Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om å prøve å bli gravid som undervektig? Jeg har arvet kroppen til min mor - vi har begge vært undervektige, og prøvd å gå opp i vekt, hele livet. Den forrige fastlegen min snakket ofte om at det er null problem så lenge man er frisk og rask, men diverse nettsider er fulle av tekster om at det er uforsvarlig (yes, jeg har googlet, og jeg angrer). Helsa er god, har alltid hatt regelmessig mens, jeg har bare for lite kjøtt på kroppen. Både samboer og jeg har veldig lyst på barn, men den forbanna google-doktoren skremmer meg litt.

Anonymkode: 63a32...91f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du bare skal ignorere dr Google jeg også setter dere i gang prøving 😁 kropper forandrer seg jo noe under ett svangerskap og så lenge du spiser sunt, variert og passe mengder med mat vil også babyen få alt den trenger 😊 begynn gjerne med folsyre allerede nå! 

Lykke til 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt undervektig, og har fått to friske og sunne barn. Jeg sliter til vanlig med å legge på meg, men i svangerskapene har ikke det vært noe problem. Da har jeg tvert om lagt på meg mye, ca. 20-25 kg. Kiloene har forsvunnet like raskt etter fødselen. 

Anonymkode: adc1d...70c

AnonymBruker
Skrevet

Siden du har regelmessig syklus, er sunn og frisk og spiser godt, trenger du nok ikke å bekymre deg for det. Undervekt er heller et problem om det skyldes sykdom, overtrening eller mangelfullt kosthold/slanking. 

Jeg er vanligvis akkurat i grenseland til undervekt på BMI-skalaen og havnet litt under mellom de to svangerskapene mine. Jordmoren fulgte litt ekstra med i første svangerskap fordi jeg slet med kvalme og oppkast, og gikk litt lite opp. I andre svangerskap var det ikke noe tema selv om jeg hadde vært litt undervektig i utgangspunktet. Ofte ordner kroppen det selv slik at undervektige går opp litt mer enn gjennomsnittet ila svangerskapet fortalte jordmor. Det gjorde jeg med nr. 2, ikke med nr. 1, men begge barna var sunne, friske og gjennomsnittlig store ved fødsel. 

Anonymkode: f57d9...edf

Skrevet

Null stress. Jeg var undervektig med min første. Ble gravid med det samme.la på meg 23 kg. Ungen var frisk som en fisk og veide over 4 kg. Du har ingeting å beskymre deg over. Lykke til❤️.

Skrevet

Så lenge du har regelmessig mens, betyr det jo at kroppen din får nok næring. Så lenge du spiser normalt vil kroppen gi fosteret det det trenger for å klare seg.

Ta folsyre og ta en blodprøve for å sjekke vitaminlageret ditt før du starter prøving, da er det enkelt å fylle på med nødvendige vitaminer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...