Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å finne kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker ikke tinder og slikt men tidligere fant jo de fleste kvinner noen? Man møtte noen i nærområdet men slikt skjer jo ikke så ofte lenger. Jeg er kvinne og 28 og har ikke hatt kjæreste. Synes det er vondt og lurer på hvorfor det virker så lett for så mange andre.

Anonymkode: c631d...6ba

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har inntrykk av at det kun er slik i Skandinavia.

Anonymkode: e1a95...b98

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av at det kun er slik i Skandinavia.

Anonymkode: e1a95...b98

Noen tanker på hvorfor?

• Liker 1
Skrevet

Dette handler sikkert om flere ting, men det første jeg kommer på er at vi er likestilte her og nå, og bor i et land med godt utbygde velferdsordninger, sånn at det å skaffe eller beholde en partner, ikke er et must. Det er et must i mange land og kulturer, og det var det i Norge tidligere. 

Anonymkode: 69dee...bf5

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri opplevd det som vanskelig å få seg kjæreste. 

Hadde alltid mange å velge fra før jeg traff han som er min ektemann i dag

Anonymkode: 4acb1...3a5

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ikke tinder og slikt men tidligere fant jo de fleste kvinner noen? Man møtte noen i nærområdet men slikt skjer jo ikke så ofte lenger. Jeg er kvinne og 28 og har ikke hatt kjæreste. Synes det er vondt og lurer på hvorfor det virker så lett for så mange andre.

De fleste finner jo fortsatt noen, men en del "bytter" nok oftere. Det kan nok handle noe om at det "lettvinte" i dag er mer akseptert og tidvis promotert.

Samtidig har vi kanskje avgrenset sjekking til noen mer spesifikke områder, som internett og apper samt de typiske "kjøttmarkedene", og gjort mer "hverdagslig sjekking" mindre akseptert. Det var en ung student som prøvde seg med et leserinnlegg i våres om at det ville vært hyggelig om en kunne ta kontakt i mer hverdagslige settinger, som på trikken, men han ble møtt med en sint twitterkampanje om seksuell trakassering. Jeg tror det er ganske symptomatisk for det litt snurrige markedet vi har i dag.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn har fått mye værre bruk og kast holdninger og sexistisk syn på kvinner.

Anonymkode: bae2e...478

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Forventninger til partner er over alle høyder. :)
Alle som trener forventer å få en fotomodell, selv om de ikke ser ut i måneskinn.. Alle er mer opptatt av hva kompisen ville tenkt enn hva de føler selv.
Vi har ikke helt kommet ditt at det er akseptabelt for menn å føle, fordi vi er så opptatte av at vi skal være likestilt mannen... Samtidig som vi verdsetter en mann som handler høyere enn likestilling.

Samtidig mener utrolig mange menn at VI som kvinner bør sjekke opp. Snakket med en kompis om det senest en uke siden, og jeg satt kaffen i halsen av å høre på han.
Han er middels attraktiv; lyst langt hår i strikk, smårund men 2 meter høy, ikke typen du tenker er kjapp selv om han jobber som lærer, svært hårete og masse skjegg!
Han trener på sats og han skjønte ikke hvorfor jeg ikke ble kåt av å prate med han, for han ble jo kåt av å prate med meg. Oppfølger det med at han synes det er horribelt at han ikke blir sjekket opp på byen og at jenter er så feige. Han ble nesten litt aggressiv når jeg sa at han fikk sjekke opp damer selv om han følte seg så ensom og alene.

Eksen min var likedan. Han skrøt av å aldri i løpet av 40 år, så hadde han aldri sjekket opp noen.. Han ble sjekket opp av alle damene fordi han var proff idrettsutøver en gang. Han også maser veldig om at ingen vil ha han når han er ute nå..

Så rart de er alene når de ikke prøver seg på noen... fraskyvelse av ansvar for egen lykke kalles det.

Ts: Hvis du ønsker å komme i et forhold så må du nesten jobbe litt for det selv.. Enten det eller la deg sjekke opp av en av våre nye landsmenn.. For er det noen som er superflinke til å sjekke opp jenter så er det dem!
Den romantiske greia hvor gutt møter jente og blir betatt er en drøm, og den drømmen blir dessverre ikke alltid virkelighet for alle.

Anonymkode: ee8d3...334

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er ekstremt lett å få kjæreste... Men det er ikke alltid lett å få akkurat den ene man vil ha, hvis man har en i sikte! 

Anonymkode: 9a6ce...db5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes det å få seg kjæreste er for lett, men ikke mange som er den rette da

Anonymkode: c0697...d13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig enkelt å få seg kjæreste, men ikke å finne den "rette". Jeg har mange å velge mellom, men er ikke interessert i noen av dem. 

Anonymkode: 6b60e...fe3

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du si... Tror de fleste har glemt hvordan man sjekker opp hverandre etter at datingapper kom😂 Hvis man ikke har tinder er man litt "ute" liksom.

Jeg traff ei dame på byen for litt siden, hun virket veldig intressert, men så lurte hun på om jeg var på tinder? Nei, tinder er for de som bare vil ha sex sa jeg på en spøkende måte...Poff, så forsvant hun!

Så mot slutten da de skulle stenge kom hun bort til meg igjen, hun var litt mere i brisen da...Hadde du hatt lyst på meg hadde du fått meg sa hun... Så ærlig som jeg er sa jeg at hvis hun hadde hatt litt mere sjarm, kunne jeg faktisk ha vurdert det! Poff! så snudde hun brått og gikk ut. Hun var nok ute etter en ting, og mulig jeg var for kostbar, men sjarmen bommet hun totalt på🙄

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes at alt går altfor fort idag i forhold til 20 år siden. Det har kanskje noe med dagens teknologi og alt skal "effektiveres". Finner man ikke kjemien med en gang, går man fort til den neste. Jeg skulle ønske at folk brukte mer tid på hverandre og se om det kan fungere.

Jeg har hatt mange flotte samtaler på Tinder, men det dør fort ut når man er "tom" for ideer / samtaleemne. Da tør ingen av partene å ta kontakt igjen (det er da også min feil, det). Det er bare 2-3 måneder igjen av min Tinder-abonnement, så jeg tror ikke at jeg kommer til å fornye det. 

Det beste er å gå ut og treffe folk, tenker jeg :) 

• Liker 7
Gjest Katarina441
Skrevet
15 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Ja det kan du si... Tror de fleste har glemt hvordan man sjekker opp hverandre etter at datingapper kom😂 Hvis man ikke har tinder er man litt "ute" liksom.

Jeg traff ei dame på byen for litt siden, hun virket veldig intressert, men så lurte hun på om jeg var på tinder? Nei, tinder er for de som bare vil ha sex sa jeg på en spøkende måte...Poff, så forsvant hun!

Så mot slutten da de skulle stenge kom hun bort til meg igjen, hun var litt mere i brisen da...Hadde du hatt lyst på meg hadde du fått meg sa hun... Så ærlig som jeg er sa jeg at hvis hun hadde hatt litt mere sjarm, kunne jeg faktisk ha vurdert det! Poff! så snudde hun brått og gikk ut. Hun var nok ute etter en ting, og mulig jeg var for kostbar, men sjarmen bommet hun totalt på🙄

Herlig kommentar fra deg👏🏼👏🏼

Skrevet
52 minutter siden, Katarina441 skrev:

Herlig kommentar fra deg👏🏼👏🏼

Haha, ja endelig klarte jeg å holde meg...Har kanskje blitt mere kresen med årene😜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kvinne kan få seg kjæreste når som helst, så lenge hun minker kravene sine :)

Anonymkode: 9475f...379

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

En kvinne kan få seg kjæreste når som helst, så lenge hun minker kravene sine :)

Anonymkode: 9475f...379

Og innser at mennene hun kan ha sex med langt på vei vil ha henne som kjæreste

/Thread

Anonymkode: c377b...93d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og innser at mennene hun kan ha sex med langt på vei vil ha henne som kjæreste

/Thread

Anonymkode: c377b...93d

Nettopp dette! Det er lett for kvinner å få sex, men ikke kjæreste. Menn tror kvinner har det lett sånn sett fordi de bare tenker sex, og klarer ikke engang å skille forskjellen på sex og kjærlighet. 

Anonymkode: 0aa16...bbd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan flere her kan mene det er lett? Blir dere sammen med folk etter 3 dates? Eller er dere bare så keen på kjæreste at dere godtar hvem som helst?

Anonymkode: ccd71...025

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns det blir både usakelig og irrasjonelt å påstå at dette har noe med menns holdninger og syn på sex. Dette gjelder svært få menn, og de som er slik er de som har personlighetstrekk som er mye verre en holdningene deres. Jeg har opplevd minst like mange kvinner som behandler menn dårlig, som jeg har opplevd menn behandle qkvinner dårlig. Er så lei av både menn og kvinner som ganske tydelig har negative erfaringer med det andre kjønnet, og er såpass blottet for selvinnsikt og forståelse for at deres egne erfaringer betyr at det er slik for alle. Disse meningene sier mye mer om en person enn et kjønn gjør...

Anonymkode: 60f28...d70

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...