Gå til innhold

Arbeidsgiver utlyser stillinger, men ingen blir ansatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som tilkallingsvikar og ønsker meg (selvsgt) fast jobb.  Har vært vikar i firmaet i snart to år nå og i løpet av disse årene har det vært fire interne utlysninger av faste stillinger. De ansatte en person første gangen, men de tre siste gangene har de ikke ansatt noen. I følge avdelingsleder har prosessen blitt stoppet "høyere i systemet av økonomiske årsaker". 

For meg er det veldig merkelig at de ikke avklarer ting med de "høyere i systemet" før stillingene utlyses, fremfor å gi folk falske forhåpninger og påfølgende skuffelse når ingen får jobb fordi de ikke fikk ansette noen allikevel. Er dette normalt? Eller er det veldig uproft?

Anonymkode: 8dfad...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samma vel er det det ene eller det andre sånn er det uansett. 

Anonymkode: bbf07...9ae

• Liker 1
Skrevet

Uprofft! 

Å utlyse en gang, for så å ombestemme seg er greit, men å gjøre det tre ganger er ikke ok. 

• Liker 3
Skrevet

Håper du søker jobber andre steder også! Ikke sikkert dette er et bra sted å være. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Juniper skrev:

Håper du søker jobber andre steder også! Ikke sikkert dette er et bra sted å være. 

Har søkt litt annet, men jeg trives faktisk godt på denne arbeidsplassen. Arbeidsoppgavene er greie, kollegene er trivelige og de har vært veldig ryddige når det gjelder lønn og den typen ting. Derfor er det så rart at de surrer sånn med ansettelser. Og det er utrolig fustrerende.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt litt annet, men jeg trives faktisk godt på denne arbeidsplassen. Arbeidsoppgavene er greie, kollegene er trivelige og de har vært veldig ryddige når det gjelder lønn og den typen ting. Derfor er det så rart at de surrer sånn med ansettelser. Og det er utrolig fustrerende.

Ser den! 

Lykke til, uansett!

Skrevet

Du har vel krav på fast stilling etter 2 år?

Anonymkode: 8433a...b31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde søkt meg bort til fast jobb samme hvor trivelig det er. Og når leder legger ut en ny fast stilling der du er nå, kan du søke deg tilbake. Grunnen til at de ikke ansetter nye er for at vikarene tar på seg nok vakter til at stillingen sannsynligvis er dekket. 

Anonymkode: 3b2d5...5fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...