Anonymkode: 35211...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #35 Skrevet 1. mars 2020 Bare les alle innleggene her fra kvinner som klager på feil ved mennene de dater. Det er så sykt mange latterlige og overfladiske grunner for å gi opp og finne en annen. Kvinner forventer perfeksjon. Anonymkode: 395d7...582 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #36 Skrevet 1. mars 2020 6 timer siden, herzeleid skrev: Jeg tror nok menns holdning til og syn på sex er en viktig faktor her, men kanskje i større grad gjennom hvordan vi forholder oss til kvinner og menn sine syn på sex, preferanser osv. Menns forhold til sex har nok ikke endret seg så skrekkelig mye, men i dag lærer en jo unge om hvor like kvinner og menn er, og hvor bra det er å være seksuelt "frigjort". Klart at det vil kunne føre til at en del unge kvinner tror menn har et forhold til sex som er likere deres eget, og dermed missforstår sin egen rolle i relasjonen, og mange unge menn vil tro de samme kvinnene tar like lett på relasjonen som de selv, uten at noen nødvendigvis har dårlige intensjoner eller lignende. På samme måte påvirker nok hvordan vi (unngår å) snakke om kjønnenes preferanser manges evne til å forstå egen attraktivitet og hvilke faktorer som påvirker dette, eksempelvis når vi snakker alder, utdannelse, status osv. og det virker for meg klart at om en aktivt går inn og lærer unge om hvordan en synes verden skal være, heller enn hvordan den er, risikerer en at flere ikke takler virkeligheten særlig godt. Et eksempel fra en samtale som gjorde inntrykk på meg; jeg snakket med en godt voksen kvinner som hadde sønner, og vi kom inn på sivilstatus hos disse. Hun sa (løst sitert fra min hukommelse) noe om alderen kvinner er på sitt mest attraktive, og hvordan nettopp dette førte til at hun lærte sine sønner opp til at de pliktet å ikke ta opp disse kvinnenes år med høyest "markedsverdi" om de ikke trodde det kom til å bli dem. Rett og slett at disse mennene måtte ta hensyn til kvinnenes noe tidligere "topp" i attraktivitet. Akkurat det tror jeg veldig få menn i dag reflekterer over, kanskje særlig ikke når det å erkjenne slike forskjeller i seg selv er så følsomt. Huffda. Kan vel være flere «topper» på attraktivitet, det er jo personlighetsavhengig. Anonymkode: 1b167...e7a
herzeleid Skrevet 1. mars 2020 #37 Skrevet 1. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huffda. Kan vel være flere «topper» på attraktivitet, det er jo personlighetsavhengig. Anonymkode: 1b167...e7a Hun tenkte nok primært på at det er en alder der de fleste menn synes de fleste kvinner er på sitt mest attraktive fysisk sett og "markedsverdien" er på topp. Klart det ellers er mange faktorer som påvirker hvor attraktiv en er, men det er nok i dette intervallet en har flest muligheter og de sterkeste kortene. Derfor er det dårlig gjort av en fyr å "bruke" disse årene om han ikke ser for seg å være der de påfølgende. Endret 1. mars 2020 av herzeleid 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #38 Skrevet 1. mars 2020 Er ikke vanskelig, har hatt kjæreste kontinuerlig (3 forhold) fra jeg var 18 år - kvinne, 37 Anonymkode: 1805f...563 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #39 Skrevet 1. mars 2020 Folk er forskjellige. For noen er det enkelt, for andre er det vanskelig. Hva med å gi tips, i stedet for å snakke om menn ditt, menn datt, krav ditt, kvinner datt.. Anonymkode: a6ca5...e2c
herzeleid Skrevet 1. mars 2020 #40 Skrevet 1. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn senke krava? Når alle sveipes til høyre er ikke det mulig Det finnes ingen menn som ikke har kjæreste fordi de har for høye krav. For menn er det enten eller, enten har de sjans eller så har de null sjans. De som har tilgang til å få kjæreste og vil ha det, skaffer seg en kjæreste. De som ufrivillig ikke har kjæreste har allerede ingen krav, og det vil ikke være mulig å senke krava. Anonymkode: a02d9...802 Ingen? Det er da masse menn som ikke er i forhold men kunne vært det om de nøyde seg med "hva som helst", det fleste av oss kjenner sikkert til og med noen. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå